Otopark Güneş Enerjisi Sistemi ve Şarj İstasyonu Uygulaması


Creative Commons License

Çınar E., Ünlü M.

4th International Congress on Scientific Advances , Ankara, Türkiye, 25 - 28 Aralık 2024, ss.332-333, (Özet Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.332-333
  • Kocaeli Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

ÖZET

Amaç: Günümüzde tüm dünyada karbon emisyonunun azaltılması konusunda farkındalığın artması sebebiyle yenilenebilir enerjiden elektrik üretimi yatırımları da artış göstermektedir. Bununla birlikte ülkemizde de güneş enerjisi sistemleri (GES) elektrik güç sistemimizin önemli konularından biri haline gelmiştir. Bu çalışmada geneli üzeri açık şekilde bulunan kamu alanlarının otoparklarına yapılacak GES hem bu alanların başka şekilde ikincil kullanımına imkân vereceği, hem de GES’in yatırım maliyetini düşürerek yatırıma daha uygun hale gelmesini sağlayacağı düşünülerek bu konuda öncülük etmesi amaçlanmıştır. Ayrıca otoparka kurulacak GES ile araçlar için gölgelenme alanı oluşturularak güneşin araçlar üzerindeki etkisi azaltılabilir. Bu çalışmada, Kocaeli İli İzmit İlçesinde bulunan ‘Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Sahil Otoparkı’na kurulabilecek üstü kapalı bir sistem ve bunun çatısına uygulanacak bir GES ve buraya yerleştirilecek elektrikli araçlar için şarj istasyonu tasarımı ve enerji hesabının yapılması amaçlanmıştır.

 

Yöntem: Bu çalışmada otopark olarak kullanılan alana üstü kapalı olarak tasarlanacak yapı ve yapının çatısına uygulanacak güneş enerji santralinin PV*SOL benzetim programı kullanılarak enerji üretim ve tüketim analizi yapılmıştır. Otopark alanı farklı amaçlar ile kullanılabileceği düşüncesiyle 2 (iki) ayrı kısma bölünerek her kısımda 5 (beş) adet elektrikli araç şarj istasyonu olacak şekilde çalışılmış ve çalışma sonunda tüm alana ait panel gücü toplanmıştır. Yıllık üretim gücü program tarafından hesaplanan GES’in bulunduğu konumun ışıma değerleri kullanılarak gün içi saatlerdeki ortalama üretim değerleri hesaplanmıştır. Ayrıca, GES’in elektrik projelendirmesi yapılarak bağlantı şeması çizilmiştir. Daha sonra otoparka kurulabilecek elektrikli araç şarj istasyonları ve iç kullanımda harcanacak (aydınlatma vb.) yük bilgisi hesaplanarak GES’in ürettiği enerji ile otoparkın ortalama günlük yük eğrisinin karşılaştırılması yapılmıştır.

 

Bulgular: Otoparka kurulan GES’in toplam gücü 4.576,8 kWp olarak hesaplanmıştır. GES toplamda 21.588 m2 alanı kaplamaktadır. GES’de 7.628 adet 600 Wp gücünde CWT600- 120PM12-V marka monokristal güneş paneli ve 41 adet SUN2000-100KTL-H1 (800Vac) marka invertör kullanılmıştır.

 

Sonuç: Bu çalışmanın sonucunda adı geçen sahil otoparkına GES’nin kurulumu projelendirmesi hazırlanmıştır. Ülkemiz güneş enerjisi bakımından dünyada çoğu ülkeden daha iyi durumda olmasından dolayı güneş enerjisinden elektrik üretimini artırmak enerjide dışa bağımlılığı azaltacaktır. Günümüzde giderek artan elektrikli araçların şarjı için gerekli olabiliecek şarj istasyonu sayısına çözüm olacaktır. Önerilen çözüm ile mevcut araçlarda güneşten korunmuş olacaktır. En büyük avantajı ise elektrikli araçların şarjı için gerekli olan enerji yenilenebilir enerji kaynağı olan güneş enerjisinden elde edildiği için yaklaşık olarak 2377 ton CO2 emisyonun önüne geçilmiş olacağı hesaplanmıştır. Bu çalışmanın sonuçları da bu konuda yapılacak uygulamalara ışık tutacağı düşünülmektedir.

Anahtar Kelimeler—Güneş enerji sistemi (GES); Otopark, Elektrikli araç şarj istasyonu; CO2 emisyou. 

  ABSTRACT

Purpose: Today, due to the increasing awareness about reducing carbon emissions all over the world, investments in electricity generation from renewable energy are also increasing. In addition, solar power plants (SPP) have become one of the important issues of our electric power system in our country. In this study, it is aimed to pioneer in this regard by considering that SPP to be installed in the parking lots of public areas, which are generally open, will both enable the secondary use of these areas in another way and reduce the investment cost of the SPP, making it more suitable for investment. In addition, the SPP to be installed in the parking lot can reduce the effect of the sun on the vehicles by creating a shading area for the vehicles. In this study, it is aimed to design and calculate the energy of a covered system that can be installed in the 'Kocaeli Metropolitan Municipality Coastal Parking Lot' located in the İzmit District of Kocaeli Province, a SPP to be applied to its roof and a charging station for the electric vehicles to be placed there.

 

Method: In this study, the energy production and consumption analysis of the structure to be designed as a covered structure in the area used as a parking lot and the solar power plant to be applied to the roof of the structure were performed using the PV*SOL simulation program. With the idea that the parking area could be used for different purposes, it was divided into 2 (two) separate parts and each part was designed to have 5 (five) electric vehicle charging stations, and at the end of the study, the panel power of the entire area was collected. The average production values during the day were calculated using the radiation values of the location of the SPP, whose annual production power was calculated by the program. In addition, the electrical project of the SPP was made and the connection diagram was drawn. Then, the electric vehicle charging stations that could be installed in the parking lot and the load information to be spent in internal use (lighting, etc.) were calculated and the energy produced by the SPP and the average daily load curve of the parking lot were compared.

 

Findings: The total power of the SPP installed in the parking lot was calculated as 4,576.8 kWp. The SPP covers a total area of 21,588 m2. In the solar power plant, 7,628 CWT600-120PM12-V brand monocrystalline solar panels with 600 Wp power and 41 SUN2000-100KTL-H1 (800Vac) brand inverters were used.

 

Conclusion: As a result of this study, the project for the installation of the solar power plant in the mentioned coastal parking lot was prepared. Since our country is in a better position than most countries in the world in terms of solar energy, increasing electricity production from solar energy will reduce external dependency in energy. It will be a solution to the number of charging stations that may be required for the charging of electric vehicles, which is increasing today. With the proposed solution, existing vehicles will be protected from the sun. The biggest advantage is that since the energy required for the charging of electric vehicles is obtained from solar energy, which is a renewable energy source, it is calculated that approximately 2377 tons of CO2 emissions will be prevented. It is thought that the results of this study will shed light on the applications to be made in this regard.

Keywords- Solar energy system; Parking lot; Electric vehicle charging station; CO2 emission.