IMASCON, Kocaeli, Turkey, 13 May 2022 - 14 June 2025, pp.340-347, (Full Text)
Özet
Bu çalışmada, lise öğrencilerinin fen becerilerinde farklılık yaratabilecek değişkenleri ortaya çıkarmak
amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda anket formu oluşturulmuştur. Formda yer verilen ölçek Şenler
(2014) tarafından geliştirilmiştir. Ölçek 26 maddeden oluşmaktadır. Katılımcılar basit tesadüfi
örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Araştırma örneklemi 194 kişiden oluşmaktadır. Analizlerde SPSS21
programı kullanılmıştır. Araştırma sorusuna yönelik analizler yapılmıştır. İstatistiksel analizlerde
kullanılan anlamlılık düzeyi 0,5 olarak kabul edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda verilerin normal
dağılmış olduğu görülmüş olup, t-testi ve tek yönlü anova testi yapılmıştır. Araştırmada; cinsiyet, yaş,
sınıf düzeyi ve ebeveynlerinin eğitim düzeyleri gibi demografik değişkenler ile fen öğrenme becerileri
analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda cinsiyetin deney yapma ve veri toplama becerisini, sınıfın
ifade etme becerisini farklılaştırdığı belirlenmiştir.
Anahtar kelimeler: Fen, Fen öğrenme becerisi, demografik değişkenler, lise öğrencileri