Çok Katlı Pazarlamada Uygulanan İletişim Stratejilerinin İş Tatminine Etkisi ve Herbalife Distribütörlerinin İş Tatminini Ölçmeye Yönelik Bir Araştırma


Creative Commons License

Taşoğlu N.

KİLAD Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi , ss.65-83, 2007 (Hakemli Üniversite Dergisi)

  • Basım Tarihi: 2007
  • Dergi Adı: KİLAD Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi
  • Sayfa Sayısı: ss.65-83

Özet

Doğrudan satış metotlarını kullanan çok katlı pazarlama, perakendeci olarak satış yapan ve perakende satışa yapacak kişilerden bir satış organizasyonu kuran bir pazarlama konsepti olarak yüz-yüze, ağızdan ağza iletişim ile ev-ofis toplantıları gibi bazı bireysel iletişim metotlarını kullanır. Buna ek olarak, distribütörler, iş fırsatları, ürün ve pazarlama stratejileri hakkında eğitilir ve kendilerini işe dahil eden kişiler tarafından desteklenirler. Şirketin iletişim araçları ve interaktif medyalar da distribütörler için iletişimi kolaylaştırmaktadır. Çok katlı pazarlamada kullanılan iletişim stratejileri bireysel ve ilişkisel bir konsepte sahip olup distribütörler şirketin içinde hem çalışan hem de müşteri rolü üstlenmektedir.