Eğitim Bilgileri
2004 - 2008
2004 - 2008Doktora
Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektrik Eğitimi (Dr), Türkiye
2000 - 2003
2000 - 2003Yüksek Lisans
Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektronik Ve Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
1994 - 1999
1994 - 1999Lisans
Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Elektronik Ve Bilgisayar Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
Anlambilimsel örün teknolojilerine dayalı bireyselleştirilmiş öğretim sistemi tasarımı
Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektrik Eğitimi (Dr)
2003
2003Yüksek Lisans
Zeki öğretim sistemi bileşenlerinin prolog ile gerçekleştirilmesi
Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektronik Ve Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Eğitim Teknolojisi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi, Teknik Eğitim, Bilgisayar Teknolojisi Eğitimi
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2016
2016The Turkish Version of Web-Based Learning Platform Evaluation Scale: Reliability and Validity Study
Dağ F.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE, cilt.16, ss.1531-1561, 2016 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
2013
2013Turkish Adaptation of Technological Pedagogical Content Knowledge Survey for Elementary Teachers
KAYA S. , DAĞ F.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI, cilt.13, ss.302-306, 2013 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
2012
2012A Blended Learning Experience
Gecer A. , DAĞ F.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI, cilt.12, ss.425-442, 2012 (SSCI İndekslerine Giren Dergi)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2020
2020Kariyer Planlaması Sürecine Destek: ”meslegimiseciyorum.org” Web Portalına İlişkin Kullanıcı Görüşleri / Support for Career planning: User Opinions on ”meslegimiseciyorum.org” Web Site
ULUSOY Y. , DAĞ F.
Kalem Uluslararasi Egitim ve Insan Bilimleri Dergisi, cilt.10, ss.529-562, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2020
2020Programlama öğretimine yönelik öğretmen görüşleri
Dağ F. , Durdu L.
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, cilt.10, ss.70-86, 2020 (Hakemli Üniversite Dergisi)
2020
2020Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumunun Sistematik Analizi: 2013-2018 Dönemi
Durdu L. , Dağ F.
SDU International Journal of Educational Studies, cilt.7, no.1, ss.188-211, 2020 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2019
2019Pre-service teachers’ perceptions and experiences: Courses based on the active learning model and environment
Dağ F. , Şumuer E. , Durdu L.
Journal of Learning Spaces, cilt.8, ss.41-56, 2019 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2019
2019Prepare pre-service teachers to teach computer programming skills at K-12 level: experiences in a course
Dağ F.
Journal of Computers in Education, cilt.6, ss.277-313, 2019 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
2017
2017Pre-Service Teachers' TPACK Development and Conceptions through a TPACK-Based Course
Durdu L. , Dağ F.
AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION, cilt.42, ss.150-171, 2017 (ESCI İndekslerine Giren Dergi)
2017
2017Pre-Service Teachers’ Experiences and Views on Project-Based Learning Processes
Dağ F. , Durdu L.
International Education Studies, cilt.10, ss.18-39, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2016
20168 Sınıf Doğal Süreçler Ünitesi İçin Hazırlanan BDÖ Yazılımı ve Akademik Başarıya Etkisi CAI Software for 8th Grade Natural Processes Unit and Its Effect on Academic Success
Kırıkkaya E. , Dağ F. , Durdu L. , Gerdan S.
e-İlköğretim Online (elektronik), cilt.15, ss.234-250, 2016 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2016
2016Examination of the professional development studies for the development of technological competence of teachers in Turkey in the context of lifelong learning Yaşam boyu öğrenme bağlamında Türkiye de öğretmenlerin teknolojik yeterliliklerinin geliştirilmesine yönelik mesleki gelişim çalışmalarının incelenmesi
DAĞ F.
İnsan Bilimleri Dergisi (IBD), cilt.13, ss.90-111, 2016 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2014
2014Determination of the needs of university students for psychological counseling and guidance services The case of Kocaeli University Turkey
ULUSOY Y. , VARLIKLI G., DAĞ F. , SAHRANÇ Ü., TURAN H.
Educational Research Review, cilt.9, ss.286-293, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2012
2012STUDENT OPINIOINS ABOUT ELECTIVE COURSES IN CHANGING EDUCATION THE EXAMPLE OF KOCAELI UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION
ULUSOY Y. , DAĞ F. , FİDAN D., İNAN KARAGÜL B. , SAHRANÇ Ü., GÜLLÜ D.
Journal of Educational and Instructional Studies in the world, cilt.2, ss.135-141, 2012 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2012
2012Student opinions about elective courses in changing education The example of Kocaeli University faculty of Education
ULUSOY Y., DAĞ F. , FİDAN D., SAHRANÇ Ü., İNAN KARAGÜL B. , GÜLLÜ D.
Journal of Educational and Instructional Studies in the World, cilt.2, ss.135-142, 2012 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2012
20128 Sınıf Doğal Süreçler Ünitesi İçin Web Tabanlı Öğretim Materyali Hazırlığı Farklı Alan Uzmanlarının Materyal Hakkındaki Görüşleri
DAĞ F. , KIRIKKAYA E.
NWSA Edu - e-Journal Of New World Science Academy, cilt.7, ss.212-229, 2012 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2012
2012Öğretmen adaylarının proje tabanlı öğrenme sürecine yönelik görüşleri
DAĞ F. , DURDU L.
Education Sciences, cilt.7, ss.200-211, 2012 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2011
2011Harmanlanmış Karma Öğrenme Ortamları ve Tasarımına İlişkin Öneriler
DAĞ F.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), cilt.12, ss.73-97, 2011 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2011
2011Bireyselleştirilmiş Öğretim Sistemleri ve Semantik Web in Etkisi
DAĞ F.
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi (ETAD), cilt.2, 2011 (Hakemsiz Dergi)
2010
2010ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR OKUR YAZARLIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
GEÇER A., DAĞ F.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.7, ss.20-44, 2010 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2009
2009Relations between online learning and learning styles
DAĞ F. , GEÇER A.
Procedia - Social and Behavioral Sciences, cilt.1, ss.862-871, 2009 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2004
2004Prolog Tabanlı Zeki Öğretim Sistemi ZÖS
DAĞ F. , ERKAN K.
PAU Mühendislik Bilimleri Dergisi, cilt.10, ss.47-55, 2004 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2019
2019Dijitalleşen Toplumda Kadının Yeri
DAĞ F. , COŞGUN E.
EJER 2019 - VI. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, cilt.1, ss.473-492
2019
2019Programlama öğretimine yönelik öğretmen görüşleri
DAĞ F. , DURDU L.
13th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Kırşehir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.41-42
2018
2018Öğretmen Adaylarının Programlama Öğretimi’ne Yönelik Bir Derse İlişkin Algıları ve Görüşleri
DAĞ F.
12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim TeknolojileriSempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018
2018
2018Meslek Seçimine Yönelik Bir Destek Aracı: “meslegimiseciyorum.org”
ULUSOY Y. , DAĞ F.
5.Uluslararası Avrupa-Asya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 2 - 05 Mayıs 2018
2018
2018TPAB (TPACK) tabanlı dersgeliştirme süreci
DURDU L. , DAĞ F.
12th International Computer and Instructional Technologies Symposium, 2 - 04 Mayıs 2018
2017
2017Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu: 2012-2016 Analizi
DURDU L. , DAĞ F.
11th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, cilt.11, ss.154-155
2017
2017FATİH Projesi ve Matematik Eğitimine Teknoloji Entegrasyonuna İlişkin ÖğretmenGörüşlerinin İncelenmesi
DAĞ F. , ÇOKYAŞA M. Ç.
3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Afyon, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, cilt.1, ss.385
2015
2015EXAMINATION OF THE PROFESSIONAL DEVELOPMENT STUDIES FOR THEDEVELOPMENT OF TECHNOLOGICAL COMPETENCE OF TEACHERS IN TURKEY INTHE CONTEXT OF LIFELONG LEARNING
DAĞ F.
1st INTERNATIONAL CONFERENCE ONLIFELONG LEARNING AND LEADERSHIP FOR ALL, 29 - 31 Ekim 2015, ss.74
2015
2015Aktif sınıfta aktif öğrenme modeline göre işlenen derslerin değerlendirilmesi
DAĞ F. , ŞUMUER E. , DURDU L.
3rd International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 9 - 11 Eylül 2015, ss.233
2014
2014Matematik Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının TPACK Gelişimine Nitel Bir Bakış Açısı A Qualitative Point of View to Pre Service Mathematics Education Teachers TPACK Development
DURDU L. , DAĞ F.
8th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Edirne, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2014
2014
2014Matematik öğretmenliği öğretmen adaylarının TPACK gelişimine nitel bir bakış açısı
DURDU L. , DAĞ F.
8th International Computer and Instructional Technologies Symposium, 18 - 20 Eylül 2014
2014
2014Semantik Web ve Eğitimde Etkileri
DAĞ F.
8th International Computer & Instructional TechnologiesSymposium, Edirne, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2014
2013
2013Evaluation of Educational Authoring Tools for Teachers stressing of Perceived Usability Features
DAĞ F. , DURDU L. , GERDAN S.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.888-901
2013
2013Personal, educational and vocational needs profiles of Kocaeli University students: problems and solution suggestions
Ulusoy Y. O. , Varlikli G. O. , DAĞ F. , Sahranc U., TURAN H.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.1059-1063
2013
2013Üniversite Öğrencilerinin Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerine Yönelik İhtiyaçlarının Belirlenmesi Kocaeli Üniversitesi Örneği
ULUSOY Y., VARLIKLI G., DAĞ F. , SAHRANÇ Ü., TURAN H.
XXII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. ESOGÜ, 5-7 Eylül 2013. Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013
2013
2013Yazarlık araçlarının kullanılabilirlik test süreci Bir durum çalışması Usability testing process of authoring languages A case study
DURDU L. , DAĞ F.
7th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Erzurum, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, ss.100-104
2012
2012STUDENT OPINIOINS ABOUT ELECTIVE COURSES IN CHANGING EDUCATION:THE EXAMPLE OF KOCAELI UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION
ULUSOY Y., DAĞ F. , FİDAN D. , SAHRANÇ Ü., İNAN KARAGÜL B. , GÜLLÜ D.
WJEIS, 1 - 03 Mayıs 2012
2011
2011Öğretmen adaylarının proje tabanlı öğrenme sürecine yönelik görüşleri
DAĞ F. , DURDU L.
5th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2011, cilt.1, ss.772-777
2011
20118 Sınıf Doğal Süreçler Ünitesi için Web Tabanlı Öğretim Materyali Hazırlığı Farklı Alan Uzmanlarının Materyal Hakkındaki Görüşleri
DAĞ F. , KIRIKKAYA E.
5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2011, ss.14-23
2011
2011Değişen Eğitim Anlayışı İçinde Üniversite Öğrencilerinin Seçmeli Derslerle İlgili Görüşleri KOÜ Eğitim Fakültesi Örneği
ULUSOY Y., DAĞ F. , FİDAN D. , SAHRANÇ Ü., İNAN KARAGÜL B. , GÜLLÜ D.
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.286
2010
2010Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarına Yönelik Araştirmaların İncelenmesi ve Harmanlanmış Öğrenme Tasarımına İlişkin Öneriler
DAĞ F.
ICITS 2010- 4.Uluslar arası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sepozyumu, Konya, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2010, ss.369-375
2010
2010Bireyselleştirilmiş Öğretim Sistemleri ve Yeni Yaklaşımlar
DAĞ F. , ERKAN K.
International Educational Technologies Conference (IETC 2010), İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2010, cilt.1, ss.233-236
2008
2008Domain Ontology for Personalized E learning Environment
DAĞ F. , ERKAN K.
Second International Conference on Innovations in Learning for The Future 2008, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mart 2008, ss.307-314
2007
2007Uyarlanır Hiperortamların Eğitim Sistemine Getirdiği Katkılar
DAĞ F. , GEÇER A.
UMES’07 Ulusal Teknik Eğitim Mühendislik ve Eğitim Bilimleri Genç Araştırmacılar Sempozyumu, Kocaeli, Türkiye, 20 Haziran 2007, cilt.2, no.0, ss.929-932
2007
2007E Öğrenme ve Anlamsal WEB
DAĞ F. , ERKAN K.
Ulusal Teknik Eğitim, Mühendislik ve Eğitim Bilimleri Genç Araştırmacılar Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, cilt.1, ss.146-150
2007
2007Realizing the Personalized Learning Paths in a LMS
DAĞ F. , ERKAN K.
International Educational Technology (IETC) Conference (7th, Nicosia, Turkish Republic of Northern Cyprus, May 3-5, 2007), Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007
2005
2005Öğretim Sistemleri İçin Bilginin Gösterimi Web Tabanlı Bir Zeki Öğretim Sistemi Örneği
DAĞ F. , ERKAN K.
1. Mesleki ve Teknik Eğitim Kongresi, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2005, cilt.2, ss.743-749
2005
2005Zeki Öğretim Sistemleri nde Kullanıcı Modeli
DAĞ B., ERKAN K., DAĞ F.
1. Mesleki ve Teknik Eğitim Kongresi Bildiri Kitabı, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2005, cilt.2, ss.705-711
2003
2003Realizing of Optimal Curriculum Sequences for A Web Based General Purpose Intelligent Tutoring System
DAĞ F. , ERKAN K.
International XII. Turkish Symposium of Artificial Intelligence and Neural Networks (TAINN 2003), Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 2 - 04 Temmuz 2003, cilt.1
2003
2003Prolog Tabanlı Zeki Öğretim Sistemi
DAĞ F. , ERKAN K.
Bilgi Teknolojileri Kongresi II (Pamukkale Üniversitesi), Türkiye, 1 - 04 Mayıs 2003, cilt.1, ss.88-90
Kitap & Kitap Bölümleri
2020
2020Eğitimde Yapay Zeka Uygulamalarına İlişkin Teknolojik vePedagojik Yaklaşımlar
Dağ F.
Eğitimde Yapay Zeka: Kuramdan Uygulamaya, Nabiyev,Vasif Erümit,Ali Kürşat, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.148-169, 2020
2020
2020Eğitimde Yapay Zeka Uygulamalarına İlişkin Yaklaşımlar ve Modeller
Dağ F.
Eğitimde Yapay Zeka: Kuramdan Uygulamaya, Nabiyev,Vasif Erümit,Ali Kürşat, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.114-144, 2020
2019
2019E-Öğrenme Ortamları İçin İçerik Geliştirme
ÇAKIROĞLU Ü., DAĞ F.
Eğitim Teknolojileri Okumaları 2019, Aytekin İşman, Hatice Ferhan Odabaşı, Buket Akkoyunlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.349-364, 2019
2010
2010A Personalized Learning System Based on Semantic Web Technologies
Dağ F. , Erkan K.
Intelligent Tutoring Systems in E Learning Environments Design Implementation and Evaluation, Stankov,Slavomir; Glavinic,Vlado; Rosic,Marko, Editör, IGI GLOBAL, Alabama, ss.258, 2010
Ansiklopedide Bölümler
Desteklenen Projeler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorKendimi tanıyorum kariyerimi planlıyorum. Gölcükte Yaşayan Öğrencilerin Meslek Seçimi ve Kariyer Planlaması Becerilerine Yönelik Programların UygulanmasıDeğerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ÖZTAN ULUSOY Y. (Yürütücü) , KEZER F. , DAĞ F. , AKFIRAT O. N.
2019 - 2020
2019 - 2020İLKOKUL DÜZEYİNDE PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİLERİN 21. YÜZYIL BECERİLERİNE (İŞBİRLİĞİ VE İLETİŞİM, ELEŞTİREL DÜŞÜNME VE PROBLEM ÇÖZME, YARATICILIK VE YENİLENME) VE BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİNE ETKİLERİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
(Proje Özeti)
DAĞ F. (Yürütücü) , DURDU L. , ŞUMUER E.
2014 - 2015
2014 - 2015Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Teknoloji ile Zenginleştirilmiş Öğrenci Merkezli Öğrenme Ortamları: Etkilerinin ve Yaşanmış Tecrübelerin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
DAĞ F. (Yürütücü) , DURDU L.
2012 - 2013
2012 - 2013