Marmara İletişim Dergisi, sa.15, ss.7-21, 2009 (ESCI)
Kitle iletişim araçları ve sivil toplum örgütleri bilgi toplumuna geçiş sürecinde olan toplumlardaki bireyleri şekillendirmede önemli bir etkiye sahiptir. Söz
konusu medyaların, küresel ısınma gibi
dünya kamuoyunun önemli gündem
konularıyla ilgili olarak da toplumu bilgilendirmesi beklenmelidir. Bu bağlamda
Türkiye’de görsel ve işitsel medyanın kamuoyuna sunacağı enformasyon küresel ısınma sorunsalına yönelik bilgi açığını gidermeye önemli katkı sunacaktır.
Bu çalışmanın amacı Türkiye’de kamuoyunun küresel ısınma sorunu hakkında
yazılı basında kimin aracılığıyla, ne şekilde, ne ölçüde bilgilendirildiğini ve aynı
zamanda kamuoyuna verilen enformasyonun hedef kitlenin sosyal ve kültürel farklılıklarına uygun kodlar içerip
içermediğini ortaya çıkarmaktır. 2007
yılının üç aylık yaz mevsimi döneminde
yapılan araştırma için Türkiye’de okur
profi li sosyo-kültürel açıdan farklılık gösteren üç büyük ulusal gazete seçilerek
içerik analizi yapılmış, elde edilen temel
bulgular değerlendirilmiştir.