Tıp Fakültesi Klinikleri Dergisi, cilt.7, sa.1, ss.1-10, 2024 (Hakemli Dergi)
Amaç: Problem çözme becerileri, entegrasyon modelinin giderek önem kazanması, bilinçli bilgi arama davranışlarının artması ve hemşirelik öğrencileri tarafından bilgisayar ve internet kullanımının meslekleri için gerekli olması. Gereç ve Yöntem: Bu çalışmada, klasik ve entegre eğitim programlarında öğrenim gören hemşirelik öğrencilerinin internet ortamında bilgi arama ve yorumlama stratejilerini belirlemek amaçlanmış ve bu stratejiler demografik değişkenlere göre farklılık göstermektedir. Betimsel çalışma deseni kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2017-2018 yılında iki farklı eğitim yöntemi uygulayan Sağlık Bilimleri Fakültesi'nde öğrenim gören iki hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Hemşirelik öğrencileri (672) örneklemde yer almıştır. Veriler “Bilgi Bağlılığı Ölçeği” ile toplanmıştır. Hemşirelik okullarından Etik Kurul onayı ve yazılı izin alınmıştır. Bulgular: Entegre eğitim modeliyle öğrenim gören öğrencilerin “Doğruluk Olarak Çoklu Kaynaklar” ve “Yararlılık Olarak Teknik Konular” faktörlerine ait puan ortalamaları, klasik eğitimde öğrenim gören öğrencilere göre yüksek bulunmuştur (p <.05, p <.001). Alt faktörlerde cinsiyete, sınıf düzeyine, günlük internet kullanım sıklığına ve bilgisayar kullanım düzeyine göre farklılıklar bulunmuştur (p<.05, p<.01).Sonuç: Bütünleşik eğitim modeliyle eğitim gören öğrencilerin “Doğruluk Olarak Çoklu Kaynak” ve “Yararlılık Olarak Teknik Konular” faktörlerinde daha yüksek puanları bulunmaktadır.