Genel Bilgiler

Biyografi

1990 yılında İzmir’de doğan Gökçe Sarvan, flüt eğitimine 2002 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda Doç. Jülide Gündüz ile kursiyer olarak başladı. 2004 yılında lise eğitimi için Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda Dr. Öğ. Üy. Çiler Akıncı'nın sınıfına kabul edildi. Lise eğitimini okul birincisi olarak bitirdi. Lisans eğitimine aynı sınıfta devam ederken sınıf atlama hakkı kazandı ve lisans eğitimini üç senede okul birincisi olarak bitirdi. Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Okul Orkestrası ile 2008 ve 2011 yılında, Dokuz Eylül Oda Orkestrası ile 2019 yılında solist olarak konser verdi. İzmir Gençlik Senfoni Orkestrası ve Türkiye Ulusal Gençlik Filarmoni Orkestrası’nda 1. Flütçü ve piccolocu olarak görev aldı. Emmanuel Pahud, Prof.  Andras Adorjan, Prof. Davide Formisano, Prof. Kathleen Rudolph, Bülent Evcil, Ayla Caymaz, Sibel Kumru Pensel, Gülşen Tatu ile atölye çalışmaları yaptı. Viyana, Essen, Leverkusen-Köln, Festival Of The Nations festivali kapsamında Münich, Bruckner Fest dâhilinde Linz, İstanbul, İzmir, Bursa, Afyon, İskenderun gibi ülke içi ve dışı pek çok şehirde seçkin salonlarda solo, oda müziği ve orkestra ile konserler verdi. 2014 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzik Anasanat Dalı Yüksek Lisans programı Doç. Ayla Uludere'nin sınıfından “Solo flüt repertuvarında A. Honegger’in ‘Danse de la Chevre’, E. Bozza’nın ‘Image’, J. Ibert’in ‘Piece’ adlı eserlerinin incelenmesi” başlıklı çalışmasıyla mezun oldu. Pedagojik formasyon eğitimini Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesinde tamamladı; aynı dönemde Orff-Schulwerk’de Müzik ve Dans Pedagojisi eğitimi aldı.  Lisans mezuniyetinden bu yana İstanbul ve İzmir’de pek çok özel müzik kurumunda öğretmenlik yaptı.  İstanbul Teknik Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nda ve Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nda kursiyer öğretmeni olarak görev aldı. Sanatta yeterlik eğitimi boyunca uluslar arası kongrelerde “Eğitim Yıllarından Profesyonelliğe, Üfleme Ve Vurma Çalgı Çalan Sanatçılarda Cinsiyet Kavramının Etkisi”, “Türk Siyasi Tarihinde Seçim Müziklerinin Partilerin Başarısına Etkisinin Müzikal Açıdan Değerlendirmesi”, “Kitle İletişim Araçlarının ve Teknolojik Gelişimlerin Klasik Batı Müziği Özelinde Müzik Öğrencisi, Sanatçı ve Dinleyicilere Etkisi” isimli 3 sözel sunum bildirisi sundu. 2. Uluslararası İletişim, Edebiyat, Müzik ve Sanat Çalışmalarında Güncel Yaklaşımlar Kongresi’nde “Kitle İletişim Araçlarının ve Teknolojik Gelişimlerin Klasik Batı Müziği Özelinde Müzik Öğrencisi, Sanatçı ve Dinleyicilere Etkisi” başlıklı çalışmasıyla sözel sunum birinciliği ödülü kazandı. 2018 yılında Etnomüzikoloji Dergisi’nde “Eğitim Yıllarından Profesyonelliğe Üfleme ve Vurma Çalgı Çalan İcracılarda Cinsiyetin İcraya Etkisi” isimli makalesi yayınlandı. Sanatta yeterlik (doktora) eğitimini Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Güzel Sanatlar Enstitüsü'nde Dr. Öğ. Üy. Çiler Akıncı ile “Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Üfleme ve Vurma Çalgılarda Performans” adlı çalışmasıyla tamamladı. 2020 yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi'nde "Flüt Eğitiminde Ekoller, Evrenselleşme Süreci ve Bu Sürece Ustalık Sınıflarının Etkisi", Sanat Dergisi'nde "César Franck La Majör Keman Sonatının Flüt Düzenlemesi İçin Çalışma Kılavuzu" isimli makaleleri yayınlandı. Solo konserlerinin yanı sıra Flutensemble, Flauto Dolce Quartet gruplarında 1. Flüt olarak kurulumlarından bu yana görev almaktadır. Kocaeli Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nda Dr. Öğr. Üyesi ünvanı ile üfleme ve vurma çalgılar anasanat dalı başkanı olarak görev yapmakta, sanatsal ve bilimsel çalışmalarına devam etmektedir.

Kurum Bilgileri

Birim
Devlet Konservatuvarı
Bölüm
Müzik
Ana Bilim Dalı
Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar ASD