Dizel motorları yakıt enjeksiyon sistemlerindeki gelişmeler


Creative Commons License

Çanakcı M., Özsezen A. N.

Mühendis ve Makina, cilt.45, sa.531, ss.35-42, 2004 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 45 Sayı: 531
  • Basım Tarihi: 2004
  • Dergi Adı: Mühendis ve Makina
  • Sayfa Sayıları: ss.35-42
  • Kocaeli Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Dizel motorlarında yüksek basınçlı enjeksiyon teknolojisinin gelişimi ile iyi bir atomizasyon ve enjeksiyon zamanlaması sağlanabilmekte, böylece motorun geçici rejiminde oluşan egzoz emisyonları azaltılabilmektedir. Dizel motorları yakıt ekonomisi ve performans açısından önemli bir avantaja sahip iken yanma gürültüsü ve egzoz misyonları (NOx ve PM) açısından bazı dezavantajları vardır. Bu sakıncaları ortadan kaldırmak için yapılan ek sistemlerdeki gelişmeleri bir önceki makalede dizel motorları yardımcı ekipmanlarındaki gelişmeler olarak incelenmiştir. Bu kısımda ise, dizel motorları yakıt enjeksiyon sistemlerindeki gelişmeler, sistem ve üretici bazında incelenmektedir.
With the developments of high pressure injection technology in diesel engine, well atomization and injection timing can be provided and so exhaust emissions are icreased at transient regime. The diesel engine has an important advantage in terms of fuel economy and performance, but it has some disadvantages such as exhaust emissions (NOx and PM) and large combustion noise. The developments in auxiliary equipments of diesel engine to overcome these drawbacks have been investigated in the previous paper. In this part, the developments in the fuel injection systems of diesel engines are investigated based on manufacturers and systems.