Yayınlar & Eserler

Makaleler 17
Tümü (17)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
Scopus (7)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (5)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 17

1. Content analysis of published articles on context (real-life) based approach in science education in Turkey

International Marmara Sciences Congress (IMASCON), Kocaeli, Türkiye, 10 Aralık 2021, (Özet Bildiri)

2. Practicing Science Teaching in Hospitals

International Congress on Informal Learning, Nevşehir, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)

3. Gender Differences in Physics Interest

International Marmara Science and Social Sciences Congress IMASCON2018, Kocaeli, Türkiye, 23 - 25 Kasım 2018, ss.513-517, (Tam Metin Bildiri)

4. Gender differences in optics understanding and confidence of prospective teachers.

X. International Congress of Educational Research, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2018, ss.238, (Özet Bildiri)

5. Comparing Elementary School Students’ Answers to the Context-Based and Traditional Questions in the Topic of Light by Gender

Turkish Physical Society 33rd International Physics Congress, Muğla, Türkiye, 6 - 10 Eylül 2017, ss.473, (Özet Bildiri)

6. 1995 2015 Yılları Arasındaki Fizik Eğitimine Yönelik Makalelerin İçerik Analizi

XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.302, (Özet Bildiri)

7. The effect of science demonstrations as a community service activity on pre service science teachers teaching practices

9th International Physics Conference of the Balkan Physical Union, İstanbul, Türkiye, 24 - 27 Ağustos 2015, cilt.1722, ss.1-4, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

8. The effect of hands on science demonstrations on elementary students curiosity

9th International Physics Conferance of the Balkan Physical Union, İstanbul, Türkiye, 24 - 27 Ağustos 2015, cilt.1722, ss.1-4, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

10. A review and comparison of diagnostic instruments to identify students misconceptions in science

İSER 2014-World Conference, Nevşehir, Türkiye, Nevşehir, Türkiye, 29 Ekim - 02 Kasım 2014, ss.23, (Özet Bildiri)

12. Variation in the Representations of Pre service Teachers in Image Formation and Observation

The World Conference on Physics Education (WCPE),İstanbul, İstanbul, Türkiye, 1 - 06 Temmuz 2012, ss.254, (Özet Bildiri)

14. Identifying Pre service Physics Teachers Misconceptions With Three Tier Tests

GIREP-ICPE-MPTL 2010 Conference, Reims, Fransa, Reims, Fransa, 22 - 27 Ağustos 2010, ss.1-8, (Tam Metin Bildiri)

15. Işın Modeli Kullanımının Öğretmen Adaylarının Kavramlamalarına Etkileri

IX. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

16. Fizik Öğretmenliği Son Sınıf Öğrencilerinin Farklı Ortamlar İçin Yerçekimi Kavramını Yorumlayabilmeleri

VII. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, ss.946-950, (Tam Metin Bildiri)

17. Fizik Öğretmenliği Öğrencilerinin Yerçekimi Kavramına İlişkin Durumları Açıklarken Matematiksel Modelleri Yorumlayabilmeleri

VII. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, ss.926-930, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 4

1. Assessment of Conceptual Understanding in Physics

The International Handbook of Physics Education Research: TeachingPhysics, M. F. Taşar,P. R. L. Heron, Editör, AIP Publishing, New York, ss.1-20, 2023

4. Bağlam (Yaşam) Temelli Fizik Öğretimi Uygulamaları ve REACT Stratejisi.

Fizik Öğretimi, Ahmet İlhan Şen, Ali Rıza Akdeniz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.357-382, 2017
Metrikler

Yayın

62

Yayın (WoS)

11

Yayın (Scopus)

13

Atıf (WoS)

224

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

424

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (TrDizin)

8

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

40

Proje

5

Tez Danışmanlığı

3

Açık Erişim

7