Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, cilt.3, sa.1, ss.25-36, 2014 (Hakemli Dergi)
TIMSS, ilköğretimdeki öğrencilerin matematik ve fen başarılarını ölçmeye yönelik hazırlanmış uluslar arası bir
değerlendirme sınavıdır. TIMSS ile amaçlanan, öğrencilerin matematik ve fen başarılarını program, öğretim
yöntemleri ve okul ile birlikte ülkeler bazında değerlendirmektir. Ülkemizin de katılmış olduğu TIMSS sınavı
ülkelerin eğitim politikalarının belirlenmesinde oldukça önemli görülmektedir. Fakat bu sınav kapsamında
ülkemizin başarılı sonuçlar elde edemediği bilinmektedir. Bu nedenle sınav hakkında öğretmenlerin, öğretmen
adaylarının ve öğrencilerin görüşleri ve başarılı sonuçlar elde etmemiz için çözüm önerileri ülkemiz açısından
önem taşımaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı; ilköğretim matematik öğretmenliğinde öğrenim
görmekte olan öğretmen adaylarının TIMSS sınavına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışma, nitel araştırma
yöntemlerinden olgu bilim kapsamında, Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik
Öğretmenliğinin 3. ve 4. sınıflarında öğrenim görmekte olan öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Çalışma
grubu, 3. sınıftan 59 öğretmen adayı, 4. sınıftan 40 öğretmen adayı olmak üzere toplam 99 öğretmen adayından
oluşmaktadır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen ve uzman görüşleri doğrultusunda
geçerliği sağlanan dört açık uçlu soru içeren görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmada toplanan veriler içerik
analizi ile cinsiyet ve sınıf düzeyi dikkate alınarak değerlendirilmiştir. Öğretmen adaylarının TIMSS sınavına karşı
olumlu tutuma sahip oldukları, bu sınavda başarısız olma nedeni olarak ezberci eğitimi gördükleri, bu sınavın
matematik başarısının kısmen göstergesi olduğunu düşündükleri, başarılı olunabilmesi için uygulamalı eğitime
önem verilmesi gerektiğini belirttikleri ortaya çıkmıştır.