Sınıf Öğretmen Adaylarının “Yapay Zekâ” Kavramı Konusundaki Bilişsel Yapılarının İncelenmesi


Eşme A., Yazıcı C., Demir B.

International EJER Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, ss.1-10

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Kocaeli
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1-10
  • Kocaeli Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada kelime ilişkilendirme testi (KİT) kullanılarak ilköğretim sınıf öğretmen adaylarının “yapay zekâ” kavramına yönelik bilişsel yapılarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda ilköğretim sınıf öğretmen adaylarının “yapay zeka” kavramına yönelik cevapları temalandırılacaktır. Daha sonra bu temalar incelenerek öğretmen adaylarının “yapay zekâ” kavramına yönelik değerlendirmelerinin hangi temalarda yoğunlaştığı tespit edilecektir. Yapay zekâ kavramının ilişkilendirildiği en güçlü temaların ve en çok ilişkilendirilen kelimelerin tespit edilmesiyle “yapay zekâ” kavramına yönelik bilişsel yapılarının ne yönde olabileceğinin ortaya çıkması bakımından yararlı olacağı düşünülmektedir. Eğitiminde yapay zekâ teknolojisinin etkin kullanımıyla öğrenci başarısının artırılmasına yönelik araştırmalar ele alındığında, bu çalışmanın da sınıf eğitimi alanı için bu yönde olumlu ve yenilikçi bir katkı sağlayacağı da düşünülmektedir. Ayrıca bu çalışmanın bundan sonra yapılabilecek aşağıdaki çalışmalara öncülük edebileceği düşünülmektedir.