27. PAZARLAMA KONGRESİ, Erzurum, Türkiye, 30 Mayıs - 01 Haziran 2024, ss.1-15
Kişiselleştirilmiş
reklamlar günümüzde internet ortamındaki pazarlama faaliyetlerinde sıkça
kullanılan tutundurma araçlarından birisidir. Bununla birlikte,
kişiselleştirilmiş reklamlar hem tüketicilerin satın alma davranışlarının
yönlendirilmesinde, hem de pazarlama faaliyetlerinin hedeflenen sonuçlara
ulaşabilmesinde büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı,
kişiselleştirilmiş reklamların anlık satın alma davranışı üzerindeki etkilerini
incelemektedir. İlgili amaç kapsamında çalışma, Türkiye'de ikamet eden 400
bireysel tüketiciden çevrimiçi anket yöntemiyle elde edilen birincil veriler aracılığı
ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada oluşturulan hipotezler IBM SPSS 25.0
programı kullanılarak çoklu regresyon analizleriyle test edilmiştir. Çalışma
sonucunda, kişiselleştirilmiş reklamlara yönelik algı ve tutumların anlık satın
alma davranışları üzerinde anlamlı etkisi olduğu tespit edilmiştir.
Personalized
advertisements are one of the promotional tools frequently used in online
marketing activities today. The purpose of this study is to examine the effects
of personalized advertisements on impulse buying behavior. Within the scope of
the relevant purpose, the study was carried out through primary data obtained
via online survey method from 400 individual consumers residing in Turkey. The
hypotheses created in the study were tested with multiple regression analyzes
using IBM SPSS 25.0 program. As a result of the study, it was determined that
perceptions and attitudes towards personalized advertisements had a significant
effect on impulse buying behaviors.