Türkiye’deki Firmaların Enerji Temalı Sosyal Sorumluluk Kampanyalarına Eleştirel Bir Bakış


Taşoğlu N., Serttaş Ertike A.

3.Uluslararası Strateji ve Güvenlik Çalışmaları Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 15 - 16 Nisan 2010, ss.252-263

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.252-263
  • Kocaeli Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Firmalar stratejik bir halkla ilişkiler çalışması olarak sosyal sorumluluk kampanyaları gerçekleştirmekte ve böylelikle hedef kitlelerine toplumsal duyarlılıklarını ve iyi bir kurumsal vatandaş olduklarını göstermeye çabalamaktadırlar. Neden temelli pazarlama ise işletmenin sosyal sorumluluk projesini uygularken pazarlama için nedenler yaratması ve müşterilerini bu sürece katması, bir başka deyişle sosyal konuyu pazarlama amaçlı kullanmasıdır. Araştırmada, enerji temalı sosyal sorumluluk kampanyaları incelenip neden temelli pazarlama örnekleri ile gerçek sosyal sorumluluk kampanya örnekleri arasındaki farklar ortaya konulmuştur.