Gazi Kitabevi, Ankara, 2024
Günümüzde diğer sektörlerde olduğu gibi, hizmet sektöründe de rekabet düzeyi oldukça artmıştır. Rekabet yoğun bir ortamda işletmeler müşterilerini kaybetmemek ve müşteri sayılarını artırmak için yoğun bir çaba içerisine girmişlerdir. Bu yüzden; son yıllarda, sıkça gündeme gelen hizmet sunumu ve hizmet sunumunda teknolojiden ve insan kaynaklarından yararlanma üzerine odaklanılmıştır. İşletmeler, yarının fırsatlarını bugünün işlerini yönettiği kadar yetkin bir şekilde yönetmeyi öğrenmelidir. Bir işletme yönetiminin, işletme genelindeki teknolojileri ve üretim becerilerini, işletmeleri değişen fırsatlara hızla adapte olmalarını sağlayan yetkinliklerle birleştirmesi gerekir (Faiz, 2014). Günümüz işletmelerinin değişen dış çevre koşulları dikkate alındığında önem verilmesi gereken değerlerinden bir tanesinin insan kaynakları olduğu düşünülmektedir. Son yıllarda teknolojinin sürekli gelişmesine ayak uydurmaya çalışan pek çok işletmede benzer teknolojilerin kullanılmasıyla işletme faaliyetlerinin gitgide birbirine benzer durumlar oluşturması hem insan kaynaklarının hem de teknolojinin fark yaratarak kullanılmasının önemini artırmıştır. Teknolojik değişmeler insan hayatını var oluşlarından bu yana gelişmişlik düzeylerine göre etkilemiştir. Özellikle, artan küreselleşmeyle dünyanın herhangi bir bölgesinde ortaya çıkan teknolojik bir yeniliğin, dünyanın geri kalan bölgelerini etkilemesi kaçınılmaz olmuştur. Ürün, hizmet ve bilgi üretimi yapan kuruluşlar, güncel değişimlere ayak uyum sağlayamadıkları ve doğru kararlar alıp hayata geçiremedikleri takdirde, iş hayatlarının sonlanabileceği gibi pek çok problemle karşı karşıya kalabilmektedirler. Bununla birlikte hızla değişen çevreye uyum ve müşteri taleplerine yeterli ölçüde cevap verilmesi zorunluluğu, değişiklikleri önceden tahmin etmeyi ve bu değişikliklere uyum sağlamayı gerektirmektedir (Karadal, ve Türk, 2008). Günümüz şartlarında zamansal olarak geleneksel pazarlama anlayışının değişmesiyle işletme odaklı yaklaşımlar bir kenara bırakılıp, müşteri odaklı pazarlama stratejileri yani modern pazarlama araçları kullanılmaya başlanmıştır (Koçoğlu, ve ark, 2020). Artık her sektörde ön planda tutulmaya çalışılan hizmet kalitesi ve teknolojik unsurlar, spor sektöründe de büyük bir önem arz etmektedir. Teknolojinin sağladığı kolaylıkların yanı sıra, sebep olduğu hareketsizlik ve günlük yaşamın stresini azaltmak için insanlar spor yapmaya ve spor salonlarına ihtiyaç duymaktadır. Bu durum; spor işletmelerini de daha yenilikçi olmaya, müşteriyi memnun etmek için kaliteli hizmet sunmaya zorlamaktadır. İstek ve ihtiyaçları ile farklı bir profil çizen müşteriler, işletmelerden sundukları hizmetten daha fazlasını beklemektedirler. Bunu farkında olan spor işletmeleri de müşteri memnuniyetini artırmak için sürekli yeni stratejiler geliştirmektedirler. Spor işletmeleri; uzun soluklu müşteri memnuniyetini sağlama amacıyla yeni yönetim yaklaşımları ile hızlı ve doğru bir biçimde elde edilen bilgi ve teknolojilerle; işlevsel spor aletleri temin etmekten, alanında uzman spor eğitmenleriyle çalışmaktan, tesislerdeki fiziki koşulları iyileştirmeye kadar geniş bir bakış açısıyla hizmet kalitesini yükseltmeye çalışmaktadırlar. İşletmeler, yoğun rekabet koşullarında ayakta kalabilmek için teknolojiyi en yeni ve en hızlı şekliyle uygulamaya koymak zorundadırlar. Müşteri memnuniyetini sağlayabilmek için işletme çalışanlarının istenilen kaliteye, verimliliğe, kişisel gelişime ve bilimsel yeterliliğe sahip olmasını sağlamaları gerekmektedir. Bu şekilde müşteri karşısına çıkan işletmeler yoğun rekabet koşullarına boğun eğmeden üstünlük sağlamaktadırlar. Ayrıca, üstünlük sağlayıcı başka bir özellik olarak müşteri memnuniyeti sağlama kavramına yönelen işletmeler uzun süreli müşteri ilişkileri ile rekabet güçlerini artırabilmektedirler.