Eğitim Bilgileri
2016 - 2022
2016 - 2022Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Türkiye
2013 - 2016
2013 - 2016Yüksek Lisans
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2008 - 2012
2008 - 2012Lisans
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2022
2022Doktora
Argümantasyon temelli öğretimi sosyal bilgiler ve fen bilimleri dersinde uygulamak: Bir eylem araştırması
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı
2016
2016Yüksek Lisans
İlkokul 4. sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Animasyonla Desteklenmiş 5E modeli'nin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Tutumuna Etkisi
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
Akademi Dışı Deneyim
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI, Araştırma Görevlisi
Makaleler
Tümü (13)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (8)
2025
20251. Lisansüstü Tezlerde Yaratıcı Drama: İlkokul Eğitimi Bağlamında Bir Bakış
SARITOY S., AKAYDIN B. B.
Sınıf Öğretmenliği Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.70-87, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Cumhuriyet’in köy çocuklarına hayat bilgisi öğretimi: 1927 köy mektepleri müfredatında hayat bilgisi dersi
Vurgun A., Akaydın B. B.
International journal of geography and geography education (Online)
, cilt.54, ss.85-104, 2025 (TRDizin)
2024
20243. The Argumentation-Based Teaching Process in Social Studies and Science: Reflections from Students and the Teacher
Akaydın B. B., Kabapınar Y., Kabapınar F.
Journal of Education, Theory and Practical Research
, cilt.10, sa.2, ss.169-192, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20244. Investigation of Pre-service Teachers Environmental Ethics Awareness and Attitudes towards Sustainable Environment
AKAYDIN B. B., EŞME A.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.8, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20235. İlkokullarda artırılmış gerçeklik uygulamalarının kullanımına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri
ÇOKÇALIŞKAN H., YORULMAZ A., AKAYDIN B. B., UYSAL H.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.12, sa.3, ss.538-556, 2023 (TRDizin)
2023
20236. Investigation of postgraduate theses on social studies teaching in primary school teacher education
Özdemir C., Akaydın B. B.
International Journal of Eurasian Education and Culture
, cilt.8, sa.22, ss.1015-1044, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20227. Deneyimli Sınıf Öğretmenleriyle 2005 Yılı Hayat Bilgisi Ders Kitaplarını Sorgulamak: Yapılandırmacılık Deneyimine Eleştirel Bir Bakış
Kabapınar Y., Akaydın B. B., Çetin H., Keleş C., Çelikten L.
International Primary Educeation Research Journal , cilt.6, sa.1, ss.81-104, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Determination of Pre-Service Primary School Teachers’ Cognitive Structures of Communication, Cooperation and Decision-Makıng Skills via a Word Association Test
Akaydın B. B.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING , cilt.8, sa.3, ss.1752-1773, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20209. Investigation of Primary School Students’ Metacognitive Awareness and Decision- Making Skill
Akaydın B. B., Yorulmaz A., Çokçalışkan H.
International Journal of Progressive Education , cilt.16, sa.4, ss.157-171, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
201810. Sosyal Bilgiler Dersinde Animasyon İçeren ve İçermeyen 5E Modeli’nin Öğrencilerin Başarı ve Tutumuna Etkisi
AKAYDIN B. B., KAYA S.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.26, sa.1, ss.171-179, 2018 (TRDizin)
2017
201711. Sınıf Öğretmenlerinin Bakış Açısıyla Sosyal Medya Okuryazarlığı
Tavşanlı Ö. F., Akaydın B. B.
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH , cilt.10, sa.48, ss.517-528, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
201512. Teachers Awareness and Perceived Effectiveness of Instructional Activities in Relation to the Allocation of Time in Classroom
Kaya S., Kablan Z., Akaydın B. B., Demir D.
SCIENCE & EDUCATION CONTRIBUTIONS FROM HISTORY, PHILOSOPHY & SOCIOLOGY OF SCIENCE AND MATHEMATICS , cilt.26, sa.3, ss.344-357, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201513. Türkiye de İlkokul Hayat Bilgisi Ve Sosyal Bilgiler Alaninda Yapilan Ve Ulusal İndeksli Dergilerde Yayinlanan Araştirmalara Yönelik Bir İnceleme
KAYA S., AKAYDIN B. B.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.12, sa.30, ss.251-264, 2015 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Bir Küresel Sorun Olarak İklim Değişikliği: Sınıf Öğretmenleri Ne Düşünüyor?
KOÇYİĞİT B., AKAYDIN B. B.
23. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Kongresi, 23 Eylül 2025, (Özet Bildiri)
2024
20242. 2013-2024 Yılları Arasında Yayınlanan Küresel Vatandaşlık ve Küresel Vatandaşlık Eğitimi Konulu Tezlerin İncelenmesi
KARAŞAHİN A. N., AKAYDIN B. B.
22. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 12 Kasım 2024, (Özet Bildiri)
2024
20243. Yapay Zekanın İlkokul Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanımına Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri
AKAYDIN B. B.
XI. International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2023
20234. Sosyal Becerilere Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Farkındalıkları
AKAYDIN B. B.
Ege 10th International Conference on Social Sciences, Türkiye, 22 - 24 Aralık 2023, ss.1568-1577, (Tam Metin Bildiri)
2023
20235. "Öğretmenlik Uygulamasına Gidiyorum" Beni Neler Karşıladı?
AKAYDIN B. B.
Ege 10th International Conference on Social Sciences, Türkiye, 22 - 24 Aralık 2023, ss.1578-1589, (Tam Metin Bildiri)
2022
20226. Öğretmen Adaylarının Çevre Etiği Farkındalıkları ve Sürdürülebilir Çevre Tutumlarının İncelenmesi
Eşme A., Akaydın B. B.
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, (Yayınlanmadı)
2022
20227. Sınıf Öğretmenliği Alan Bilgisi Testinden (ÖABT) Yansımalar: “İçeriği Lisansta Gördüm Mü Görmedim Mi?”
Akaydın B. B., Yorulmaz A.
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, (Yayınlanmadı)
2022
20228. Öğretmen Adaylarının Çevre Etiği Farkındalıkları ve Sürdürülebilir Çevre Tutumlarının İncelenmesi
EŞME A., AKAYDIN B. B.
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumuna (USOS 2022), Malatya, Türkiye, 14 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20229. Sosyal Bilgiler ve Fen Bilimleri dersinde uygulanan argümantasyon temelli öğretime ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri.
Akaydın B. B., Kabapınar Y., Kabapınar F.
10. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (USBES), Rize, Türkiye, 9 - 11 Haziran 2022, ss.100-101, (Özet Bildiri)
2019
201910. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Hayat Bilgisi Dersi Programında Yer Alan Temel Yaşam Becerilerine İlişkin Algılarının Belirlenmesi
AKAYDIN B. B.
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (UTEK), 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201911. Sınıf Öğretmeni Adaylarının İletişim, İşbirliği Ve Karar Verme Becerilerine İlişkin Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi İle Belirlenmesi
AKAYDIN B. B.
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (UTEK), 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201912. Temel Eğitim Bölümünde Öğrenimlerini Sürdüren ÖğretmenAdaylarının Bilinçli Su Tüketimine Yönelik Davranışlarının İncelenmesi
EŞME A., AKAYDIN B. B., DİLEK EREN C.
2. uluslararası temel eğitim kongresi, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201913. İlkokul Öğrencilerinin Üst Bilişsel Farkındalıkları İle Karar Verme Becerileri Algısı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi
AKAYDIN B. B., YORULMAZ A., ÇOKÇALIŞKAN H.
3. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2019), 24 - 27 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
201814. On İkinci Yılında Yapılandırmacı Hayat Bilgisi Ders Kitaplarını Sorgulamak: Bir Muhasebe Denemesi
KABAPINAR Y., AKAYDIN B. B., Çetin H., Keleş C., ÇELİKTEN L.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmeneliği Sempozyumu, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201715. Examination Of Problem Solving Behaviours Of Students With Normal Development In Primary School 4th Grade Inclusive Class And Students With Normal Development
GÜDÜK A. H., AKAYDIN B. B.
The Asian Conference on Education (ACE), 19 - 21 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Düşünme Becerilerini Kazandırmada Karşılaşılan Sorunların İncelenmesi
BAYSAL Z. N., ARKAN K., AKAYDIN B. B.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201617. SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE ANİMASYONLA DESTEKLENMİŞ 5E MODELİ NİN ÖĞRENCİLERİN BAŞARI VE TUTUMUNA ETKİSİ
AKAYDIN B. B., KAYA S.
World Congress on Educational and Instructional Studies, 27 - 29 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201618. Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Medya Okur Yazarlığının Okuyarak Öğrenme Sürecine Etkisi Üzerine Görüşlerinin İncelenmesi
TAVŞANLI Ö. F., AKAYDIN B. B.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitim Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016
2016
201619. Analysıs Of 2009 2013 Mathematics Currıculum In Terms Of Information Technologies Use Skills
BAL B., ALTUN H., AKAYDIN B. B.
IX. European Conference On Social And Behavioral Sciences, 3 - 07 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2016
201620. Teacher s Views on Spiral Approach in Mathematics Curriculum
BAL B., ERSOY E., AKAYDIN B. B.
IX. European Conference on Social and Behavioral Sciences, 3 - 06 Şubat 2016
2015
201521. Fen Öğretimi Etkinliklerine İlişkin Farkındalık Düzeyi Algılanan Etkililik Düzeyi ve Derste Ayrılan Zaman
KAYA S., KABLAN Z., AKAYDIN B. B., DEMİR D.
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 21 Mayıs - 23 Ocak 2015
2014
201422. Fen Öğretimine Yönelik Sınıf İçi Uygulamaları Konu Alan Deneysel Çalışmaların Analizi
KABLAN Z., KAYA S., Demir D., AKAYDIN B. B.
23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014
2014
201423. İlkokul Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler alanında 2000 2013 yılları arasında yapılan araştırmalar
KAYA S., AKAYDIN B. B.
13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2012
201224. İlköğretim Öğretmen Adaylarının Bilimsel Tutumları ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
YANGIN S., GÖKBULUT Y., Açıkgöz İ., AKAYDIN B. B.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenlği Sempozyumu, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012
Kitaplar
2025
20251. Somut Olmayan Kültürel Mirasın Aktarımında Türküleri Kullanmak
AKAYDIN B. B.
Sıradan İnsanın ve Yaşamın Öyküsü Olarak Mikro Tarihi Öğrenmek ve Öğretmek, KABAPINAR YÜCEL, TUNCEL GÜL, Editör, Pegem Akademi, ss.269-279, 2025
2025
20252. Teoriden Uygulamaya Somut Olmayan Kültürel Miras (SOKÜM): Hacivat-Karagöz, Ebru, Kırkpınar, Minyatür, Çini Bize Neler Anlatıyor?
AKAYDIN B. B.
Sıradan İnsanın ve Yaşamın Öyküsü Olarak Mikro Tarihi Öğrenmek ve Öğretmek, KABAPINAR YÜCEL, TUNCEL GÜL, Editör, Pegem Akademi, ss.246-257, 2025
2023
20233. Argümantasyon Temelli Öğretimin İlkokul Matematik Eğitiminde Kullanımı
Akaydın B. B.
İlkokulda Matematik Eğitimi Okumaları, ALPER YORULMAZ, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.227-258, 2023
2023
20234. The Ron Clark Story (Zafer Benim): Bir Öğretmenin Yolculuğu
AKAYDIN B. B.
Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek Kadrajda Eğitim Var, Kabapınar, Yücel; Kabapınar, Filiz, Editör, Pegem Akademi, ss.249-268, 2023
2022
20225. Hayat Bilgisi Dersinde Güncel Olayların Aktarılması Üzerine Bir Tartışma: Medya Yansımaları
Tezcan Ö., Akaydın B. B.
Hayat Bilgisi Öğretiminde Alternatif Eğitim Uygulamaları, Caner Özdemir,Ayşegül Oğuz Namdar, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.79-112, 2022
2021
20216. Sosyal Bilgiler Dersinde Argümantasyon ve Örnek Olay Kullanımı
Akaydın B. B., Kabapınar Y.
Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, Yücel Kabapınar, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.409-425, 2021
2021
20217. Argümantasyon Temelli Öğretimi Sosyal Bilgiler Dersinde Uygulamak: Bir Eylem Araştırması
Akaydın B. B.
Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretiminde Eylem Araştırmaları, Yücel Kabapınar, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.384-408, 2021
2021
20218. A View on Primary and Secondary Education: J.J. Rousseau - Émile
Akaydın B. B.
New Aspects of the Francophonie at Bursa III: Languages & Art, Sercan Alabay,Gizem Günçavdı Alabay, Editör, Lambert Academic Publishing, Beau Bassin-Rose Hill, ss.5-26, 2021