Metrikler
Eğitim Bilgileri
2004 - 2010
2004 - 2010Doktora
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
1999 - 2001
1999 - 2001Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretimde Sosyal Bilgiler (Yl) (Tezli), Türkiye
1992 - 1998
1992 - 1998Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2010
2010Doktora
Sınıf Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Özellikleri ile Yaratıcı Düşünme, Problem Çözme Becerileri ve Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki Açıklayıcı İlişkiler Örüntüsü
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2001
2001Yüksek Lisans
Liselerde Okutulması Önerilen Tarih Ders Kitaplarının İçeriğinin Türk Milli Eğitimi’nin Genel Amaçlarıyla Tutarlılığı
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretimde Sosyal Bilgiler (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2014 - 2018
2014 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2001 - 2014
2001 - 2014Araştırma Görevlisi
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Yönetimsel Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Akademi Dışı Deneyim
1992 - 2001
1992 - 2001Sağlık Memuru
Ankara Kazan Hamdi Eriş Devlet Hastanesi, Sağlık Memuru
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
EPÖ 103-Postmodernizm, Küreselleşme ve Eğitim
EOD303 - Uzmanlık Alan Dersi
EOD115 - Yüksek Lisans Tez
EPO207 - Karşılaştırmalı Eğitim
ISO109 - Çağdaş Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları
EPO300 - Karşılaştırmalı Eğitim Programları
Lisans
Lisans
EGT307 -Türk Eğitim Tarihi
EGT219 - Öğretim İlke ve Yöntemleri
ISO405 - Öğretmenlik Uygulaması I
ISO307 - Hayat Bilgisi Öğretimi
ISO 306-Sosyal Bilgiler Öğretimi
EGT301 -Topluma Hizmet Uygulamaları
EGT 302-Okul Deneyimi
EGT 220-Öğretim Teknolojisi ve Materyal Tasarımı
ISO 414-Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim
EGT211 - Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Examination of the 3rd Grade Turkish Teaching Program in terms of 21st Century Skills
Turan H., Öztürk B.
8. International Battalgazi Scientific Studies Congress, Malatya, Türkiye, 3 - 04 Eylül 2023, ss.32-33, (Özet Bildiri)
2019
20192. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmen Öz Yeterlik İnançları İle Matematik ve İlk Okuma Yazma Öğretimi Öz Yeterlik İnançları
YILMAZ D., TURAN H.
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (UTEK)/ 2nd International Elementary Education Congress, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2018
20183. Kocaeli İli İzmit İlçesi 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Enneagram Kişilik Tipleriyle Akademik Başarıları Arasındaki İlişkilerin Analizi
ŞAHİN İ., TURAN H., YILDIRIM A.
International Congress on Social Sciences IV, Targovishte, Bulgaristan, 26 - 28 Ekim 2018, cilt.1, ss.96, (Özet Bildiri)
2018
20184. Senaryo Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının İlkokul Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Toplama ve Çıkarma Becerilerine Etkisi. (The Effect of Scenario Based Learning Approach on the Addition and Subtraction Skills of the Primary School Third Grade Students)
TEMUR D., TURAN H.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu-USOS (17th Primary Teacher Education Symposium), Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20185. The Suitability of Digital Storytelling to the Turkish Curriculum (Dijital Hikaye Anlatımının 2017 Türkçe Dersi Öğretim Programına Uygunluğu)
YILMAZ D., TURAN H.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu-USOS (17th Primary Teacher Education Symposium)., Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2013
20136. Personal, educational and vocational needs profiles of Kocaeli University students: problems and solution suggestions
Ulusoy Y. O., Varlikli G. O., DAĞ F., Sahranc U., TURAN H.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.1059-1063, (Tam Metin Bildiri)
2013
20137. insan ilişkileri ve iletişim becerileri dersinin öğrencilerin empatik beceri ve iletişim düzeylerine etkisi
ÖZTAN ULUSOY Y., VARLIKLI G., TURAN H.
İstanbul 2013 Dünya Psikolojik Danışma ve Rehberlik KOngresi, İstanbul, Türkiye, 08 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2013
20138. Üniversite Öğrencilerinin Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerine Yönelik İhtiyaçlarının Belirlenmesi Kocaeli Üniversitesi Örneği
ULUSOY Y., VARLIKLI G., DAĞ F., SAHRANÇ Ü., TURAN H.
XXII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. ESOGÜ, 5-7 Eylül 2013. Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2004
20049. Neurofeedback Teknolojileri ve Bilişsel Becerilerin Geliştirilmesi
Şahin İ., Turan H., Ulusoy Y.
4th World Conference on Educational Sciences, Sakarya, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2004, (Tam Metin Bildiri)
2012
201210. Comparison of perceived problem solving skills of trainee students graduated from different
Ulusoy Y. O., TURAN H., Tanriverdi B., Kolayis H.
4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.2099-2103, (Tam Metin Bildiri)
2012
201211. Comparison of the faculty of education students' critical thinking disposition
TURAN H., Kolayis H., Ulusoy Y. O.
4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.2020-2024, (Tam Metin Bildiri)
2010
201012. Developing Critical Thinking Skills in Teacher Education Curricula
TANRIVERDİ F. B., ULUSOY Y., TURAN H.
The First İnternational for Teacher Education in Europe Conference (ATEE), 26 - 30 Ağustos 2010, (Özet Bildiri)
2010
201013. Evaluation of the Relation of Personality Characterıstıcs of Young Adults ın Choıce of Positive Psychotherapy Conflıct Responses
VARLIKLI G., ULUSOY Y., TURAN H.
1st International Regional Conference on Positive Psychotherapy, KOSOVA, 7 - 10 Haziran 2010, (Özet Bildiri)
2008
200814. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Utangaçlık Düzeyleri ve Benlik Saygılarına İlişkin Bir İnceleme.
ULUSOY Y., TURAN H.
XVII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Sakarya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2008, cilt.17, ss.80-88, (Tam Metin Bildiri)
2006
200615. Yeni Sosyal Bilgiler Programının Teori ve Pratikte Yapılandırmacı Eğitim Kuramıyla Karşılaştırılması
ŞAHİN İ., TURAN H., TEZCAN Ö.
XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
2006
200616. Öğretmenlik Mesleğine Girişte Kullanılan Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Hakkında Öğretmen Adaylarının Görüşleri.
KABLAN Z., TURAN H.
XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 20 - 23 Ocak 2006, (Özet Bildiri)
2005
200517. Yeni Hayat Bilgisi Programının Kuramsal Çerçevesinin ve Pilot Okullarda Uygulanabilme Düzeyinin Yapılandırmacı Eğitim Kuramıyla Karşılaştırılması
ŞAHİN İ., TURAN H., TEZCAN Ö.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, ss.967-976, (Tam Metin Bildiri)
2005
200518. İlkokuma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Çözümleme Yönteminin Karşılaştırılması
Şahin İ., İnci S., Turan H., Tezcan Ö.
Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, (Özet Bildiri)
2005
200519. Yeni İlköğretim Birinci Kademe Fen ve Teknoloji Programının Stake in Uygunluk Modeliyle Değerlendirilmesi
ŞAHİN İ., TURAN H., TEZCAN Ö.
XIV.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 Eylül - 30 Mayıs 2005, ss.141-149, (Tam Metin Bildiri)
2005
200520. Çoklu Zeka Baskın Beyin Yetenek ve Kaygı Değişkenleri İçin Korelasyon Çalışması
ŞAHİN İ., ULUSOY Y., TURAN H.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, ss.995-1001, (Tam Metin Bildiri)
2005
200521. Yeni İlköğretim Birinci Kademe Fen ve Teknoloji Programının Stake in Uygunluk Countenance Modeliyle Değerlendirilmesi
ŞAHİN İ., TURAN H., TEZCAN Ö.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)
2004
200422. Alternatif Okullar Demokratik Değerler Okulu
ŞAHİN İ., TURAN H.
13. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Malatya, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)
2012
201223. Comparison of Problem Solving Disposition of Students in Physical Education Teacher and Psychological Counseling and Guidance
KOLAYİŞ H., TURAN H., ÖZTAN ULUSOY Y.
Procedia-Social and Behavioral Sciences on ScienceDirect., Barselona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, ss.1939-1942, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2018
20181. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Planlama, Ölçme ve Değerlendirme
TURAN H.
Sosyal Bilgiler Öğretimi, Çalışkan Hüseyin, Kılcan Bahadır, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.379-418, 2018
2016
20162. Constructivism
TURAN H.
Developments in Educational Sciences, Recep Efe, Irina Koleva, Emin Atasoy, İsa Cürebal, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.561-573, 2016
2012
20123. Eğitimde Yeni yaklaşımlar ve Bireylerde Bulunması İstenilen Temel Beceriler
TURAN H.
Eğitimde Program Geliştirme, Hasan Şeker, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.219-260, 2012
2011
20114. Etkin Öğretim Hizmetini Sağlamada Kullanılabilecek Strateji Örnekleri
TURAN H.
Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Seval Fer, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.218-233, 2011
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2021 - 2022
2021 - 2022Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi (Online)
Yayın Kurul Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mayıs 2022
Mayıs 2022Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi (Online)
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2021
Temmuz 2021Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
Hakemli Bilimsel Dergi