SAĞLIK ALANLARINDAKİ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ SINAV KAYGISI ÜZERİNE ETKİSİ


Creative Commons License

Orha A. T., Rende B.

Acta Medica Nicomedia, cilt.7, sa.1, ss.23-29, 2024 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 7 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2024
  • Doi Numarası: 10.53446/actamednicomedia.1307002
  • Dergi Adı: Acta Medica Nicomedia
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.23-29
  • Kocaeli Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Amaç: Çalışmamızın amacı anatomi eğitimi ile ilgili öğrencilerin fikirlerini almak, derse karşı oluşturdukları tutumları tespit etmek ve söz konusu tutumlarının sınav kaygıları üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Yöntem: Tanımlayıcı özellikte olan araştırma evreni Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi’nde 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılında Diş Hekimliği Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi ve Meslek Yüksek Okulu’nda öğrenim gören toplam 648 öğrencinin katılımı ile oluşturul-muştur. Öğrencilere Kişisel Veri Formu, Anatomi Dersine İlişkin Tutum Ölçeği ve Sınav Kaygısı Ölçeği olmak üzere 3 farklı değerlendirme unsuru kapsamında toplam 63 çoktan seçmeli soru sorulmuş olup öğrencilerin anatomi dersi ile ilgili görüşlerinin ve tutumlarının ve bunların sınav kaygısı üzerine etkisi belirlenmek istenmiştir. Bulgular: Çalışmamızda Anatomi Dersine İlişkin Tutum Ölçeği ile yaş, sınıf ve bölüme isteyerek gelme gibi değişkenler arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür (p<0,05). Cinsiyet ve eğitim-öğretim durumu değişkenleri ile anatomi dersine yönelik tutum düzeyleri ve sınav kaygısı düzeyleri arasında ise anlamlı bir fark elde edilememiştir (p>0,05). Sınav Kaygısı Ölçeği’ndeki kaygı düzeyleri ile sınıf ve bölüme isteyerek gelme değişkeninde anlamlı bir fark çıkmıştır (p<0,05). Sonuç: Çalışmamız öğrencilerin anatomi dersine yönelik tutumlarını ve sınav kaygısı düzeylerini etkileyen faktörlerin yaş aralığı, sınıf seviyesi ve bölüme isteyerek gelme durumu gibi değişkenler olduğunu göstermektedir. Bu bağlamda, anatomi dersine karşı olumlu bir tutum geliştirmek ve sınav kaygısını azaltmak için ders içeriğinin öğrenim seviyelerine uygun şekilde düzenlenmesi, hoca-öğrenci etkileşiminin güçlendirilmesi ve interaktif öğrenme yöntem-lerinin kullanılması önerilmektedir. Bu çalışmanın sonuçları, sağlık çalışanlarının daha yüksek akademik başarıya sahip olmalarını ve daha kalifiye bir şekilde mesleki uygulamalarını sürdürebilmelerini destekleyerek, anatomi eğitiminde verilen bilgilerin etkili bir şekilde tasarlanması ve uygulanmasına katkı sağlayabilir.
Objective: Aim of our study is to get students' opinions about anatomy education, to determine their attitudes towards course, and to investigate these attitudes’ effects on exam anxiety. Methods: Descriptive study population was conducted with 648 student participants studying at Faculty of Dentistry and Health Sciences and Vocational School in Kocaeli Health and Technology University, 2022-2023 academic year. 63 multiple-choice questions were asked to students within scope of 3 different evaluation elements, namely Personal Data Form, Attitude Scale Regarding Anatomy Course and Exam Anxiety Scale. It was aimed to determine students’ opinions and attitudes about anatomy course and their effect on exam anxiety. Results: In our study, it was observed that there was a significant difference between Attitude Scale Towards Anatomy Course and age, class and preferring to department willingly variables (p<0.05). No significant difference was found between gender and education level, and levels of attitude towards anatomy course and exam anxiety (p>0.05). There was a significant difference between anxiety levels in the Exam Anxiety Scale and preferring to class and department willingly variable (p<0.05). Conclusion: Our study shows that the factors affecting students' attitudes towards the anatomy course and exam anxiety levels are variables such as age range, class level and the status of coming to the department willingly. In this context, in order to develop a positive attitude towards the anatomy course and to reduce exam anxiety, it is recommended to organize the course content in accordance with the learning levels, to strengthen the teacher-student interaction and to use interactive learning methods. The results of this research may contribute to the effective design and implementation of the information given in anatomy education by supporting healthcare professionals to have higher academic success and to continue their professional practice in a more qualified manner.