Metrikler
Eğitim Bilgileri
2016 - 2020
2016 - 2020Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2014 - 2016
2014 - 2016Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2008 - 2012
2008 - 2012Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
Comparison of the effects of different active learning methods on the teaching of 'Cell and divisions' and 'Force and energy' units
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
2016
2016Yüksek Lisans
Middle school students' basic psychological needs in science: Student engagement and the role of family according to students' perceptions
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim Bilimleri
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2024 - 2025
2024 - 2025TÜBİTAK İL KOORDİNATÖRÜ
Milli Eğitim Müdürlüğü, Erzurum İl Milli Eğitim Müdürlüğü, TÜBİTAK İL KOORDİNATÖRÜ, TÜBİTAK İL KOORDİNATÖRÜ
2012 - 2025
2012 - 2025Öğretmen
Bakanlık, Milli Eğitim Bakanlığı, Eğitim-Öğretim, Öğretmen
Makaleler
Tümü (18)
Scopus (1)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (13)
2025
20251. The Relationship Between Flipped Learning Readiness and Metacognitive Self-Regulation in Science Lessons
Kurt U., Ağgül Ö., Duman İ.
EĞİTİM VE İNSANİ BİLİMLER DERGİSİ: TEORİ VE UYGULAMA
, cilt.16, sa.32, ss.531-548, 2025 (TRDizin)
2023
20232. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ARAŞTIRMAYA SORGULAMAYA DÖNÜK ÖZYETERLİKLERİ İLE FEN ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
Kurt U.
Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi , cilt.9, sa.1, ss.12-24, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Students Engagement in Science during Covid-19 Pandemic: Role of Self-Efficacy Beliefs and Achievement Goals
Kurt U., Taş Dogan Y.
JOURNAL OF SCIENCE LEARNING , cilt.6, sa.1, ss.23-33, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20224. Analysis of Science-Based Entrepreneurship Skills and Parents Academic Achievement Pressure and Support of Primary School Students
Kurt U.
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATIONAL STUDIES , cilt.9, sa.4, ss.1111-1120, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20225. The Effect of Using Different Teaching Methods on High-Level Skills in Science Lessons
Kurt U., Sezek F.
SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL , cilt.33, sa.2, ss.146-155, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20216. Effects of Mobile Learning Science Course on Students’ Academic Achievement and Their Opinions about the Course
Bayar M. F., Kurt U.
SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL , cilt.32, sa.3, ss.254-263, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20217. ORTAOKUL DERS KİTAPLARINDAKİ ENGELLİ BİREYLERLE İLGİLİ İÇERİKLERİN ÖRTÜK PROGRAM AÇISINDAN İNCELENMESİ
Bayar M. F., Kurt U.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.3, ss.1417-1430, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. The Effect of Using Smart Boards in Science Lessons on Middle School Students' Attitudes Towards Smartboards and Reflective Thinking Skills
Bayar M. F., Kurt U.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.16, sa.3, ss.23-38, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20219. Investigation of the Effect of Different Teaching Methods on Students’ Engagement and Scientific Process Skills
Kurt U., Sezek F.
International Journal of Progressive Education , cilt.17, sa.3, ss.86-101, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202010. Ortaokul Öğrencilerinin Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Algıları ve Derse Katılımlarının Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi
Kurt U., Bayar M. F.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.140-150, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202011. Öğrenci Görüşlerine Göre Ebeveynlerin Ev Ödevlerine Katılımının Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi
Kurt U.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.49, ss.60-72, 2020 (TRDizin)
2019
201912. Ebeveynlerin Sosyoekonomik Düzeyleri ile Çocuklarının Okul Hayatına Katılımları Arasındaki İlişki
Kurt U., Taş Dogan Y.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , cilt.12, sa.3, ss.978-991, 2019 (TRDizin)
2019
201913. Investigation of Middle School Students’ Self Efficacy and Entrepreneurship Level Towards Learning Science in Terms of Demographic Factors
Kurt U., Bayar M. F.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.48, sa.2, ss.1142-1162, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201914. THE COMPARISON OF THE DIFFERENT STATISTICAL ANALYSIS RESULTS USED ON THE EVALUATION OF SCALES ON A REAL SAMPLING
Sezek F., Kurt U.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.38, ss.85-99, 2019 (TRDizin)
2019
201915. Prediction of students strategies for doing science homework by parental support and students goal orientation
Kurt U., Taş Dogan Y.
Pegem Journal of Education and Instruction , cilt.9, sa.2, ss.585-604, 2019 (Scopus)
2018
201816. YATILI BÖLGE ORTAOKULLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN FİZİKİ MEKÂN MEMNUNİYETLERİNE YÖNELİK ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
Kurt U., Sezek F.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.3, ss.42-57, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201817. YATILI BÖLGE ORTAOKULLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİM HAYATI BEKLENTİLERİ VE FİZİKİ MEKÂN MEMNUNİYETLERİNİN CİNSİYET AÇISINDAN İNCELENMESİ
Kurt U., Sezek F.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.37, ss.157-171, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201818. The Relationships between Parental Involvement, Students’ Basic Psychological Needs and Students’ Engagement in Science: A Path Analysis
Kurt U., Taş Dogan Y.
JOURNAL OF EDUCATION IN SCIENCE, ENVIRONMENT AND HEALTH , cilt.4, sa.2, ss.183-192, 2018 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Eğilimlerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi
Kurt U., Okumuş S.
2nd International Optimum Science Conference 2025 (OPSCON), İzmir, Türkiye, 13 - 14 Aralık 2025, sa.3, ss.31, (Özet Bildiri)
2025
20252. Fen Bilimlerinde Yapay Zekâ: Ortaokul Öğrencilerinin Farkındalık ve Eğilim Analizi
Kurt U.
20TH INTERNATIONAL CONGRESS OF RESEARCH IN EDUCATION, Bartın, Türkiye, 27 - 29 Kasım 2025, sa.68626, ss.95, (Özet Bildiri)
2025
20253. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Oryantiring Özyeterlik Düzeyleri ile 21. Yüzyıl Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Kurt U.
20TH INTERNATIONAL CONGRESS OF RESEARCH IN EDUCATION, Bartın, Türkiye, 27 - 29 Kasım 2025, sa.68626, ss.96, (Özet Bildiri)
2024
20244. The Effect of Orienteering Education on 5th Grade Students' Self-Efficacy, Science-Based Entrepreneurship, and Anxiety
Kurt U.
XI INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS , Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, ss.143-147, (Tam Metin Bildiri)
2022
20225. EXAMINATION OF CRITICAL THINKING DISPOTIONS IN SCIENCE COURSE IN TERMS OF ENVIRONMENTAL FACTORS
Kurt U.
INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATION AND SCIENCE, İstanbul, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2022, ss.64, (Özet Bildiri)
2022
20226. THE RELATIONSHIP BETWEEN SCIENTIFIC CREATIVITY LEVELS AND ATTITUDES TO STEM IN SCIENCE EDUCATION
Kurt U.
11TH INTERNATIONAL ISTANBUL SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2022, ss.40, (Özet Bildiri)
2022
20227. THE RELATIONSHIP BETWEEN THE BIOETHICS VALUES OF SCIENCE TEACHERS AND THEIR ENVIRONMENTAL EDUCATION SELF-EFFICACİES
Kurt U.
11TH INTERNATIONAL ISTANBUL SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2022, ss.42, (Özet Bildiri)
2022
20228. THE RELATIONSHIP BETWEEN SECONDARY SCHOOL STUDENTS' METACOGNITIVE SELF-REGULATION AND ACADEMIC ACHIEVEMENT IN SCIENCE COURSE
Kurt U.
INTERNATIONAL CONGRESS OF EDUCATION AND SCIENCE, İstanbul, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2022, ss.70, (Özet Bildiri)
2020
20209. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN ETKİNLİKLERİNE İLİŞKİN YETERLİKLERİ İLE FEN ÖĞRETİMİ ÖZYETERLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
Kurt U.
8. SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Aralık 2020, ss.335-342, (Tam Metin Bildiri)
2020
202010. İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FEN BİLİMLERİ DERSİNDEKİ EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARININ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Kurt U.
8. SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ , İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Aralık 2020, ss.343-348, (Tam Metin Bildiri)
2020
202011. The Relationship Between Science-Based Entrepreneurship And Metacognative Learning Strategies Of Hearing-Impaired Students
Kurt U.
2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.308, (Özet Bildiri)
2020
202012. Effects of Internal and Environmental Factors on Science-Based Entrepreneurship of Middle School Students
Kurt U.
2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education , Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.298, (Özet Bildiri)
2019
201913. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENMEYE YÖNELİK SORUMLULUKLARININ ÇEŞİTLİ DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Kurt U., Sezek F.
12. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.60, (Özet Bildiri)
2019
201914. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN BİLİMLERİ DERSİNE YÖNELİMİNDE EBEVEYN VE SINIF ORTAMININ ETKİSİ
Kurt U., Sezek F.
12. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.134, (Özet Bildiri)
2018
201815. Yatılı Bölge Ortaokullarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Ebeveynlerinin Eğitim Düzeyinin Okul Başarısına ve Eğitim Hayatı Beklentisine Etkisi
Sezek F., Kurt U., Yılmaz M.
27. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.639-644, (Tam Metin Bildiri)
2018
201816. Yatılı Bölge Ortaokullarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Eğitim Hayatı Beklentisinin Cinsiyet Değişkeni Açısından İncelenmesi
Sezek F., Kurt U.
27. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.645-650, (Tam Metin Bildiri)
2016
201617. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN BİLİMLERİ DERSİNE KATILIMI VE HEDEF YÖNELİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Kurt U., Taş Dogan Y., Kahraman N.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.67, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. FEN EĞİTİMİNDE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ AÇISINDAN ÜSTBİLİŞSEL ÖĞRENME VE ELEŞTİREL DÜŞÜNME
Kurt U., Sezek F.
Güncel Alan Eğitimi Araştırmaları VIII, Hacı Arif Doğanülkü,Tugay Akbulut, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.1-17, 2025
2023
20232. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYOBİLİMSEL KONULARDA OLUŞTURDUKLARI ARGÜMANLARIN ANALİZİ VE İNFORMAL AKIL YÜRÜTME BAKIMINDAN İNCELENMESİ
Kurt U., Okumuş S.
Fen Eğitimi Araştırmalarına Güncel Bakış - VIII, Gül Ali,Benzer Sema, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.347-364, 2023
2023
20233. DURUMLU ÖĞRENME KURAMI VE FEN EĞİTİMİNE YANSIMALARI
Kurt U.
EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMALAR XXI, ÜNAL SUAT, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.105-121, 2023
2023
20234. Nörofizyolojik Öğrenme Kuramı Ve Fen Eğitimine Yansımaları
Kurt U.
21. Yüzyıl’da Sosyal Bilimlere Karşılaştırmalı Bir Bakış: Yöntemler ve Kuramlar, Coşgun Ögeyik Muhlise,Uzun Kutay,ÜN Lütfullah, Editör, Özgür Yayınları, Gaziantep, ss.117-125, 2023
2023
20235. Fen Eğitiminde Özdüzenlemeli Dikkat ve Akademik Güdülenmenin İncelenmesi
Kurt U.
21. Yüzyıl’da Sosyal Bilimlere Karşılaştırmalı Bir Bakış: Yöntemler ve Kuramlar, Coşgun Ögeyik Muhlise,Uzun Kutay,ÜN Lütfullah, Editör, Özgür Yayınları, Gaziantep, ss.261-276, 2023
2023
20236. Bilişsel Öğrenme Kuramları ve Fen Bilgisi Eğitimine Yansımaları/Eğitim Uygulamaları
Kurt U.
Sosyal Bilimlere Çok Yönlü Yaklaşımlar: Tarih, Turizm, Eğitim, Ekonomi, Siyaset ve İletişim, Karakuş Girayalp,Yakut Fatih,Şimşek Didem, Editör, Özgür Yayınları, Gaziantep, ss.77-87, 2023
2022
20227. FeTeMM EĞİTİMİ, BİLİMSEL YARATICILIK VE ÇEVRE EĞİTİMİ
Kurt U.
Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar XIV, Gülbahar Bahadır, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.285-297, 2022
2020
20208. 21. YÜZYILDA FEN TABANLI GİRİŞİMCİLİK
Kurt U.
EĞİTİM SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLERİNE MULTİDİSİPLİNER BAKIŞ, YEŞİLYURT ETEM, Editör, Güven Plus Grup Danışmanlık, İstanbul, ss.109-133, 2020
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 2024Polisiye Öyküleri Çözümlemeye Dayalı Etkinliklerin Ortaokul Öğrencilerinin Analitik Düşünme Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
Kurt U.