Eğitim Bilgileri
1999 - 2005
1999 - 2005Doktora
Indiana University Bloomington, Amerika Birleşik Devletleri
1996 - 1998
1996 - 1998Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye
1991 - 1995
1991 - 1995Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2005
2005Doktora
AN EXAMINATION OF HOW PEOPLE WITH DIVERSE BACKGROUNDS TALK ABOUT MATHEMATICS TEACHING AND LEARNING FACE-TO-FACE AND ON-LINE
Indiana University Bloomington
1998
1998Yüksek Lisans
The Effect of different teaching methods on mathematical problem solving performance
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Araştırma Alanları
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Öğretmen Eğitimi
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2013 - 2018
2013 - 2018Doç. Dr.
Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2010 - 2013
2010 - 2013Yrd. Doç. Dr.
Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2008 - 2010
2008 - 2010Yrd. Doç. Dr.
Indiana University Northwest
2005 - 2008
2005 - 2008Öğretim Görevlisi Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2003 - 2005
2003 - 2005Öğretim Görevlisi
Indiana University Northwest
2001 - 2003
2001 - 2003Araştırma Görevlisi
Indiana University Bloomington
Yönetimsel Görevler
2013 - 2015
2013 - 2015Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü
Gaziantep Üniversitesi, Rektörlük
2012 - 2015
2012 - 2015Enstitü Müdür Yardımcısı
Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yönetilen Tezler
2016
2016Yüksek Lisans
Matematik öğretim kalitesi ölçeği aracılığıyla ortaokul sınıflarında matematik öğretiminin kalitesinin belirlenmesi
Koç Y.
B.YILMAZ(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
İlköğretim 7. sınıf matematik ders ve çalışma kitaplarındaki açıklama ve gerekçelendirme gerektiren görevlerin öğrenme alanlarına göre incelenmesi
Koç Y. (Danışman)
M.POLAT(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
İlköğretim matematik öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin prizma ve silindir kavramlarına dair kavram imajlarının incelenmesi
Koç Y. (Danışman)
M.GÜZEL(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
The effects of a mathematics teaching methods course on pre-service elementary mathematics teachers' content knowledge for teaching mathematics
Koç Y. (Danışman)
Ş.SEVİŞ(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (22)
SCI-E, SSCI, AHCI (11)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (13)
ESCI (2)
Scopus (13)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (3)
2024
20241. Rehberli Oyun Yoluyla Küçük Çocuklarda Harita Becerilerinin Geliştirilmesi: Türkiye'deki Bir Anaokulu Sınıfından İzlenimler
Koç K., Koç Y.
Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi
, cilt.14, sa.1, ss.1-14, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20232. INTRODUCING THE COORDINATE SYSTEM TO KINDERGARTEN CHILDREN: A DEVELOPMENTAL APPROACH
KOÇ K., ARI A. A., KOÇ Y.
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL STUDIES , cilt.10, sa.9, ss.462-481, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Kindergarten Teachers’ Experiences in a Spatial Orientation Skills Professional Development Program
KOÇ Y., Koç K.
SAGE Open
, cilt.13, sa.2, 2023 (SSCI)
2021
20214. İki Ortaokul Sınıfındaki Matematik Öğretimi Kalitesinin Karşılaştırılması
YILMAZ B., BOZKURT A., KOÇ Y.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.16, sa.6, ss.2735-2759, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20205. EFFECTS OF DIFFERENT LEARNING ENVIRONMENTS ON PRE-SERVICE TEACHERS’ JUSTIFICATION
BOZKURT A., KOÇ Y.
The Malaysian Online Journal of Educational Sciences , cilt.8, sa.1, ss.38-49, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20196. Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Açı Kavramına Dair Bilgi-lerinin İncelenmesi
BOZKURT A., KOÇ Y.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.27, sa.3, ss.949-958, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20187. Investigating self-efficacy, anxiety, attitudes and mathematics achievement regarding gender and school type
Recber S., Isiksal M., Koc Y.
ANALES DE PSICOLOGIA
, cilt.34, sa.1, ss.41-51, 2018 (SCI-Expanded)
2015
20158. A case study on mathematical classroom discourse ina fifth grade classroom
ŞULE Ş. D., IŞIKSAL M., KOÇ Y.
University of Gaziantep Journal of Social Sciences , cilt.14, sa.1, ss.299-322, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
20149. Investigating Effect of Origami-Based Instruction on Elementary Students' Spatial Skills and Perceptions
Cakmak S., Isiksal M., Koc Y.
JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.107, sa.1, ss.59-68, 2014 (SSCI)
2013
201310. An Investigation of Pre Service Elementary MathematicsTeachers Views and Reflections about Elementary Mathematics Classes Instruction Issues
DOĞAN COŞKUN S., IŞIKSAL M., KOÇ Y.
University of Gaziantep Journal of Social Sciences , cilt.12, sa.4, ss.913-926, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201311. Investigation of Using Online Video Case Discussions in Teacher Education: Sources of Evidence of Mathematics Learning
Osmanoglu A., Koc Y., IŞIKSAL BOSTAN M.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.13, sa.2, ss.1295-1303, 2013 (SSCI)
2013
201312. Kesirlerin Öğretiminde Geometri Tahtasının Kullanımı
KOÇ Y., BOZKURT A.
Eğitimci Öğretmen Dergisi , sa.18, ss.22-25, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201213. Investigating First Year Elementary Mathematics Teacher Education Students' Knowledge of Prism
Bozkurt A., Koc Y.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.12, sa.4, ss.2949-2952, 2012 (SSCI)
2012
201214. Prospective Teachers' Noticing with respect to the Student Roles underlined in the Elementary Mathematics Program: Use of VideoCases
Osmanoglu A., IŞIKSAL BOSTAN M., Koc Y.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.37, sa.165, ss.336-347, 2012 (SSCI)
2011
201115. An Investigation on the Effect of Department and Years Spent in Program on Pre-Service Teachers' Mathematics Teaching Efficacy Beliefs
Koc Y.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.36, sa.160, ss.213-223, 2011 (SSCI)
2010
201016. A Study on Investigating 8th Grade Students' Reasoning Skills on Measurement: The Case of Cylinder
IŞIKSAL BOSTAN M., KOÇ Y., Osmanoglu A.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.35, sa.156, ss.61-70, 2010 (SSCI)
2010
201017. THE PORTRAYALS OF INDIVIDUALS WITH PHYSICAL AND SENSORY IMPAIRMENTS IN PICTURE BOOKS
Koc K., Koc Y., ÖZDEMİR S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.25, sa.1, ss.145-161, 2010 (ESCI)
2009
200918. Supporting teacher professional development through online video case study discussions: An assemblage of preservice and inservice teachers and the case teacher
Koc Y., Peker D., Osmanoglu A.
TEACHING AND TEACHER EDUCATION
, cilt.25, sa.8, ss.1158-1168, 2009 (SSCI)
2009
200919. The new Turkish early childhood teacher education curriculum: a brief outlook
Atay-Turhan T., Koc Y., IŞIKSAL BOSTAN M., Isiksal H.
ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW
, cilt.10, sa.3, ss.345-356, 2009 (SSCI)
2009
200920. MATHEMATICS ANXIETY AND MATHEMATICAL SELF-CONCEPT: CONSIDERATIONS IN PREPARING ELEMENTARY-SCHOOL TEACHERS
IŞIKSAL BOSTAN M., Curran J. M., Koc Y., Askun C. S.
SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY
, cilt.37, sa.5, ss.631-643, 2009 (SSCI)
2007
200721. The multimedia case as a tool for professional development an analysis of online and face to face interaction among mathematics pre service teachers in service teachers mathematicians and mathematics teacher educators
Rebecca M., Kathleen L., KOÇ Y., BUDAK A., Catherine A B.
Journal of Mathematics Teacher Education
, cilt.10, sa.2, ss.95-121, 2007 (Scopus)
2007
200722. Elementary school curriculum reform in Turkey
Koc Y., IŞIKSAL BOSTAN M., BULUT S.
INTERNATIONAL EDUCATION JOURNAL
, cilt.8, sa.1, ss.30-39, 2007 (ESCI)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Okul Öncesi Matematik Eğitiminde Düzenli Hizmet İçi Öğretmen Eğitiminin Erken Matematik Becerileri ve Okul Olgunluğu Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi
Koç Y., Çiçek R., Koç K.
INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2023, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1764-1766, (Özet Bildiri)
2023
20232. Okul Öncesi Şipşak Sayma Öğretmen Eğitimi Programı’nın 3-6 Yaş Çocuklar Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
KOÇ K., ÇİÇEK R., KOÇ Y.
10. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 08 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2019
20193. Building developmentally appropriate learning environments for effective spatial thinking: Understanding learning trajectories for maps and coordinates.
KOÇ K., KOÇ Y.
National Association of Early Childhood Education (NAEYC) Annual Conference., Nashville, Amerika Birleşik Devletleri, 19 - 23 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2016
20164. Investigating the levels of teachers' use of student thinking in mathematics classrooms
Yilmaz B., Bozkurt A., Koc Y.
ERPA International Congresses on Education (ERPA), Sarajevo, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, cilt.31, (Tam Metin Bildiri)
2014
20145. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİNSİLİNDİR KAVRAMINA DAİR KAVRAM İMAJLARININİNCELENMESİ
Güzel M., BOZKURT A., KOÇ Y.
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.1062-1067, (Tam Metin Bildiri)
2011
20116. EVALUATING PRE-SERVICE THE MATHEMATICS TEACHERS' COMPREHENSION LEVEL OF GEOMETRIC CONCEPTS
Koc Y., Bozkurt A.
35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.335, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Exploring Early Childhood Teachers' Differentiation Practices in Teaching Mathematics with Learning Trajectories
KOÇ K., KOÇ Y., BİLİCİ ALBAYRAK H. S.
Teaching for the Future in Early Childhood Education, Licardo Marta, Mezak Jasminka, Gencel İlke Evin, Editör, University of Maribor, University Press, Maribor, ss.77-94, 2023
2022
20222. ŞİPŞAK SAYMA
KOÇ Y., ÇİÇEK R., DEMİR S., KOÇ K.
ERKEN ÇOCUKLUK MATEMATİK EĞİTİMİNDE GÜNCEL KONULAR, Akıncı Coşgun, Ayşegül; Genç Çopur, Hilal; Ulutaş, İlkay, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.87-108, 2022
2016
20163. Zihnin Geometrik Alışkanlıkları
BOZKURT A., KOÇ Y.
Matematik Eğitimde Teoriler, Bingölbali, Erhan Zembat, İsmail Özgür Arslan, Selahattin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.277-290, 2016
2013
20134. PAB Çerçevesinde Matematik Öğretimine Bir Teknoloji Entegrasyon Modeli ve Uygulama Örneği
BOZKURT A., KOÇ Y., DEMİR S.
Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Öğretim Tasarımları, Tuğba Yanpar Yelken, Sinan Özgelen, Lütfi İncekabı, Hatice Sancar Tokmak, Editör, Anı, ss.183-201, 2013
Desteklenen Projeler
2020 - 2022
2020 - 2022Robotik Kullanımıyla Matematik Kaygısını Azaltmaya Yönelik Ters Yüz Öğrenme Uygulamaları
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi
Konaklı T. (Yürütücü), Katrancı Y., Arı A. A., Koç Y.