20. Akademik Bilişim 2018 Konferansı, Karabük, Türkiye, 31 Ocak - 02 Şubat 2018, ss.71-76, (Tam Metin Bildiri)
Eğitimin
hedefine ulaşma düzeyini belirlemek için bazı ölçme ve değerlendirme yöntemleri
kullanılagelmektedir. Çoktan seçmeli sınavlar eğitim hedeflerini ölçmede
kullanılan uygun yöntemlerden birisidir. Bilişim teknolojilerinde ve özellikle
veri işleme başlığı altında gerçekleşen ilerlemeler, geleneksel ölçme ve
değerlendirme yöntemlerinin yanlış veya eksiklerini ortaya çıkarmıştır.
Özellikle büyük hacimli verilerde tamamen insan denetimli olarak veri
işlenmesinin hatalara ve/veya yanlış sonuç çıkarımlarına yol açtığı
gözlemlenmiştir. Bu çalışmada sınav süreçlerinin yönetilmesi ile ilgili Kocaeli
Üniversitesi Tıp Fakültesi örneği bir yazılımla ele alınmaktadır. Geliştirilen
bu yazılımda ana bilim dallarına göre soru dağılımı yapma, konularına göre soru
havuzu oluşturma, kitapçık ve oturma düzeni hazırlama, değerlendirme, öğrenci
performansı izleme ve sınav istatistikleri üretme gibi işlemler
gerçekleştirilmektedir. Bu yazılım öğretim elemanlarının zamanını alan sınav
organizasyonu ve değerlendirme işlemlerini daha az zaman alan, daha verimli ve
daha hatadan uzak hale getirmekte ve eğitim-öğretim süreçlerinin
iyileştirilmesini sağlamaktadır. Bu çalışma aynı zamanda, sınav önerisi ve
sınav değerlendirmesi sonuçları üzerinde veri madenciliği ile yapılması planlanan
başka çalışmaların bir aşaması niteliğindedir.