KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ REKLAMLARIN ANLIK SATIN ALMA ÜZERİNE ETKİSİ


Çam F. B., Balcı G. N., Koç R. E.

27. PAZARLAMA KONGRESİ, Erzurum, Türkiye, 30 Mayıs - 01 Haziran 2024, ss.1-15

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Erzurum
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1-15
  • Kocaeli Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Kişiselleştirilmiş reklamlar günümüzde internet ortamındaki pazarlama faaliyetlerinde sıkça kullanılan tutundurma araçlarından birisidir. Bununla birlikte, kişiselleştirilmiş reklamlar hem tüketicilerin satın alma davranışlarının yönlendirilmesinde, hem de pazarlama faaliyetlerinin hedeflenen sonuçlara ulaşabilmesinde büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, kişiselleştirilmiş reklamların anlık satın alma davranışı üzerindeki etkilerini incelemektedir. İlgili amaç kapsamında çalışma, Türkiye'de ikamet eden 400 bireysel tüketiciden çevrimiçi anket yöntemiyle elde edilen birincil veriler aracılığı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada oluşturulan hipotezler IBM SPSS 25.0 programı kullanılarak çoklu regresyon analizleriyle test edilmiştir. Çalışma sonucunda, kişiselleştirilmiş reklamlara yönelik algı ve tutumların anlık satın alma davranışları üzerinde anlamlı etkisi olduğu tespit edilmiştir. 

Personalized advertisements are one of the promotional tools frequently used in online marketing activities today. The purpose of this study is to examine the effects of personalized advertisements on impulse buying behavior. Within the scope of the relevant purpose, the study was carried out through primary data obtained via online survey method from 400 individual consumers residing in Turkey. The hypotheses created in the study were tested with multiple regression analyzes using IBM SPSS 25.0 program. As a result of the study, it was determined that perceptions and attitudes towards personalized advertisements had a significant effect on impulse buying behaviors.