Eğitim Bilgileri
1998 - 2004
1998 - 2004Bütünleşik Doktora
Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık Bölümü, Türkiye
1998 - 2004
1998 - 2004Bütünleşik Doktora
Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım (Yl) (İö), Türkiye
Yabancı Diller
A1 Başlangıç
A1 Başlangıçİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Reklamcılık Bölümü
2004 - 2018
2004 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Reklamcılık Bölümü
Yönetimsel Görevler
2006 - 2011
2006 - 2011Bölüm Başkanı
Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Reklamcılık Bölümü
2005 - 2006
2005 - 2006Bölüm Başkan Yardımcısı
Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2002 - 2004
2002 - 2004Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, Araştırma Görevlisi
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
MARKA İLETİŞİMİNDE YENİ MEDYA: KOTON VE DEFACTO'NUN INSTAGRAM FAALİYETLERİNE YÖNELİK BİR ANALİZ
Cılızoğlu N. D. G. (Danışman)
Ş.ŞAHİN(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Kamuoyu oluşturma sürecinde sosyal medya: Greenpeace nükleer karşıtı kampanyalarının çözümlenmesi
Cılızoğlu N. D. G. (Danışman)
A.ALPER(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Risk toplumunda turizm ve kimlik oluşturma süreci: Türkiye örneğinin ulusal ve yabancı basın yansımaları
Cılızoğlu N. D. G. (Danışman)
F.KAVAK(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (12)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (10)
2025
20251. THE CONSTRUCTION OF THE MYTH OF YOUTH AND BEAUTY IN CINEMA: A STRUCTURALIST AND SEMIOTIC ANALYSIS OF THE FILM SUBSTANCE
Cılızoğlu N. D. G., Dondurucu Dede Z. B., Çetinkaya A.
Turkish Online Journal of Design Art and Communication , cilt.15, sa.4, ss.1640-1655, 2025 (Hakemli Dergi)
2020
20202. Sosyal Pazarlama Bağlamında Covid-19 Salgını Sürecinde GSM Operatörlerinin Youtube Reklamlarının Analizi
CILIZOĞLU N. D. G., DONDURUCU Z. B., ÇETİNKAYA A.
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.301-320, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20193. BENİ BAŞTAN YARAT! BEDENİN İDEALİZE EDİLEREK SOSYAL MEDYA ARACILIĞIYLA YENİDEN YARATILMASI
ÇETİNKAYA A., CILIZOĞLU N. D. G.
Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.2, sa.38, ss.33-54, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20184. Toplumsal Yarar Amaçlı Örgütlerin Farklı Kültürlerdeki Instagram Paylaşımları Üzerine Bir Analiz: Türkiye ve İngiltere’deki Greenpeace Örneği
CILIZOĞLU N. D. G.
Ajit , cilt.9, ss.99-109, 2018 (TRDizin)
2018
20185. Selfie’den Reklama: Instagramda E-Kaynakların Paylaşımları Üzerine Bir İnceleme
CILIZOĞLU N. D. G., ÇETİNKAYA A.
Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , ss.71-104, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20186. Selfie’den Reklama: Instagramda E-Kaynakların Paylaşımları Üzerine Bir İnceleme
CILIZOĞLU N. D. G., ÇETİNKAYA A.
Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , ss.71-104, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20187. Zaman ve Mekandan Bağımsız Katılım Örgütlü Yurttaştan Dijital Bireye: Change.org Örneği
CILIZOĞLU N. D. G., ÇETİNKAYA A.
Journal of Human Sciences
, cilt.15, ss.1944-1958, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20178. Toplumsal Yarar Amaçlı Örgütlerin Yeni Medya Aracılığıyla Baskı Grubu Olma Süreci
CILIZOĞLU N. D. G., ÇETİNKAYA A.
Global Media Journal , cilt.8, ss.259-275, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
20169. Sivil Toplum Örgütlerinin Instagram Kullanımı
CILIZOĞLU N. D. G., ÇETİNKAYA A.
Asos Journal , ss.161-181, 2016 (Hakemli Dergi)
2011
201110. Kitle İletişim Araçlarında Yer Alan Kurgusal Sosyal Mesajlar Televizyon Dizilerinde Kitleselleştirilen Değerlere Yönelik Bir Analiz
CILIZOĞLU N. D. G.
Selçuk İletişim , cilt.6, ss.90-100, 2011 (TRDizin)
2009
200911. Yazılı Basında Risk Algısının Oluşturulma Süreci Küresel Isınma Örneği
CILIZOĞLU N. D. G., SAYIMER İ.
MARMARA JOURNAL OF COMMUNICATION , ss.7-21, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Beni Baştan Yarat! Bedenin İdealize Edilerek Sosya MEdya Aracılığıyla Yeniden Yaratılması
ÇETİNKAYA A., CILIZOĞLU N. D. G.
Yeni Medya Çalışmaları IV. Kongre Yeni Eşitsizlikler, İzmir, Türkiye, 4 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20192. A Change of the Advertisement Language from X Generation to Dijital Natives: A Study on Advertisement Texts of Mobile Phones
CILIZOĞLU N. D. G., ÇETİNKAYA A.
Taras Shevchenko, Ankara, Türkiye, 1 - 03 Şubat 2019, cilt.1, ss.463-480, (Tam Metin Bildiri)
2015
20153. READING THE PERCEPTION OF RISK THROUGH TELEVISION ADVERTISEMENT
CILIZOĞLU N. D. G., KARAGÖZ K., TAPAN A.
13th International Symposium Communication in the Millennium, East Stroudsburg, PA, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 15 Mayıs 2015, ss.456-462, (Tam Metin Bildiri)
2013
20134. KAMUOYU OLUŞTURMA SÜRECİNDE DİJİTAL AKTİVİZM BASKI GRUBU OLARAK HAYTAP’xxIN SOSYAL MEDYA ÇALIŞMALARINA YÖNELİK BİR ANALİZ
SAYIMER İ., CILIZOĞLU N. D. G., ÖZTÜRK S.
YENİ MEDYA ÇALIŞMALARI, Türkiye, 7 - 08 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
20135. ANALYZING THE CONCEPT OF DISORGANIZED RESPONSIBILTY THROUGH ADVERTISEMENTS
KARAGÖZ E., CILIZOĞLU N. D. G.
Journal Of International Scientific Publications: Media and Mass Communication, Volume 2, Bulgaristan, 11 - 13 Eylül 2013, ss.116-124, (Tam Metin Bildiri)
2013
20136. Perception of Risk Creation in Societies by Printed Media In Process Of Globalization an Analysis overImmigration Immigrant Phenomenon
CILIZOĞLU N. D. G., KARAGÖZ K.
11th International SymposiumCommunication in the Millennium, St. Cloud, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 24 Mayıs 2013, ss.38-45, (Tam Metin Bildiri)
2013
20137. Kamuoyu Oluşturma Sürecinde Dijital Aktivizm: Baskı Grubu Olarak HAYTAP’xxın Sosyal Medya Çalışmalarına Yönelik Bir Analiz
SAYIMER İ., CILIZOĞLU N. D. G., Öztürk S.
Yeni medya çalışmaları 1. ulusal kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Mayıs 2013, ss.17-31, (Tam Metin Bildiri)
2009
20098. ETİK OLGUSUNUN YAZILI BASIN ÜZERİNDEN ANALİZİ GENÇLİK DERGİLERİNDE YER ALAN İLANLAR VE DERGİ İÇERİĞİ İLE YARATILAN ALGI
CILIZOĞLU N. D. G.
FIRAT ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ MEDYA VE ETİK SEMPOZYUMU, Elazığ, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.597-612, (Tam Metin Bildiri)
2009
20099. Sivil Toplum Örgütlerinin Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde İnternet Kullanımı: Çevre Örgütlerine Yönelik Bir Analiz
CILIZOĞLU N. D. G.
Uluslararası Halkla İlişkiler Sempozyumu, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 15 - 17 Nisan 2009, cilt.2, ss.427-438, (Tam Metin Bildiri)
2007
200710. Hemşehri Derneklerinin Toplumsal Dönüşüm ve Değişim Sürecindeki İşlevleri İzmit Yerelindeki Hemşehri Derneklerinin Yazılı Basında Yer Alma Oranları ve Analizi
CILIZOĞLU N. D. G., KARAGÖZ E.
IV. Kültür Araştırmaları Sempozyumu İç/Dış/Göç ve Kültür, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
200711. Hemşehri Derneklerinin Toplumsal Değişim Sürecine Etkisi İzmit Örneklemi
CILIZOĞLU N. D. G., KARAGÖZ E.
Işık Üniversitesi Kültür Araştırmaları Derneği, Türkiye, 15 - 17 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)
2006
200612. The Relationship Between Advertising and Cross Culture a Content Analysis of Turkish and Arabic Advertising
CILIZOĞLU N. D. G., KARAGÖZ E.
V. Mass Media Communication Research, Yunanistan, 18 - 20 Mayıs 2006, ss.47-59, (Tam Metin Bildiri)
2013
201313. PERCEPTION OF RISK CREATION IN SOCIETIES BY PRINTING MEDIA IN PROCESS OF GLOBALIZATION AN ANALYSIS OVER IMMIGRATION IMMIGRANT PHENOMENON
CILIZOĞLU N. D. G., KARAGÖZ K.
11th International Symposium Communication in the Millennium, St. Cloud, Minnesota, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 24 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Kriz Dönemlerinde Marka İletişimi
DONDURUCU DEDE Z. B., ÇETİNKAYA A., CILIZOĞLU N. D. G.
Kurumsal İletişime Teorik Yaklaşımlar, AKPINAR GÜLİZ MÜGE, Editör, Nobel, ss.163-209, 2024
2024
20242. KRİZ DÖNEMLERİNDE MARKA İLETİŞİMİ
DONDURUCU DEDE Z. B., ÇETİNKAYA A., CILIZOĞLU N. D. G.
KURUMSAL İLETİŞİME TEORİK YAKLAŞIMLAR, AKPINAR GÜLİZ MÜGE, Editör, NOBEL, Ankara, ss.163-212, 2024
2022
20223. Examination of Claims against Covid-19 Vaccines Within The Context Of Infodemi And Fake News Through Teyit.Org
ÇETİNKAYA A., CILIZOĞLU N. D. G.
Covid Communication III, Diker, Ersin, Editör, Strategic Researches Academy, ss.1-26, 2022
2021
20214. Instances of Hate Speech Directed toward LGBTIQ+ People on Social Media Platforms in Turkey and Measures Taken against Discrimination
ÇETİNKAYA A., DONDURUCU Z. B., CILIZOĞLU N. D. G.
Challenging Discrimination in Different Areas: Turkey, Nihan AKINCILAR KÖSEOĞLU Dilhan APAK, Editör, Peterlang, Berlin, ss.45-80, 2021
2021
20215. Instances of Hate Speech Directed toward LGBTIQ+ People on Social Media Platforms in Turkey and Measures Taken against Discrimination
ÇETİNKAYA A., DONDURUCU DEDE Z. B., CILIZOĞLU N. D. G.
Challenging Discrimination in Different Areas: Turkey, Akıncılar Köseoğlu, Nihan; Apak, Dilhan, Editör, Peter Lang, Berlin, ss.45-78, 2021
2021
20216. Instances of Hate Speech Directed toward LGBTIQ+ People on Social Media Platforms in Turkey and Measures Taken against Discrimination
ÇETİNKAYA A., DONDURUCU Z. B., CILIZOĞLU N. D. G.
Challenging Discrimination in Different Areas: Turkey, Akıncılar Köseoğlu, Nihan; Apak, Dilhan, Editör, Peter Lang, Berlin, ss.45-80, 2021
2021
20217. The Sun ve Hürriyet Gazetelerinde Covid-19 Konulu Haberlerin Kültürel Farklılıklar Bağlamında Değerlendirilmesi
CILIZOĞLU N. D. G., DONDURUCU Z. B., ÇETİNKAYA A.
Covid-19 Sürecinde İletişimin Değişen Yüzü, Diker Ersin, Çalışır Gülsüm, Editör, Eğitim, İstanbul, ss.198-232, 2021
2020
20208. Brand Activism in The New Media Age: USA and Turkey Samples
ÇETİNKAYA A., DONDURUCU Z. B., CILIZOĞLU N. D. G.
Consumer From A Communication, Marketing and Advertising Perspective, Darıcı, Sefer, Editör, Sciendo, Varşova, ss.1-36, 2020
2019
20199. REKLAM VE TÜKETİM TÜRKİYE’DE REKLAMIN YARIM ASIRLIK GEÇMİŞİ
CILIZOĞLU N. D. G.
Kriter Yayınevi, 2019
2018
201810. How I Met Your Mother Dizisinin Kültür Endüstrisi Bağlamında Alımlama Analizi
CILIZOĞLU N. D. G., TAYILGA O.
Geleceğin Akademisyenleri Medyaya Bakıyor, Eda Balkaş Erdoğan, Nesrin Tan Akbulut, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.11-31, 2018
2007
200711. TÜKETİMİN KÜLTÜRLEŞTİRİLMESİ SÜRECİNDE REKLAMLARIN ETKİSİNİN ETİK AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
CILIZOĞLU N. D. G.
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÜZERİNE ETİK DEĞERLENDİRMELER, İDİL SAYIMER, PINAR ERASLAN YAYINOĞLU, Editör, BETA, İstanbul, ss.283-307, 2007
2006
200612. Sivil Toplum Örgütlerinin Kamuoyu Oluşturma Süreci
KARAGÖZ E., CILIZOĞLU N. D. G.
Petrol-İş Yayınları, 2006
2006
200613. Sivil Toplum Örgütlerinin Kamuoyu Oluşturma Süreci: Petrol-İş Sendikası Kampanya Analizi
CILIZOĞLU N. D. G., KARAGÖZ E.
Petrol-İş Sendikası, 2006