International Journal of Social Humanities Sciences Research (JSHSR), cilt.8, ss.2154-2166, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı, temel eğitim ve matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümlerinde öğrenimlerini sürdüren
öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik ve yenilenebilir enerji hakkındaki farkındalık düzeylerini tespit
etmektir. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırma örneklemi 2020-2021 eğitim öğretim yılında Eğitim
Fakültesi Temel Eğitim ve Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi bölümlerinde öğrenimini sürdüren 222 öğretmen
adayından oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Çevre Sorunlarına Yönelik Farkındalık Ölçeği” (Güven ve
Aydoğdu, 2012) ve “Yenilenebilir Enerji Farkındalık Ölçeği” (Mutlu, 2016) kullanılmıştır. Veri analizinde SPSS.22.
programından yararlanılmıştır. Verilerin analizinde, betimsel istatistikler, t-testi, Anova ve Pearson Momentler
Çarpımı Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının çevre sorunlarına ve
yenilenebilir enerji kavramına yönelik farkındalıklarının yüksek seviyede olduğu tespit edilmiştir. Çevre sorunlarına
yönelik farkındalık düzeylerinde bölüm, ilgili ders alma ve sınıf değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar bulunurken,
cinsiyet ve ailenin gelir seviyesi değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı görülmüştür. Öğretmen
adaylarının cinsiyet, bölüm, ailenin gelir seviyesi, ilgili ders alma ve sınıf değişkenlerine göre yenilenebilir enerji
farkındalıklarında anlamlı farklılıklar bulunamamıştır. Araştırmada, öğretmen adaylarının çevre sorunlarına yönelik
farkındalık düzeyleri ile yenilenebilir enerji farkındalık düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler olduğu tespit
edilmiştir