Prof. Dr. ZEYNEL KABLAN


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Eğitim Programları ve Öğretim


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

56

Yayın (WoS)

10

Yayın (Scopus)

11

Atıf (WoS)

74

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

44

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (TrDizin)

45

H-İndeks (TrDizin)

4

Tez Danışmanlığı

16

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2001 - 2005

2001 - 2005

Doktora

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Türkiye

1998 - 2001

1998 - 2001

Yüksek Lisans

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

1994 - 1998

1994 - 1998

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2005

2005

Doktora

Bilgisayar destekli fen bilgisi öğretiminde yazılı metin ve animasyonlara uygulanan mekansal konumlandırma yaklaşımlarının (ekranda ayırma, ekrenda bütünleştirme) bilişsel yük açısından karşılaştırılması

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2001

2001

Yüksek Lisans

Powerpoint programıyla hazırlanan türkçe ilk okuma yazma öğretimi ile ilgili öğretmen görüşleri

Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2015 - 2022

2015 - 2022

Doç. Dr.

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2006 - 2015

2006 - 2015

Yrd. Doç. Dr.

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Yönetimsel Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Eğitim Koordinatörü

Kocaeli Üniversitesi, REKTÖRLÜK, Eğitim Koordinatörü

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2009 - Devam Ediyor

2009 - Devam Ediyor

Bölüm Başkanı

Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Anabilim Dalı

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (33)
SCI-E, SSCI, AHCI (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (10)
Scopus (11)
TRDizin (17)
Diğer Yayınlar (10)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

1. RPD Program Geliştirme Çalışması- Kocaeli Üniversitesi Örneği

Akfırat O. N., Kablan Z., Öztan Ulusoy Y., Tura G., Aydın Sünbül Z., Dolunay Cuğ F., et al.

Psikolojik Danışman Eğitimi, Süpervizyonu ve Akreditasyonu Sempozyumu, 13 - 15 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2020

2020

2. Öğretmenlerin rutin olmayan problemlere yönelik eğilimleri ölçeği geliştirme çalışması

Karar M., Kablan Z.

8. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRES, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Aralık 2020, ss.300-316, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

3. Türkiye'de Öznel İyi Oluşla İlgili Yapılmış Çalışmaların Analizi

Durgun R., Kablan Z.

Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, 2020, Bolu, Türkiye, 21 - 23 Temmuz 2020, ss.232-246, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

4. Türkiye’de yaratıcılık kavramı ile ilgili yapılmış çalışmaların analizi

Uğurlu S., Kablan Z.

3. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi (ICAR), Bolu, Türkiye, 21 - 23 Temmuz 2020, ss.250-265, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

5. Türkiye’deki Eğitim Fakültelerinde Görev Yapan Öğretim Elemanlarının İyi Oluş Düzeylerinin Belirlenmesi

GARİP G., KABLAN Z.

Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2019, ss.182-192, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

6. Türkiye’de Matematiksel Akıl Yürütme Becerisi, Tahmin Yürütme Becerisi, Problem Çözme Becerisi ile İlgili Yapılmış Çalışmaların Analizi

yaşar T., KABLAN Z.

VI. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 15 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. Rutin Olmayan Problemler ve Problem Çözme Becerisi ile ilgili Yapılmış Çalışmaların Analizi

Yeşil N., KABLAN Z.

VI. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 15 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. Türkiye’de Eğitsel Oyunlarla İlgili Yapılmış Çalışmaların Analizi

Cop R. M., KABLAN Z.

1.Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, 22 - 23 Aralık 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. İçerik Temelli Öğretim Tasarımına Dayalı Üstbilişsel Okuma Stratejileri Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşleri

ÖNDER B., KABLAN Z.

YEAUK 2017 YÜKSEKÖĞRETİMDE EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMALARI KONGRESİ, Türkiye, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Etkiliğini Belirlemeyi Amaçlayan Deneysel ve Betimsel Araştırmaların Analizi

ATAY B., AKKAYA A., KABLAN Z., KAYA S.

Cyprus International Conference on Educational Research, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

13. Ders İmecesi (Lesson Study) Modeli Hakkında Uygulayıcı Görüşler

BOZKUŞ F., KABLAN Z., Pak K., Özdişçi S., Özdemir A., Aydın M., et al.

12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

14. Compatibility Level of Primary School 8th Grade Math Textbook Contenton Target in Curriculum

sevinç s., Dilara a., cengiz f., KABLAN Z.

The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

15. Fen Öğretimi Etkinliklerine İlişkin Farkındalık Düzeyi Algılanan Etkililik Düzeyi ve Derste Ayrılan Zaman

KAYA S., KABLAN Z., AKAYDIN B. B., DEMİR D.

14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 21 Mayıs - 23 Ocak 2015

2014

2014

17. Fen öğretimine yönelik sınıf içi uygulamaları konu alan deneysel çalışmaların analizi

KAYA S., KABLAN Z., AKAYDIN B. B.

23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2008

2008

18. Focus Group: Causes of Student Violence in Gebze

CELEP C., KABLAN Z., KONAKLI T.

WCCI 13th World Conference, Antalya, Türkiye, 2 - 07 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

Kitaplar

2018

2018

1. ÖĞRENME-ÖĞRETİM İLKE VE STRATEJİLERİ

Kablan Z.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Hüseyin Uzunboylu, Editör, Lisans, İstanbul, ss.1-35, 2018

2018

2018

2. Öğrenme ve Öğretim Stratejileri

Kablan Z.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lili Hurioğlu,Akın Efendioğlu, Editör, Murat Yayıncılık, Ankara, ss.175-192, 2018

2017

2017

3. HEDEF BELİRLEME: BİLİŞSEL, DUYUŞSAL VE DEVİNİŞSEL ALANLAR

Kablan Z.

Eğitimde Program Geliştirme: Kavramlar, Yaklaşımlar , Hasan Şeker, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.1-35, 2017

2015

2015

4. Ülkeler Rehberlik Sistemleri

Kablan Z.

Karşılaştırma Yazıları Ülkeler ve Eğitim Sistemleri, Füsun Akarsu, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2015


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 74

h-indeksi (WOS): 5