Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, cilt.14, sa.1, ss.1-14, 2024 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma, bir anaokulu öğretmeninin çocukların harita anlama becerileri desteklemek için üç aşamalı
bir projeyi nasıl uyguladığını incelemektedir. Harita ve Oyun adlı proje, çocukların gerçeklik ve onun
soyut temsili arasındaki ilişkiyi anlamalarına yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır. Pedagojik yaklaşım
olarak rehberli oyun benimsenmiştir çünkü bu yaklaşım çocuklara bağımsız kararlar alma yetkisi
vermekte, eleştirel düşünmeyi teşvik etmekte ve keşif için fırsatlar sunmaktadır. Aynı zamanda
yetişkinler de çocuklarla birlikte amaca yönelik faaliyetlerde yer almaktadır. Araştırmada sınıf
gözlemleri, video kayıtları ve mülakatları içeren etnografik bir yöntem kullanılmıştır. Veri kaynaklarını
keşfetmek için içerik analizi kullanılmıştır. Sonuçlar, harita anlayışının nasıl geliştirilebileceğine dair
bilimsel araştırmaları göz önünde bulundurarak çocukları harita fikriyle tanıştırmak için izlenen
aşamaları göstermektedir. Veriler, öğretmen tarafından zaman zaman yapılan hataları göstermekte ve
benzer etkinliklerin uygulanabileceği sınıfların dinamikleri hakkında değerli bilgiler sunmaktadır.
Harita ve Oyun, anaokulu çocukları için harita muhakemelerini ve mekânsal dil kullanımlarını
geliştirmede umut verici bir deneyim olmuştur. Yine de bu karmaşık öğrenme sürecini etkili bir şekilde
yönlendirmek için öğretmen eğitimine ihtiyaç vardır.
This study investigates the way a kindergarten teacher implemented a three-stage project to support
children's map understanding. The project, the Map and Play, was designed to help children understand
the relationship between reality and its abstract representation. The guided play was adopted as the
pedagogical approach because it empowers children to make independent decisions, encourages critical
thinking, and offers opportunities for exploration. At the same time, adults take part in purposeful
activities alongside the children. The research employed an ethnographic methodology involving
classroom observations, video recordings, and interviews. Content analysis was used to explore the data
sources. The results illustrated the stages taken to introduce children to the idea of map considering
scientific research about how to foster map understanding. The data displays occasional mistakes made
by the teacher, offering valuable insights into the dynamics of classrooms where similar activities might
be introduced. The MPP was a promising experience for kindergarten children in enhancing their map
reasoning and use of spatial language. Still, there is a need for teacher training to guide this complex
learning process effectively.