Dr. Öğr. Üyesi ULUHAN KURT


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Fen Bilgisi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Eğitim ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim Bilimleri, Fen Bilgisi Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

43

Yayın (Scopus)

1

Proje

1

Açık Erişim

4

Eğitim Bilgileri

2016 - 2020

2016 - 2020

Doktora

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

2014 - 2016

2014 - 2016

Yüksek Lisans

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

2008 - 2012

2008 - 2012

Lisans

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2020

2020

Doktora

Comparison of the effects of different active learning methods on the teaching of 'Cell and divisions' and 'Force and energy' units

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı

2016

2016

Yüksek Lisans

Middle school students' basic psychological needs in science: Student engagement and the role of family according to students' perceptions

Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitim Bilimleri

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2024 - 2025

2024 - 2025

TÜBİTAK İL KOORDİNATÖRÜ

Milli Eğitim Müdürlüğü, Erzurum İl Milli Eğitim Müdürlüğü, TÜBİTAK İL KOORDİNATÖRÜ, TÜBİTAK İL KOORDİNATÖRÜ

2012 - 2025

2012 - 2025

Öğretmen

Bakanlık, Milli Eğitim Bakanlığı, Eğitim-Öğretim, Öğretmen

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Fen Bilgisi Eğitiminde Akademik Yazma ve Literatür Taraması

Lisans

Lisans

Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları 1

Kaynak Tarama ve Rapor Yazma

Öğrenme Güçlüğü

Biyoloji Öğretiminde Özel Konular

Makaleler

Tümü (18)
Scopus (1)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (13)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Eğilimlerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi

Kurt U., Okumuş S.

2nd International Optimum Science Conference 2025 (OPSCON), İzmir, Türkiye, 13 - 14 Aralık 2025, sa.3, ss.31, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2025

2025

2. Fen Bilimlerinde Yapay Zekâ: Ortaokul Öğrencilerinin Farkındalık ve Eğilim Analizi

Kurt U.

20TH INTERNATIONAL CONGRESS OF RESEARCH IN EDUCATION, Bartın, Türkiye, 27 - 29 Kasım 2025, sa.68626, ss.95, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2025

2025

3. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Oryantiring Özyeterlik Düzeyleri ile 21. Yüzyıl Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Kurt U.

20TH INTERNATIONAL CONGRESS OF RESEARCH IN EDUCATION, Bartın, Türkiye, 27 - 29 Kasım 2025, sa.68626, ss.96, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

4. The Effect of Orienteering Education on 5th Grade Students' Self-Efficacy, Science-Based Entrepreneurship, and Anxiety

Kurt U.

XI INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS , Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, ss.143-147, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

5. EXAMINATION OF CRITICAL THINKING DISPOTIONS IN SCIENCE COURSE IN TERMS OF ENVIRONMENTAL FACTORS

Kurt U.

INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATION AND SCIENCE, İstanbul, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2022, ss.64, (Özet Bildiri)

2022

2022

6. THE RELATIONSHIP BETWEEN SCIENTIFIC CREATIVITY LEVELS AND ATTITUDES TO STEM IN SCIENCE EDUCATION

Kurt U.

11TH INTERNATIONAL ISTANBUL SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2022, ss.40, (Özet Bildiri)

2022

2022

7. THE RELATIONSHIP BETWEEN THE BIOETHICS VALUES OF SCIENCE TEACHERS AND THEIR ENVIRONMENTAL EDUCATION SELF-EFFICACİES

Kurt U.

11TH INTERNATIONAL ISTANBUL SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2022, ss.42, (Özet Bildiri)

2022

2022

8. THE RELATIONSHIP BETWEEN SECONDARY SCHOOL STUDENTS' METACOGNITIVE SELF-REGULATION AND ACADEMIC ACHIEVEMENT IN SCIENCE COURSE

Kurt U.

INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATION AND SCIENCE, İstanbul, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2022, ss.70, (Özet Bildiri)

2020

2020

9. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN ETKİNLİKLERİNE İLİŞKİN YETERLİKLERİ İLE FEN ÖĞRETİMİ ÖZYETERLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Kurt U.

8. SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Aralık 2020, ss.335-342, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

10. İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FEN BİLİMLERİ DERSİNDEKİ EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARININ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Kurt U.

8. SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ , İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Aralık 2020, ss.343-348, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

11. The Relationship Between Science-Based Entrepreneurship And Metacognative Learning Strategies Of Hearing-Impaired Students

Kurt U.

2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.308, (Özet Bildiri)

2020

2020

12. Effects of Internal and Environmental Factors on Science-Based Entrepreneurship of Middle School Students

Kurt U.

2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education , Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.298, (Özet Bildiri)

2019

2019

13. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENMEYE YÖNELİK SORUMLULUKLARININ ÇEŞİTLİ DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Kurt U., Sezek F.

12. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.60, (Özet Bildiri)

2019

2019

14. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN BİLİMLERİ DERSİNE YÖNELİMİNDE EBEVEYN VE SINIF ORTAMININ ETKİSİ

Kurt U., Sezek F.

12. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.134, (Özet Bildiri)

2018

2018

15. Yatılı Bölge Ortaokullarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Ebeveynlerinin Eğitim Düzeyinin Okul Başarısına ve Eğitim Hayatı Beklentisine Etkisi

Sezek F., Kurt U., Yılmaz M.

27. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.639-644, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

16. Yatılı Bölge Ortaokullarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Eğitim Hayatı Beklentisinin Cinsiyet Değişkeni Açısından İncelenmesi

Sezek F., Kurt U.

27. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.645-650, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

17. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN BİLİMLERİ DERSİNE KATILIMI VE HEDEF YÖNELİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Kurt U., Taş Dogan Y., Kahraman N.

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.67, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. FEN EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ AÇISINDAN ÜSTBİLİŞSEL ÖĞRENME VE ELEŞTİREL DÜŞÜNME

Kurt U., Sezek F.

Güncel Alan Eğitimi Araştırmaları VIII, Hacı Arif Doğanülkü,Tugay Akbulut, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.1-17, 2025 Creative Commons License

2023

2023

2. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYOBİLİMSEL KONULARDA OLUŞTURDUKLARI ARGÜMANLARIN ANALİZİ VE İNFORMAL AKIL YÜRÜTME BAKIMINDAN İNCELENMESİ

Kurt U., Okumuş S.

Fen Eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış - VIII, Gül Ali,Benzer Sema, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.347-364, 2023

2023

2023

3. DURUMLU ÖĞRENME KURAMI VE FEN EĞİTİMİNE YANSIMALARI

Kurt U.

EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XXI, ÜNAL SUAT, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.105-121, 2023

2023

2023

4. Nörofizyolojik Öğrenme Kuramı Ve Fen Eğitimine Yansımaları

Kurt U.

21. Yüzyıl’da Sosyal Bilimlere Karşılaştırmalı Bir Bakış: Yöntemler ve Kuramlar, Coşgun Ögeyik Muhlise,Uzun Kutay,ÜN Lütfullah, Editör, Özgür Yayınları, Gaziantep, ss.117-125, 2023

2023

2023

5. Fen Eğitiminde Özdüzenlemeli Dikkat ve Akademik Güdülenmenin İncelenmesi

Kurt U.

21. Yüzyıl’da Sosyal Bilimlere Karşılaştırmalı Bir Bakış: Yöntemler ve Kuramlar, Coşgun Ögeyik Muhlise,Uzun Kutay,ÜN Lütfullah, Editör, Özgür Yayınları, Gaziantep, ss.261-276, 2023

2023

2023

6. Bilişsel Öğrenme Kuramları ve Fen Bilgisi Eğitimine Yansımaları/Eğitim Uygulamaları

Kurt U.

Sosyal Bilimlere Çok Yönlü Yaklaşımlar: Tarih, Turizm, Eğitim, Ekonomi, Siyaset ve İletişim, Karakuş Girayalp,Yakut Fatih,Şimşek Didem, Editör, Özgür Yayınları, Gaziantep, ss.77-87, 2023

2022

2022

7. FeTeMM EĞİTİMİ, BİLİMSEL YARATICILIK VE ÇEVRE EĞİTİMİ

Kurt U.

Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar XIV, Gülbahar Bahadır, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.285-297, 2022

2020

2020

8. 21. YÜZYILDA FEN TABANLI GİRİŞİMCİLİK

Kurt U.

EĞİTİM SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLERİNE MULTİDİSİPLİNER BAKIŞ, YEŞİLYURT ETEM, Editör, Güven Plus Grup Danışmanlık, İstanbul, ss.109-133, 2020