Uluslararası İletişim ve Sanat Sempozyumu (İLSANS)/ International Communication and Art Symposium (INCAS), Ankara, Türkiye, 4 - 05 Eylül 2021, ss.56-69
Dünya tarihine bakıldığında, sanatın bir tür tarih kaydedici olduğunu dolayısıyla bir belge niteliği taşıdığını söyleyebiliriz. Onun içinde bulunduğu dönemin eylem ve ideolojilerinden beslendiğini varsaydığımız noktada tarihin de sanatın önermelerinden şekilleniyor oluşunu kabul etmemiz gerekir. Güzel-kusursuz olana kavuşum ve hizmet için bilim alanına da sirayet eden sanat, bilim eliyle dünyayı güzelleştiren metalar üreten bir tüketim sisteminin estetik ayağını oluşturmaktadır. Güncel bilgiden bağımsız düşünemeyecek olan sanatçı, tekno-kültür yaylımında bilimi; onun teknik yararlılığını kendini ifade etmede bir araç olarak kullandığı gibi, bilimin kendisini de konu edinmektedir. İkibinli yıllarda dünyanın başına gelebileceklerin- olası felaket senaryolarının- sonuna tutunmuş bir masumiyete dönüşmutlak kurtuluş mitleri, güzellik ve sonsuzluk vadeden ilericilik, genetik-doku mühendisliği... Bugün sanatın nerde olmadığı sorusuna aranacak yanıtta bahsi geçmeyecek olan bu konu ve kavramlar günümüz kültürünü oluşturan öğelerdir. Bir örnek olarak da Patricia Piccinini günümüz bilgisini, teknokültürü sorgulayan, bunu da gerek malzeme gerekse içerik olarak gerçek olan-kurgusal gerçeklik tabanında gerçekleştiren bir sanatçı.
We could say art is a kind of history recorder, hence it is a nature of document. At the point we assume that art is fed by the actions and ideologies of period in which it is, we need to recognize that history is shaped by elements of art.The art, which also spreads to the field of science to reach fine-perfect one and serve, represents the esthetic part of a consumption system which produces metas beautifing the world thanks to science. The artist, who can not think independently of the current knowledge, not only uses the technical efficacy of science as a means to express herself/ himself but also she/he handles the science itself at the spread of techno-culture.In 2000's, the return to innocence-absolute salvation myths clinging to end of the things to happen to the world-possible disaster scenarios-, progressiveness promising beauty and infinity, genetic-tissue engineering...These themes and concepts, which are not mentioned in the wanted answer of that guestion: 'Today, where not is art?',are the elements which create our present-day culture. As an example, Patricia Piccinini is an artist who queries today's knowledge, techno-culture, and actualize that at the real thing in the term of material and content- fictional reality (speculative) base.