Eğitim Bilgileri
2012 - 2016
2012 - 2016Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Dr), Türkiye
2005 - 2008
2005 - 2008Yüksek Lisans
Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl), Türkiye
1999 - 2004
1999 - 2004Lisans
Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
İlkokul 3.sınıf Hayat Bilgisi dersinde sosyal beceri eğitim programının etkisinin sınanması: Bir eylem araştırması
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Dr)
2008
2008Yüksek Lisans
Türkiye, Finlandiya ve İrlanda İlköğretim Programlarının Medya Okur-Yazarlığı Eğitimi Açısından Karşılaştırılması
Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Yl)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2016
2016Alan Uzmanlarıyla Nitel Temelli Araştırmalara Yolculuk
Mesleki Eğitim
Uludağ Üniversitesi
2012
2012Mind Group Uluslararası Sempozyumu
Mesleki Eğitim
Mind Lab Türkiye
2010
2010Media Training Video for Youh Work
Kişisel Gelişim
Olde Vechte Foundation
2009
2009VII. Araştırma Yöntemleri Semineri, N-Vivo 8 ile Nitel Veri Analizi Semineri
Mesleki Eğitim
Anatolia Journal
2008
2008Lisansüstü öğrencilerin ve genç akademisyenlerin eğitim ile ilgili alanlarda akademik yayın yapma potansiyellerini artırmaya yönelik kurs
Mesleki Eğitim
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Sınıf Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2004 - 2018
2004 - 2018Araştırma Görevlisi
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Makaleler
Tümü (18)
Scopus (2)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (5)
2023
20231. “Çöpüme Sahip Çıkıyorum” Eğitim Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi: Pilot Uygulamadan Yansımalar
Çelebi Öncü E., Özata Yücel E., Tezcan Ö.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.56, sa.3, ss.1302-1351, 2023 (TRDizin)
2020
20202. İlkokul Çocukları İçin Bir Mola Mı?: Teneffüs Gerçeği
TEZCAN Ö.
Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.18, ss.1-14, 2020 (TRDizin)
2020
20203. Social Sciences Education Practices: Cognitive Perceptions of Prospective Classroom Teachers
Tezcan Ö., Ütkür Güllühan N.
The Social Studies
, cilt.111, sa.5, ss.249-261, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20194. Examination of the Articles on the Life Studies Course in Turkey
Tezcan Ö., Ütkür N.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.9, sa.4, ss.742-756, 2019 (TRDizin)
2019
20195. İlkokul Öğrencilerinin Bilişsel Yapılarını Tanılayıcı Bir Çalışma:Güvenli Hayat
Tezcan Ö.
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.14, ss.106-121, 2019 (TRDizin)
2018
20186. Perceptions of Elementary School Students: Experiences and Dreams about the Life Studies Course
Baysal Z. N., Tezcan Ö., Araç K. E.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.6, ss.440-454, 2018 (Scopus)
2018
20187. Türkiye ve Almanya-Hamburg Hayat Bilgisi DersininKarşılaştırılması: Genel Bir Bakış
Baysal Z. N., Tezcan Ö., Araç K. E.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.11, ss.117-134, 2018 (TRDizin)
2017
20178. Hayat Bilgisi Ders Bütünlüğünün ve Gerekliliğinin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
Baysal Z. N., Tezcan Ö., Demirbaş Nemli B.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.30, ss.476-492, 2017 (TRDizin)
2016
20169. Eğitimde Eylem Araştırmaları
Tezcan Ö., Ada S., Baysal Z. N.
Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED)
, cilt.2, sa.32, ss.133-148, 2016 (TRDizin)
2016
201610. Evaluation of Reading Habits of Teacher Candidates Study of Scale Development
Şahenk Erkan S. S., Balaban Dağal A., Apak Ö.
JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING STUDIES
, cilt.4, ss.101-108, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201511. Öğretmen Adaylarının Yazılı ve Dijital Okuma Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi
Şahenk Erkan S. S., Balaban Dağal A., Apak Ö.
ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
, cilt.2, ss.122-134, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201412. Pre-service Teachers’ Beliefs about Curriculum Orientations
TANRIVERDİ F. B., TEZCAN Ö.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES , sa.16, ss.842-848, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201313. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Akademisyen Kavramına İlişkin Algılarının Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi
Polat S., Apak Ö., Akdağ M.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.57-78, 2013 (TRDizin)
2013
201314. Öğretmen Yeterlikleri Açısından Eğitim Fakültesi Programlarının Değerlendirilmesi
Tanrıverdi F. B., Apak Ö.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.46, sa.2, ss.297-318, 2013 (TRDizin)
2013
201315. Görsel Okuryazarlık Üzerine Bir İçerik Çalışması
TANRIVERDİ F. B., TEZCAN Ö.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.46, sa.2, ss.267-293, 2013 (TRDizin)
2013
201316. Öğretmen Yeterlikleri Açısından Eğitim Fakültesi Programlarının Değerlendirilmes
TANRIVERDİ F. B., TEZCAN Ö.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.46, sa.2, ss.297-318, 2013 (TRDizin)
2008
200817. Rıfat Ilgaz’ın Çocuk Romanlarının Okuma Dersinin Amaçlarına Uygunluğu Açısından İncelenmesi
Tanrıverdi F. B., Tezcan Ö.
İlköğretim Online
, cilt.7, sa.2, ss.252-272, 2008 (Hakemli Dergi)
2006
200618. İlkokuma Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Çözümleme Yönteminin Karşılaştırılması
Şahin İ., İnci S., Turan H., Apak Ö.
MİLLİ EĞİTİM DERGİSİ
, cilt.35, ss.109-129, 2006 (Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. ‘Çöpüme Sahip Çıkıyorum’ Eğitim Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi: Pilot Uygulamadan Yansımalar
Çelebi Öncü E., Özata Yücel E., Tezcan Ö.
VIIIth International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Kocaeli, Türkiye, 7 - 11 Temmuz 2021, ss.1523-1524, (Özet Bildiri)
2019
20192. İlkokul Öğrencileri Okuldan Sonra Ne Yapıyor/İzliyor/Oynuyor? (Kartepe/İzmit Örneği)
TEZCAN Ö., ÇARIKÇI S., ÇARIKÇI ULUCUTSOY S.
2. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ, 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20193. İlkokul Öğrencilerinin Günlük Ödev Yapma AlışkanlıklarıVe Ödev Yaparken Hissettikleri: Bir Durum Çalışması
ÇARIKÇI S., TEZCAN Ö., ÇARIKÇI ULUCUTSOY S.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20194. İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Demokratik Tutumları(İstanbul/Pendik Örneği)
TEZCAN Ö., ÇARIKÇI S.
1. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, 4 - 06 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2018
20185. A Recess for Primary School Children: Is recess effective and adequate?
TEZCAN Ö.
International Congress on Afro - Eurasian Research IV, 27 - 29 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20186. İlkokul Öğrencilerinin Bilişsel Yapıları: Hayat Bilgisi Dersi “Güvenli Hayat” Ünitesi
TEZCAN Ö.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
20177. Examination of the Studies on the Life Studies Course in Turkey
TEZCAN Ö., ÜTKÜR N.
International Teacher Education Conference, 16 - 18 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. İlkokul Öğrencilerinin Algıları: Hayat Bilgisi Dersine Yönelik Deneyimleri ve Hayalleri
BAYSAL Z. N., TEZCAN Ö., ARAÇ K. E.
XVI. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Girne, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
20169. Türkiye ve Almanya Hamburg Hayat Bilgisi Dersinin Karşılaştırılması Genel Bir Bakış
BAYSAL Z. N., TEZCAN Ö., Araç K. E.
XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.229, (Özet Bildiri)
2015
201510. Hayat Bilgisi Ders Bütünlüğünün ve Gerekliliğinin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
BAYSAL Z. N., APAK Ö.
14. ULUSLARARASI KATILIMLI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201411. Öğretmen Adaylarının Yazılı ve Dijital Okuma Becerilerinin Okudukları Anabilim Dalları ve Sınıflarına Göre Değerlendirilmesi
ŞAHENK ERKAN S. S., BALABAN DAĞAL A., APAK Ö.
23. EĞİTİM BİLİMLERİ KURULTAYI, 4 - 06 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201412. İlkokul Öğrencilerinin Müfettiş Algısı Bir Metafor Çalışması
BAYSAL Z. N., APAK Ö.
23. EĞİTİM BİLİMLERİ KURULTAYI, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201413. Öğretmen Adaylarının Okuma Tutumlarının Değerlendirilmesi Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
ŞAHENK ERKAN S. S., BALABAN DAĞAL A., APAK Ö.
1. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2013
201314. Pre-service Teachers' Beliefs about Curriculum Orientations
Tanriverdi B., Apak Ö.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.842-848, (Tam Metin Bildiri)
2012
201215. Görsel Okuryazarlık Üzerine Bir İçerik Çalışması
TANRIVERDİ F. B., TEZCAN Ö.
21. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2011
201116. İlköğretim matematik öğretmenliği adaylarının “matematik öğretmeni” kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi
KATRANCI Y., TEZCAN Ö., AKDAĞ M.
10. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
201117. Öğretmen Adaylarına Kazandırılması Gereken Yeterlikler Açısından Öğretmen Eğitimi Programlarının Değerlendirilmesi
Tanrıverdi F. B., Tezcan Ö.
II. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.1-3, (Özet Bildiri)
2008
200818. Culture and Language Teaching Through Media
Tanrıverdi F. B., Tezcan Ö.
World Conference in Education, Antalya, Türkiye, 2 - 06 Eylül 2008, ss.1-18, (Tam Metin Bildiri)
2007
200719. Sınıf Öğretmeni Adaylarının İlköğretim programlarında Nitelenen Yapılandırmacı Öğretmen Anlayışına Uygunluğu
TANRIVERDİ F. B., TEZCAN Ö., ÖZATA YÜCEL E.
XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler Kitabı, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, cilt.1, ss.318-321, (Tam Metin Bildiri)
2006
200620. Yeni Sosyal Bilgiler Programının Teori ve Pratikte Yapılandırmacı Eğitim Kuramıyla Karşılaştırılması
ŞAHİN İ., TURAN H., TEZCAN Ö.
XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
2006
200621. Rıfat Ilgaz ın Çocuk Romanlarının Okuma Dersinin Amaçlarına Uygunluğu Açısından İncelenmesi
TANRIVERDİ F. B., TEZCAN Ö.
RIFAT ILGAZ SEMPOZYUMU, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2006, (Tam Metin Bildiri)
2005
200522. Yeni Hayat Bilgisi Programının Kuramsal Çerçevesinin ve Pilot Okullarda Uygulanabilme Düzeyinin Yapılandırmacı Eğitim Kuramıyla Karşılaştırılması
ŞAHİN İ., TURAN H., TEZCAN Ö.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, ss.967-976, (Tam Metin Bildiri)
2005
200523. İlkokuma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Çözümleme Yönteminin Karşılaştırılması
Şahin İ., İnci S., Turan H., Tezcan Ö.
Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, (Özet Bildiri)
2005
200524. Yeni İlköğretim Birinci Kademe Fen ve Teknoloji Programının Stake in Uygunluk Modeliyle Değerlendirilmesi
ŞAHİN İ., TURAN H., TEZCAN Ö.
XIV.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 Eylül - 30 Mayıs 2005, ss.141-149, (Tam Metin Bildiri)
2005
200525. Yeni İlköğretim Birinci Kademe Fen ve Teknoloji Programının Stake in Uygunluk Countenance Modeliyle Değerlendirilmesi
ŞAHİN İ., TURAN H., TEZCAN Ö.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Hayat Bilgisi Öğretiminde Okul Dışı Etkinlikler
TEZCAN Ö.
Sınıf Öğretmenleri ve Adayları için Hayat Bilgisi Öğretimi, Selçuk Şimşek, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.263-279, 2022
2022
20222. Hayat Bilgisi Dersinde Güncel Olayların Aktarılması Üzerine Bir Tartışma: Medya Yansımaları
Tezcan Ö., Akaydın B. B.
Hayat Bilgisi Öğretiminde Alternatif Eğitim Uygulamaları, Caner Özdemir,Ayşegül Oğuz Namdar, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.79-112, 2022
2021
20213. Yaratıcılık ve Resimli Çocuk Kitapları
ÜNLÜER E., TEZCAN Ö., ÇELEBİ ÖNCÜ E.
Okul Öncesinde Çocuk Edebiyatı ve Etkinlik Örnekleri, Mübeccel Gönen, Gülden Uyanık, Editör, Nobel, ss.211-222, 2021
2021
20214. YARATICILIK VE RESIMLI ÇOCUK KITAPLARI
ÜNLÜER E., TEZCAN Ö., ÇELEBİ ÖNCÜ E.
Okul Öncesinde ÇOCUK EDEBİYATI ve Etkinlik Örnekleri, Prof. Dr. Mübeccel Gönen - Prof. Dr. Gülden Uyanık, Editör, Nobel Yayınları, Ankara, ss.211-222, 2021
2019
20195. PISA Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı Öğretmen Kılavuzu: Okuma Becerileri Okuryazarlığı
Aşıcı M., Baysal Z. N., Şahenk Erkan S. S., Tezcan Ö., Aydemir Z.
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2019
Desteklenen Projeler
2005 - 2006
2005 - 2006Yeni İlköğretim Birinci Kademe Programlarının Stake in Uygunluk Modeliyle Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Tezcan Ö., Şahin İ. (Yürütücü), Turan H.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorKocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi (Online)
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Jüri Üyelikleri
Temmuz-2019
Temmuz 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Bursa Uludağ Üniversitesi
Haziran-2019
Haziran 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Kocaeli Üniversitesi
Haziran-2019
Haziran 2019