International EJER Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, ss.1-10
Bu çalışmada kelime
ilişkilendirme testi (KİT) kullanılarak ilköğretim sınıf öğretmen adaylarının
“yapay zekâ” kavramına yönelik bilişsel yapılarının ortaya konulması
amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda ilköğretim sınıf öğretmen adaylarının “yapay
zeka” kavramına yönelik cevapları temalandırılacaktır. Daha sonra bu temalar
incelenerek öğretmen adaylarının “yapay zekâ” kavramına yönelik
değerlendirmelerinin hangi temalarda yoğunlaştığı tespit edilecektir. Yapay zekâ
kavramının ilişkilendirildiği en güçlü temaların ve en çok ilişkilendirilen
kelimelerin tespit edilmesiyle “yapay zekâ” kavramına yönelik bilişsel
yapılarının ne yönde olabileceğinin ortaya çıkması bakımından yararlı olacağı
düşünülmektedir. Eğitiminde yapay zekâ teknolojisinin etkin kullanımıyla
öğrenci başarısının artırılmasına yönelik araştırmalar ele alındığında, bu
çalışmanın da sınıf eğitimi alanı için bu yönde olumlu ve yenilikçi bir katkı
sağlayacağı da düşünülmektedir. Ayrıca bu çalışmanın bundan sonra yapılabilecek
aşağıdaki çalışmalara öncülük edebileceği düşünülmektedir.