Eğitim Bilgileri
2003 - 2009
2003 - 2009Doktora
Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr), Türkiye
2000 - 2003
2000 - 2003Yüksek Lisans
Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Üretim Yönetimi Ve Pazarlama (Yl), Türkiye
1996 - 2000
1996 - 2000Lisans
Kocaeli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
Marka yayma stratejisinin tüketiciler tarafından algılanmasına etki eden faktörler
Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr)
2003
2003Yüksek Lisans
Yaşam tarzının otomobil satın alma kararları üzerine etkisi
Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Üretim Yönetimi Ve Pazarlama (Yl)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İşletme
Pazarlama
Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Kocaeli Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2018 - 2024
2018 - 2024Dr. Öğr. Üyesi
Kocaeli Üniversitesi, İşletme Bölümü
2009 - 2018
2009 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Kocaeli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
2000 - 2009
2000 - 2009Araştırma Görevlisi
Kocaeli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
Yönetimsel Görevler
2003 - Devam Ediyor
2003 - Devam Ediyorİntibak/Muafiyet Komisyonu Üyesi
Kocaeli Üniversitesi
2023 - 2026
2023 - 2026Bölüm Başkan Yardımcısı
Kocaeli Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2023 - 2024
2023 - 2024Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Kocaeli Üniversitesi, İşletme Fakültesi
2010 - 2016
2010 - 2016Bölüm Başkan Yardımcısı
Kocaeli Üniversitesi
2009 - 2016
2009 - 2016Farabi Programı Kurum Koordinatörü
Kocaeli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
2012 - 2015
2012 - 2015Bölüm Başkan Yardımcısı
Kocaeli Üniversitesi
2013 - 2014
2013 - 2014Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü
Kocaeli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
2010 - 2013
2010 - 2013Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Kocaeli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
Ürün ve Marka Yönetimi
Davranışsal Pazarlama
Doktora Tez
DAVRANIŞSAL PAZARLAMA(SBE-ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA-DOKTORA)
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Tüketici Davranışları
Tüketici Davranışı
Marka ve Pazarlama Estetiği
Sosyal Medyada Marka Yönetimi
Marka Yönetimi
Yüksek Lisans Tez
Tüketici Davranışı
Sosyal Medya Pazarlaması
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YATIN ETİĞİ (SBE-ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA-YLS)
PROFESYONEL SATIŞÇILIK (SBE - ÜRT. YÖN. VE PAZ. YLS)
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ (SBYÖNETİM VE ORGANİZYAZSYON YLS)
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (GÜZ-BAHAR-E-MBA)
PAZARLAMANIN GÜNCEL SORUNLARI (ÖRNEK OLAY) (BAHAR-SBE-ÜRT. YÖN. VE PAZARLAMA YLS)
SOSYAL BİLİMLERDE YÖNTEMBİLİM (SBE - İŞLETME II. ÖĞRETİM YLS)
Lisans
Lisans
Tüketici Davranışı (Örgün Öğretim)
Tüketici Davranışları (II. Öğretim)
Pazarlama İlkeleri (II. Öğretim)
Müşteri İlişkileri Yönetimi (II. Öğretim)
Marka Yönetimi
Müşteri İlişkileri Yönetimi (Örgün Öğretim)
Pazarlama İlkeleri (Örgün Öğretim)
Marka Yönetimi (Örgün Öğretim)
MARKA VE İMAJ YÖNETİMİ(GÜZ-İİBF-ÜSD-I.ÖĞRETİM)
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ (GÜZ-İİBF - İŞLETME-II. ÖĞRETİM)
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ (GÜZ-İİBF - İŞLETME-I. ÖĞRETİM)
PAZARLAMA İLKELERİ (GÜZ-İİBF-İŞLETME-II.ÖĞRETİM)
MARKA VE İMAJ YÖNETİMİ(GÜZ-İİBF-ÜSD-II.ÖĞRETİM)
KURUMSAL REKLAMCILIK(GÜZ-İLETİŞİM F.-REKLAMCILIK-I.ÖĞRETİM)
PAZARLAMA İLKELERİ (GÜZ-İİBF-İŞLETME-I.ÖĞRETİM)
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (İİBF - İŞLETME - GÜNDÜZ)
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ(İİBF-İKTİSAT-II.ÖĞRETİM)
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ (İİBF-İKTİSAT-I.ÖĞRETİM)
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (İİBF - İŞLETME- GECE))
MARKA YÖNETİMİ (BAHAR-İİBF-İŞLETME-II. ÖĞRETİM)
MARKA YÖNETİMİ (BAHAR-İİBF-İŞLETME-I. ÖĞRETİM)
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Tüketici haklarının farkındalığı ve tüketici haklarına yönelik bilgi düzeyinin sosyo demografik değişkenlere göre incelenmesi: İstanbul'daki tüketiciler üzerine bir araştırma
Fırat D. (Danışman)
Y.GÖKHAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sivil toplum kuruluşlarının etkinlik alanlarına göre sattığı ürünlere yönelik tüketici tutumu ve satın alma niyeti
Fırat D. (Danışman)
H.YÜRÜYEN(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Kocaeli'ndeki turizm sektörü paydaşlarının destinasyon pazarlamasına katkılarına yönelik nitel bir araştırma
Fırat D. (Danışman)
K.KÜÇÜKAYDIN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Pazarlama aracı olarak sosyal medya kullanımı:Gıda sektöründe Facebook örneği
Fırat D. (Danışman)
S.SAY(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Muhasebe ve denetim sektöründe içe yönlendirici (Inbound) pazarlamanın marka bilinirliğindeki rolüne ilişkin nitel bir araştırma
Fırat D. (Danışman)
Ö.AKAR(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (12)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (8)
2023
20231. Effect of the intensity of Instagram usage as a social media tool on conspicuous consumption
Fırat D.
Journal of Global Business Insights
, cilt.8, sa.2, ss.136-148, 2023 (Hakemli Dergi)
2019
20192. YouTube Advertising Value and Its Effects on Purchase Intention
Fırat D.
Journal of Global Business Insights
, cilt.4, ss.141-155, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20193. Reklamlarda Kullanılan Korku Öğesine Karşı Tüketicilerin Sergilemiş Olduğu Tutumlar
Fırat D., Yıldız Y. G.
Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi , cilt.10, ss.203-219, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
20174. Marka Kişiliğinde Samimiyet Algısının Marka Bağlılığı Üzerindeki Etkisi
HACIEFENDİOĞLU Ş., FIRAT D.
Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED)
, cilt.17, sa.33, ss.171-184, 2017 (Hakemli Dergi)
2014
20145. Sosyal Medyada Yer Alan Markalara İlişkin Marka İmajının Güven Üzerindeki etkisi
HACIEFENDİOĞLU Ş., FIRAT D.
Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED)
, cilt.0, sa.27, ss.87-96, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
20136. Korkunun Bir Pazarlama Aracı Olarak Uygulanması İşletmelerin Korku Mesajları İle Tüketicilerin Algısı Arasında Uyum Var Mı
FIRAT D.
Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi , cilt.5, 2013 (Hakemli Dergi)
2011
20117. Investors Purchasing Behaviour via a Behavioural Finance Approach
Fırat D., Fettahoğlu S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS AND MANAGEMENT
, cilt.6, sa.7, ss.147-152, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
20118. The Use of Decision Making Styles as a Market Segmentation Variable A Study in Turkey
FIRAT D.
The Journal of American Academy of Business, Cambridge , ss.223-229, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
20119. Temel Pazarlama Bileşenleri Açısından Muhasebe Verilerinin Kullanılması Pazarlama Muhasebesi
BADEM C. A., FIRAT D.
KOSBED-Kocaeli Üniversitsi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , ss.77-101, 2011 (Hakemli Dergi)
2009
200910. Demographic and Psychographic Factors That Affect Environmentally Conscious Consumer Behavior A Study at Kocaeli University in Turkey
FIRAT D.
The Journal of American Academy of Business, Cambridge
, ss.323-329, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200811. Marka Değerleme Yöntemleri ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması
BADEM A. C., FIRAT D.
Muhasebe ve Finansman Dergisi
, cilt.1, sa.38, ss.210-219, 2008 (Hakemli Dergi)
2006
200612. Farklı Yaşam Tarzındaki Tüketicilerin Satın Aldıkları Otomobil Markaları Birbirinden Farklı Mıdır
FIRAT D.
Pazarlama Dünyası , ss.92-96, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Markaların Promosyon Uygulamaları ile Algılanan Kalite, Marka Güveni ve Marka İmajı Arasındaki İlişki
HACIEFENDİOĞLU Ş., FIRAT D.
International Marmara Social Sciences Congress (Imascon 2022 Autumn), Kocaeli, Türkiye, 9 - 10 Aralık 2022, ss.306-311, (Tam Metin Bildiri)
2022
20222. Effect Of Decision-Making Styles On Procrastination
FIRAT D., ÇAM F. B.
TH INTERNATIONAL CONGRESS ON 5 TOURISM, ECONOMIC AND BUSINESS SCIENCES, Kocaeli, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2022, ss.29-43, (Tam Metin Bildiri)
2022
20223. Teknoloji Markalarına Yönelik Algılanan Risk ile Satın Alma Niyeti Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma
FIRAT D., HACIEFENDİOĞLU Ş.
International Marmara Social Sciences Congress (Imascon 2022 Spring), Kocaeli, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2022, ss.200-205, (Tam Metin Bildiri)
2022
20224. Sosyal Medya Ortamı Olarak İnstagram’daki Ürün ve Marka Reklamlarına Yönelik Tüketici Tutumlarının Algılanan Kalite Üzerindeki Etkisi
HACIEFENDİOĞLU Ş., FIRAT D.
International Marmara Social Sciences Congress (Imascon 2022 Spring), Kocaeli, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2022, ss.206-212, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. Tüketici Kişilik Özellikleri İle Marka Güveni Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma
FIRAT D., HACIEFENDİOĞLU Ş.
Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi IMASCON Güz, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. Sosyal Medyada Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi
HACIEFENDİOĞLU Ş., FIRAT D.
Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi, Türkiye, 01 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. Marka Yarar Boyutlarının Marka Aşkı Üzerine Etkisi
FIRAT D., HACIEFENDİOĞLU Ş.
Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2019, ss.515-522, (Tam Metin Bildiri)
2019
20198. Infleuncer Özelliklerinin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi
FIRAT D., CANDAN F. B., BİLGİLİ B.
24. Pazarlama Kongresi, İzmir, Türkiye, 1 - 04 Mayıs 2019, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)
2016
20169. The Effect of Consumers Purchasing Behavior on Post Purchase Behavior in Blog Sites
FIRAT D., HACIEFENDİOĞLU Ş.
21.Pazarlama Kongresi (Uluslararası), 6 - 08 Ekim 2016, cilt.2, ss.515-524, (Tam Metin Bildiri)
2016
201610. ETNOSENTRİZM İLE TÜRK ÜRÜNLERİ SATIN ALMA NİYETİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
FIRAT D.
I. International Black Sea Business Administration Symposium, 16 Mayıs - 18 Haziran 2016, ss.386-395, (Tam Metin Bildiri)
2015
201511. Y Kuşağının Cep Telefonu Marka Memnuniyetini Etkileyen Faktörleri Belirlemeye Yöenlik Kocaeli de Araştırma
FIRAT D., ÖZCAN A.
14. Ulusal İşletmecilik Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2015, ss.115-120, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20222. TÜKETİCİ PSİKOLOJİSİ Yaşam Boyu Gelişim Yaklaşımı / CONSUMER PSYCHOLOGY: A Life Span Developmental Approach
FIRAT D.
Nobel Yayınevi, 2022
2020
20203. Karar Verme ve Tüketici Davranışı
FIRAT D., GÜNGÖRDÜ BELBAĞ A., GÜRDİN B., KÜLTER DEMİRGÜNEŞ B., YENER D., AKAGÜN ERGİN E., et al.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI - Satın Alma, Sahip Olma ve Varoluş / CONSUMER BEHAVIOR - Buying, Having, and Being, Nurettin Parıltı, Elif Akagün Ergin, Editör, Nobel, Ankara, ss.206-247, 2020
2020
20204. Algılama
GÜNGÖRDÜ BELBAĞ A., GÜRDİN B., KÜLTER DEMİRGÜNEŞ B., YENER D., FIRAT D., AKAGÜN ERGİN E., et al.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI - Satın Alma, Sahip Olma ve Varoluş / CONSUMER BEHAVIOR - Buying, Having, and Being, Nurettin PARILTI, Elif Akagün ERGİN, Editör, Nobel, ss.172-205, 2020
2018
20186. Satın alma ve Tedarik Zinciri Yönetimi
DÜZGÜN M., SAVAŞ A. T., FIRAT D., TOPOYAN M., HATİPOĞLU C., UZEL AYDINOCAK E., et al.
Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2018
2017
20177. Sosyal Medya Pazarlaması: İnstagramdan Satın Almanın Değerlendirilmesine Etki Eden Faktörler
Fırat D.
Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2017
2016
20169. Marka Yayma Stratejisinin Tüketiciler Tarafından Algılanmasına Etki Eden Faktörler
FIRAT D.
Umuttepe Yayınları, Kocaeli, 2016
2013
201310. Değişen Pazar Çevresinde Fırsatları Değerlendirme, Bölümlendirme ve Konumlandırma İle Pazarlama Pazarlama Stratejilerine Odaklanma, Reklam, Halka İlişkiler ve Promosyon
FIRAT D., YILDIZ S., YILDIZ E., ZERENLER M., AYYILDIZ H., CENGİZ E., et al.
Pazarlamanın Temelleri Bir Pazarlama Stratejisi Planlama Yaklaşımı, Prof. Dr. Asım Günal ÖNCE, Editör, Nobel, 2013
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2001 - Devam Ediyor
2001 - Devam EdiyorPazarlamaVe Pazarlama Araştırmaları Derneği
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mart 2021
Mart 2021Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2020
Aralık 2020Business and Economics Research Journal
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2020
Kasım 2020ERCİYES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2020
Ağustos 2020ÖNERİ: MARMARA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ HAKEMLİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2020
Nisan 2020Business and Management Studies: An International Journal
Diğer Dergiler
Nisan 2020
Nisan 2020KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ (KOSBED)
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2019
Şubat 2019Business and Management Studies: An International Journal
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2019
Ocak 2019Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2018
Kasım 2018Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2016
Aralık 2016Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 11
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Ocak-2019
Ocak 2019