rh+artmagazine, cilt.1, ss.47-50, 2016 (Hakemsiz Dergi)
Sanat eğitiminin hedefleri genel olarak ele alındığında
görülmektedir ki, sanat uğraşına yönelik alan bilgisini geliştirme ve bireyin yaratıcılığı
önem kazanmakta, daha da önemlisi kişisel ve sosyal becerilerin pekiştirilmesi
amaçlanmaktadır. Bütün ülkeler için genellenebilecek bu hedefler çerçevesinde,
araştırmanın konusu olan Avrupa ülkelerinde sanat eğitimine bakıldığında, eğitim
sistemi içerisinde sanat eğitiminin okullarda zorunlu olarak müfredata giren
ana alanlardan birisi olduğu görülür. Özellikle görsel sanatlar ve müzik, genel
eğitim sürecinin bir noktasında öğrencinin karşısına çıkmaktadır. Yine
Avrupa’nın birçok ülkesinde tiyatro, dans ve el becerisine yönelik iş ve teknik
eğitimi gibi alanlarda dersler zorunlu olarak verilmektedir. Medya sanatları ve mimarlık gibi güncel
alanlar da Avrupa ülkelerinin çoğunda okullarda zorunludur.
Bireysel ve duygusal gelişimi, yaratıcılık, kültürel
çeşitlilik, eleştirel bakış açısı, kendini ifade ve özgür düşünce çerçevesinde
bilgi ve anlayışla bütünleştirerek sanatsal alanda yoğurmayı hedefleyen sanat
eğitimine Almanya ağırlıklı olarak, Avrupa penceresinden genel bir bakış bu
araştırmanın ana amaçlarından birisidir. Avrupa’da güncel sanat eğitimi konusu,
ülkemizde sanat eğitimiyle kıyaslamayı okuyucuya bırakarak ve daha çok da görsel sanatlar açısından
irdelenerek ele alınacaktır.
Anahtar kelimeler:
Sanat, Eğitim, Görsel Sanatlar, Avrupa’da Eğitim