Elektronik Cumhuriyet İletişim Dergisi, vol.6, no.1, pp.40-54, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
Günümüzde sosyal medyanın yükselişi siyasal iletişimi ve kamusal alanı dijital boyuta taşımıştır. Küresel çapta siyasi kampanya süreçlerinin en fazla kullanılan platformlarının başında gelen Twitter, özellikle seçmenlerle doğrudan iletişim kurmak, gündem oluşturmak, siyasal hedefleri ve programları tanıtmak açısından giderek daha güçlü bir siyasal alan olarak göze çarpmaktadır. Dolayısıyla seçim dönemlerinde hem siyasal adayların hem de seçmenlerin Twitter kullanım biçimleri incelenmeye değerdir. Araştırmada seçimden önceki son bir ayı kapsamasından ötürü 15 Nisan – 14 Mayıs 2023 tarih aralığı seçilmiştir. Bu tarihler arasında en çok etkileşim alan etiketlemeler çerçevesinde toplam 110.534 Twitter (X) gönderisi analiz edilmiştir. Bu etiketlemeler adaylar için açılmış ve dolaşıma sokulmuş olan #OAnGeliyor, #SanaSöz, #TürkiyeSanaEmanet ve #MemleketMeclise başlıklarıdır. Çalışmanın sonunda etiketlemelerin; yapısal farklılıklarının bulunduğu, seçmen davranışları ile ilişkili olduğu ve seçim zamanlarında adaylar tarafından yoğun bir biçimde kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Diğer taraftan etiketlemelerin; adayların temsil gücünü arttırdığı, adaylar ile seçmenlerin politik söylemlerinin gönderilere yansıdığı ve seçimler için ön sonuç görevi gördüğü bulgularına ulaşılmıştır.