TAMUSKON, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2022, ss.10-12, (Özet Bildiri)
Gerilla pazarlama küçük işletmelerin büyük işletmeler karşısında ayakta kalabilme ve rekabet edebilme arayışları sonucunda ortaya çıkan bir pazarlama anlayışıdır. Gerilla pazarlamanın temel amacı düşük bütçe gerektiren pazarlama faaliyetleri ile tüketiciyi etkilemektir. Gerilla pazarlama faaliyetleri, tüketicilerin beklemediği bir zamanda ve beklemediği ortamlarda karşısına çıkarak şaşırmasına sebep olur ve markanın vermek istediği reklam mesajı hakkında merak uyandırır. Gerilla pazarlama, düşük bütçe gerektirmesi ve ağızdan ağıza pazarlamayı tetiklemesi açısından markalar için önem teşkil etmektedir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, Türkiye'de gerçekleştirmiş başarılı gerilla pazarlama faaliyetlerini ele alarak markalar için önemli bir tüketici kitlesi olan üniversite öğrencileri üzerindeki etkisini tespit etmektir. Araştırmanın ilk bölümünde gerilla pazarlamanın tanımına, ortaya çıkışına, gerilla pazarlama araçlarına ve bu araçların açıklamasına yer verilmiştir. Araştırmanın diğer bölümünde ise çalışmanın bulgularına ve bulguların analizine yer verilmiştir. Nitel bir araştırma yöntemine sahip olan bu çalışmada veri toplama aracı olarak online anket kullanılmıştır. Ankette katılımcılara 7 adet ödül almış gerilla pazarlama örneği gösterilmiş ve her bir örneğin şaşırtıcılık, reklam mesajının anlaşılırlığı, akılda kalıcılık ve satın alma isteği uyandırması açısından cevaplandırılması istenilmiştir. Sanal ortamda dağıtılan ankete toplamda 133 üniversite öğrencisi katılım sağlamıştır. Araştırma sonucunda en etkili örnek Watsons markasının gerçekleştirdiği gerilla pazarlama olurken tüketicide en az etki yaratan örnek ise Beko markasının gerçekleştirmiş olduğu gerilla pazarlama uygulaması olmuştur. Araştırma kapsamında ele alınan örneklerin tüketicileri etkileme ortalaması en düşük 1.00, en yüksek 5.00 üzerinden değerlendirilerek analiz edilmiş ve 3.60 sonucu elde edilmiştir. Ayrıca kadın katılımcıların gerilla pazarlamadan etkilenme düzeyi erkek katılımcıların etkilenme düzeyinden daha fazla olduğu tespit edilmiştir.