Makaleler
18
Tümü (18)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
Scopus (9)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (4)
3. Views of Nature of Science of Prospective Teachers from Different Majors.
Journal of Science Education
, cilt.22, sa.1, ss.51-60, 2021 (Hakemli Dergi)
9. 1990-2016 Yılları Arasında Türkiye’de Fizik Eğitimi Alanında Yapılmış Lisansüstü Tezlerin İçerik Analizi
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.37, sa.3, ss.1141-1172, 2017 (TRDizin)
13. A Review and Comparison of Diagnostic Instruments to Identify Students' Misconceptions in Science
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.11, sa.5, ss.989-1008, 2015 (SSCI, Scopus)
14. What does the equation I V R mean to our students
Physics Education
, cilt.48, sa.3, ss.279-281, 2013 (Scopus)
15. A Content Analysis of Physics Textbooks as a Probable Source of Misconceptions in Geometric Optics
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.28, sa.2, ss.234-245, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
16. Integrating teaching and learning in pre service physics teacher education
Balkan Physics Letters
, cilt.191010, sa.191010, ss.95-98, 2011 (Hakemli Dergi)
18. A guided Inquiry laboratory experiment to reveal students comprehension of friction concept a qualitative study
Balkan Physics Letters
, cilt.191020, sa.191020, ss.180-190, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
17
2. Practicing Science Teaching in Hospitals
International Congress on Informal Learning, Nevşehir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)
4. Gender differences in optics understanding and confidence of prospective teachers.
X. International Congress of Educational Research, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.238, (Özet Bildiri)
5. Comparing Elementary School Students’ Answers to the Context-Based and Traditional Questions in the Topic of Light by Gender
Turkish Physical Society 33rd International Physics Congress, Muğla, Türkiye, 6 - 10 Eylül 2017, ss.473, (Özet Bildiri)
6. 1995 2015 Yılları Arasındaki Fizik Eğitimine Yönelik Makalelerin İçerik Analizi
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.302, (Özet Bildiri)
9. Fen Gösteri Deneylerinin Öğretmen Adaylarinin Öğretmenlik Deneyimlerine Etkisi Bir Topluma Hizmet Uygulamasi Örneği
2. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2015, ss.50, (Özet Bildiri)
10. A review and comparison of diagnostic instruments to identify students misconceptions in science
İSER 2014-World Conference, Nevşehir, Türkiye, Nevşehir, Türkiye, 29 Ekim - 02 Kasım 2014, ss.23, (Özet Bildiri)
11. The Assessment of Pre-service Physics Teachers’ Misconceptions about Geometrical Optics with a Four-Tier Diagnostic Test
GIREP-MPTL 2014 Conference, Palermo, İtalya, Palermo, İtalya, 7 - 12 Temmuz 2014, ss.213, (Özet Bildiri)
12. Variation in the Representations of Pre service Teachers in Image Formation and Observation
The World Conference on Physics Education (WCPE),İstanbul, İstanbul, Türkiye, 1 - 06 Temmuz 2012, ss.254, (Özet Bildiri)
13. Fizik Öğretmen Adaylarının Düzlem Aynada Görüntü Oluşumu ve Gözlemlenmesine İlişkin Muhakemelerindeki Farklılıkların İncelenmesi
X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.297, (Özet Bildiri)
15. Işın Modeli Kullanımının Öğretmen Adaylarının Kavramlamalarına Etkileri
IX. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
16. Fizik Öğretmenliği Son Sınıf Öğrencilerinin Farklı Ortamlar İçin Yerçekimi Kavramını Yorumlayabilmeleri
VII. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, ss.946-950, (Tam Metin Bildiri)
17. Fizik Öğretmenliği Öğrencilerinin Yerçekimi Kavramına İlişkin Durumları Açıklarken Matematiksel Modelleri Yorumlayabilmeleri
VII. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, ss.926-930, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
3
2. Kavramsal Fizik (Onikinci Baskıdan Çeviri)
Palme Yayın Dağıtım, Ankara, 2021
3. Bağlam (Yaşam) Temelli Fizik Öğretimi Uygulamaları ve REACT Stratejisi.
Fizik Öğretimi, Ahmet İlhan Şen, Ali Rıza Akdeniz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.357-382, 2017