Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol.10, no.53, pp.756-772, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Kurum kimliği; kurumların kendilerini nasıl gördükleriyle ilgilidir. Kurumların; bireyler gibi, kendilerini ifade etmelerinde
kurum kimlikleri önemli rol oynamaktadır. Kurum kimliğinin; kurum tasarım unsurları ve kurum kültürü, kurum davranışı, kurumsal
iletişim, stratejileri, kurumsal yapıları ve endüstri kimlikleri olmak üzere yedi boyutu vardır.
Çalışmanın konusunu 2017 yılında en çok tercih edilen ilk 10 üniversitenin kurumsal web sitelerinin kurum kimliği unsurları
açısından incelenmesi oluşturmaktadır. 25-30 ekim tarihleri arasında 10 üniversitenin kurumsal web siteleri kurum kimliği unsurlarının
tespiti için tarama yöntemiyle incelenmiştir. İncelenen üniversitelerin kurumsal web siteleri tasarım ve görsel unsurlar açısından
yeterlidir. Sitelerde kurumsal iletişim unsuru açısından çalışanlara, öğrencilere ve mezunlara yönelik iletişim kanallarının geliştirilmesi
gerekmektedir. Sitelerde kurum kültürü unsurlarından etik kurallar, amaçlar ve politikaların duyurulmasında eksiklikler vardır.