Eğitim Bilgileri
2001 - 2005
2001 - 2005Doktora
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Türkiye
1998 - 2001
1998 - 2001Yüksek Lisans
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2005
2005Doktora
Bilgisayar destekli fen bilgisi öğretiminde yazılı metin ve animasyonlara uygulanan mekansal konumlandırma yaklaşımlarının (ekranda ayırma, ekrenda bütünleştirme) bilişsel yük açısından karşılaştırılması
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2001
2001Yüksek Lisans
Powerpoint programıyla hazırlanan türkçe ilk okuma yazma öğretimi ile ilgili öğretmen görüşleri
Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorProf. Dr.
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2015 - 2022
2015 - 2022Doç. Dr.
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2006 - 2015
2006 - 2015Yrd. Doç. Dr.
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorEğitim Koordinatörü
Kocaeli Üniversitesi, REKTÖRLÜK, Eğitim Koordinatörü
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Anabilim Dalı
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
TEACHERS' PERSPECTİVES ON THE IMPLEMENTATİON OF ACTİVİTİES TO DEVELOP STUDENTS' CRİTİCAL THİNKİNG SKİLLS
Kablan Z. (Danışman)
B.ERTEKE(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Öğretmenlerin öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerini geliştirici etkinlikleri uygulama durumlarına ilişkin görüşleri
Kablan Z. (Danışman)
G.ARIK(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Mesleki ve teknik anadolu lisesi öğrencilerinin okul terki nedenleri ve çözüm önerileri
Kablan Z. (Danışman)
A.BİNİCİ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Ortaöğretim İngilizce öğretim programı kazanımlarının Bloom Taksonomisi bilgi türleri ve bilişsel süreç basamakları açısından değerlendirilmesi
Kablan Z. (Danışman)
S.UĞURLU(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Uzaktan eğitim yoluyla yürütülen mesleki gelişim faaliyetlerine yönelik öğretmen görüşleri
Kablan Z. (Danışman)
H.BEKTAŞ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Matematik öğretmenlerinin matematiksel problem çözmeye yönelik inançları ile rutin olmayan matematik problemlerine yönelik eğilimleri arasındaki ilişki
Kablan Z. (Danışman)
M.Karar(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Öğretmenlerin değişim eğilimleri ile öznel iyi oluşları arasındaki ilişkiler
Kablan Z. (Danışman)
M.RESUL(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
8. sınıf öğrencilerinin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerileri ile fen bilimleri rutin ve rutin olmayan problem çözme düzeyi arasındaki ilişki
Kablan Z. (Danışman)
A.GÜNEN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Türkiye'deki eğitim fakültelerinde görevli öğretim elemanlarının demografik özellikleri ile iyi oluşları arasındaki ilişki
Kablan Z. (Danışman)
G.GARİP(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
8. sınıf öğrencilerinin algılanan üst biliş becerileri ile fen bilimleri rutin ve rutin olmayan problem çözme düzeyi arasındaki ilişki
Kablan Z. (Danışman)
İ.TOMRUK(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
İçerik temelli öğretime dayalı okuma stratejileri eğitiminin öğrencilerin okuma stratejileri kullanımına etkisi ve eğitim hakkında öğrenci görüşleri
Kablan Z. (Danışman)
B.DEMİRBAŞ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Öğrencilerin günlük yaşamla ilişkilendirme ve algılanan problem çözme becerileri ile rutin ve rutin olmayan problem çözme becerisi arasındaki ilişki
Kablan Z. (Danışman)
D.DEMİR(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Öğrencilerin rutin ve rutin olmayan matematik problemi çözme başarıları ile kolb öğrenme stilleri arasındaki ilişki
Kablan Z. (Danışman)
S.SÜZER(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin eğitim felsefesi görüşleri ve öğretme-öğrenme anlayışlarının yapılandırmacı öğrenme ortamı düzenleme becerilerine etkisi
Kablan Z. (Danışman)
Y.DİLEK(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
İlköğretim 7. sınıf matematik dersinde etkinlik temelli öğretim içeriklerinin farklı düzenlenme biçimlerinin öğrenci başarısına etkisi
Kablan Z. (Danışman)
R.GÜNAY(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (33)
SCI-E, SSCI, AHCI (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (10)
Scopus (11)
TRDizin (17)
Diğer Yayınlar (10)
2024
20241. Well-being of academics teaching at faculties of education in Türkiye: A qualitative analysis
GARIP G., Kablan Z.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.13, sa.1, ss.100-119, 2024 (TRDizin)
2023
20232. Uzaktan Eğitim Yoluyla Yürütülen Mesleki Gelişim Faaliyetlerine Yönelik Öğretmen Görüşleri
Bektaş H., Kablan Z.
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.1-22, 2023 (Hakemli Dergi)
2021
20213. The relationship between routine and non-routine problem solving and learning styles
KABLAN Z., Ugur S. S.
EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.47, sa.3, ss.328-343, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
20214. The Relationship Between Students’ Reflective Thinking Skills and Levels of Solving Routine and Non-Routine Science Problems
Kablan Z., Günen A.
Science Education International
, cilt.32, sa.1, ss.55-62, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20215. LGS Matematik Problemlerine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri
Kablan Z., Bozkuş F.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.1, ss.211-231, 2021 (TRDizin)
2019
20196. Buluş Yoluyla Öğrenme Yönteminin Düz Anlatım Yöntemine Kıyasla Rutin Olan ve Olmayan Problem Çözmeye Etkisi
KABLAN Z., Özdişçi S., Özdemir A., Özarmut Ş., Erçoban M., Daymaz B., et al.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2019 (TRDizin)
2018
20187. Türkiye’de Eğitsel Oyunlarla İlgili Yapılmış Çalışmaların Analizi
KABLAN Z., Cop R. M.
Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi , 2018 (TRDizin)
2018
20188. The Analysis of the Studies on Non-Routine Problems
Kaya S., Kablan Z.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION , cilt.12, sa.1, ss.25-44, 2018 (TRDizin)
2018
20189. THE RELATIONSHIP BETWEEN STUDENT AWARENESS OF ROUTINE AND NON-ROUTINE QUESTIONS AND ACHIEVEMENT
KAYA S., KABLAN Z.
International Educational Scientific Research Journal , 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201710. DERS İMECESİ (LESSON STUDY) MODELİ HAKKINDAUYGULAYICI GÖRÜŞLERİ
Bozkuş F., Kablan Z., Pak K., Özdişçi S., Özdemir A., Aydın M., et al.
TURKISH STUDIES , cilt.12, sa.28, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201711. OKUL MEMNUNİYETİ İLE AKADEMİK BAŞARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ
KABLAN Z., KAYA S., ŞAHİN İ.
Turkish Studies (Elektronik)
, cilt.12, sa.18, ss.577-590, 2017 (TRDizin)
2017
201712. The Analysis of Experimental and Descriptive Studies on the Effectiveness of Distance Learning in Turkey
ATAY B., AKKAYA A., KABLAN Z., KAYA S.
New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences , cilt.4, sa.4, ss.26-34, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201713. OKUL MEMNUNİYETİ İLE AKADEMİK BAŞARI ARASINDAKİİLİŞKİLERİN İNCELENMESİ
Şahin İ., Kaya S., Kablan Z.
TURKISH STUDIES , cilt.12, sa.18, 2017 (TRDizin)
2016
201614. The effect of manipulatives on mathematics achievement across different learning styles
KABLAN Z.
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
, cilt.36, sa.2, ss.277-296, 2016 (SSCI, Scopus)
2015
201515. Teachers Awareness and Perceived Effectiveness of Instructional Activities in Relation to the Allocation of Time in Classroom
Kaya S., Kablan Z., Akaydın B. B., Demir D.
SCIENCE & EDUCATION CONTRIBUTIONS FROM HISTORY, PHILOSOPHY & SOCIOLOGY OF SCIENCE AND MATHEMATICS , cilt.26, sa.3, ss.344-357, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201516. ÖĞRETMEN ADAYLARININ DERS ANLATIMLARININDEĞERLENDİRİLMESİNDE FARKLIDEĞERLENDİRMECİLER ARASI İLİŞKİLER
KABLAN Z., KAYA S., ARI A. A., KÜÇÜK A.
Abant İzzet Baysal ÜniversitesiEğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.146-158, 2015 (TRDizin)
2015
201517. Öğretmen Adaylarının Ders Anlatımlarının Değerlendirilmesinde Farklı Değerlendirmeciler Arası İlişkiler
KABLAN Z., KAYA S., ARI A. A., KÜÇÜK A.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.146-158, 2015 (TRDizin)
2015
201518. Teachers Awareness and Perceived Effectiveness of Instructional Activities in Relation to the Allocation of Time in the Classroom
KAYA S., KABLAN Z., AKAYDIN B. B., demir d.
Science Education International , cilt.26, sa.3, ss.344-357, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201419. Comparison of individual answer and group answer with and without structured peer assessment
Kablan Z.
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
, cilt.32, sa.3, ss.251-262, 2014 (SSCI, Scopus)
2014
201420. Preservice Teachers Constructivist Teaching Scores Based on Their Learning Styles
KABLAN Z., KAYA S.
Australian Journal of Teacher Education
, 2014 (Scopus)
2014
201421. Examining question type and the timing of IRE pattern in elementary science classrooms
KAYA S., KABLAN Z.
International Journal of Human Sciences , cilt.11, sa.1, ss.621-641, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201322. Comparison of PowerPoint and Concrete Teaching Materials in terms of Learning Efficiency
KABLAN Z., Baran T., Isik C., Kal F. M., Hazer O.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.38, sa.170, ss.206-222, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201323. Science Achievement in TIMSS Cognitive Domains Based on Learning Styles
KABLAN Z., KAYA S.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.13, sa.53, ss.97-114, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201324. The Effectiveness Level of Material Use in Classroom Instruction: A Meta-analysis Study
KABLAN Z., Topan B., Erkan B.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.13, sa.3, ss.1638-1644, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2013
201325. ASSESSING THE RELATIONSHIP BETWEEN LEARNING STRATEGIES AND SCIENCE ACHIEVEMENT AT THE PRIMARY SCHOOL LEVEL
KAYA S., KABLAN Z.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.12, sa.4, ss.525-534, 2013 (SSCI, Scopus)
2013
201326. İlköğretim Matematik 6 8 Öğretim Programında Hedeflenen Davranışların Bilişsel Süreçler Açısından İncelenmesi
KABLAN Z., BARAN T.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi,
, cilt.14, sa.1, ss.347-366, 2013 (TRDizin)
2012
201227. The Effects of Level of Cognitive Learning and Concrete Experience on Teacher Candidates' Lesson Planning and Application Skills
Kablan Z.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.37, sa.163, ss.239-253, 2012 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2011
201128. İlköğretim matematik öğretim programının değerlendirilmesine yönelik araştırmaların analizi
KABLAN Z.
İlköğretim Online
, cilt.10, sa.3, ss.1160-1177, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201029. The Effect of Using Exercise-based Computer Games during the Process of Learning on Academic Achievement among Education Majors
Kablan Z.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.10, sa.1, ss.351-364, 2010 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2010
201030. Akademik Mezuniyet Ortalama Puanı ile KPSS Başarı Puanı Arasındaki İlişki
KABLAN Z.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.23, sa.2, ss.451-470, 2010 (TRDizin)
2009
200931. Öğretmen adaylarının derse devamının öğrenme başarısına etkisi
KABLAN Z.
Pamukkale Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.1, sa.25, ss.22-32, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200832. Instructional efficiency of integrated and separated text with animated presentations in computer-based science instruction
KABLAN Z., Erden M.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.51, sa.2, ss.660-668, 2008 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2008
200833. Bilişsel Yük Kuramına Göre Çoklu Ortam Öğretim Materyallerinin Tasarım İlkeleri
KABLAN Z., ERDEN A. M.
Çağdaş Eğitim , cilt.33, ss.5-10, 2008 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. RPD Program Geliştirme Çalışması- Kocaeli Üniversitesi Örneği
Akfırat O. N., Kablan Z., Öztan Ulusoy Y., Tura G., Aydın Sünbül Z., Dolunay Cuğ F., et al.
Psikolojik Danışman Eğitimi, Süpervizyonu ve Akreditasyonu Sempozyumu, 13 - 15 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2020
20202. Öğretmenlerin rutin olmayan problemlere yönelik eğilimleri ölçeği geliştirme çalışması
Karar M., Kablan Z.
8. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRES, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Aralık 2020, ss.300-316, (Tam Metin Bildiri)
2020
20203. Türkiye'de Öznel İyi Oluşla İlgili Yapılmış Çalışmaların Analizi
Durgun R., Kablan Z.
Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, 2020, Bolu, Türkiye, 21 - 23 Temmuz 2020, ss.232-246, (Tam Metin Bildiri)
2020
20204. Türkiye’de yaratıcılık kavramı ile ilgili yapılmış çalışmaların analizi
Uğurlu S., Kablan Z.
3. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi (ICAR), Bolu, Türkiye, 21 - 23 Temmuz 2020, ss.250-265, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. Türkiye’deki Eğitim Fakültelerinde Görev Yapan Öğretim Elemanlarının İyi Oluş Düzeylerinin Belirlenmesi
GARİP G., KABLAN Z.
Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2019, ss.182-192, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. Türkiye’de Matematiksel Akıl Yürütme Becerisi, Tahmin Yürütme Becerisi, Problem Çözme Becerisi ile İlgili Yapılmış Çalışmaların Analizi
yaşar T., KABLAN Z.
VI. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 15 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
20197. Rutin Olmayan Problemler ve Problem Çözme Becerisi ile ilgili Yapılmış Çalışmaların Analizi
Yeşil N., KABLAN Z.
VI. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 15 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
20188. ORTAOKUL 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FEN BİLİMLERİ DERSİNDE ALGILANAN ÜST BİLİŞ DÜŞÜNME BECERİLERİ İLE RUTİN VE RUTİN OLMAYAN PROBLEM ÇÖZME DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Tomruk İ., KABLAN Z.
3.ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, 21 Aralık 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. ORTAOKUL 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FEN BİLİMLERİ DERSİNDE ALGILANAN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ İLE RUTİN VE RUTİN OLMAYAN PROBLEM ÇÖZME DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Günen A., KABLAN Z.
2.ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, 20 Aralık 2018, (Özet Bildiri)
2017
201710. Türkiye’de Eğitsel Oyunlarla İlgili Yapılmış Çalışmaların Analizi
Cop R. M., KABLAN Z.
1.Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, 22 - 23 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2017
201711. İçerik Temelli Öğretim Tasarımına Dayalı Üstbilişsel Okuma Stratejileri Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşleri
ÖNDER B., KABLAN Z.
YEAUK 2017 YÜKSEKÖĞRETİMDE EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMALARI KONGRESİ, Türkiye, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. Türkiye’de Uzaktan Eğitimin Etkiliğini Belirlemeyi Amaçlayan Deneysel ve Betimsel Araştırmaların Analizi
ATAY B., AKKAYA A., KABLAN Z., KAYA S.
Cyprus International Conference on Educational Research, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201613. Ders İmecesi (Lesson Study) Modeli Hakkında Uygulayıcı Görüşler
BOZKUŞ F., KABLAN Z., Pak K., Özdişçi S., Özdemir A., Aydın M., et al.
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2015
201514. Compatibility Level of Primary School 8th Grade Math Textbook Contenton Target in Curriculum
sevinç s., Dilara a., cengiz f., KABLAN Z.
The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201515. Fen Öğretimi Etkinliklerine İlişkin Farkındalık Düzeyi Algılanan Etkililik Düzeyi ve Derste Ayrılan Zaman
KAYA S., KABLAN Z., AKAYDIN B. B., DEMİR D.
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 21 Mayıs - 23 Ocak 2015
2014
201416. Fen Öğretimine Yönelik Sınıf İçi Uygulamaları Konu Alan Deneysel Çalışmaların Analizi
KABLAN Z., KAYA S., Demir D., AKAYDIN B. B.
23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014
2014
201417. Fen öğretimine yönelik sınıf içi uygulamaları konu alan deneysel çalışmaların analizi
KAYA S., KABLAN Z., AKAYDIN B. B.
23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2008
200818. Focus Group: Causes of Student Violence in Gebze
CELEP C., KABLAN Z., KONAKLI T.
WCCI 13th World Conference, Antalya, Türkiye, 2 - 07 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri)
2006
200619. Öğretmenlik Mesleğine Girişte Kullanılan Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Hakkında Öğretmen Adaylarının Görüşleri.
KABLAN Z., TURAN H.
XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 20 - 23 Ocak 2006, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2018
20181. ÖĞRENME-ÖĞRETİM İLKE VE STRATEJİLERİ
Kablan Z.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Hüseyin Uzunboylu, Editör, Lisans, İstanbul, ss.1-35, 2018
2018
20182. Öğrenme ve Öğretim Stratejileri
Kablan Z.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lili Hurioğlu,Akın Efendioğlu, Editör, Murat Yayıncılık, Ankara, ss.175-192, 2018
2017
20173. HEDEF BELİRLEME: BİLİŞSEL, DUYUŞSAL VE DEVİNİŞSEL ALANLAR
Kablan Z.
Eğitimde Program Geliştirme: Kavramlar, Yaklaşımlar , Hasan Şeker, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.1-35, 2017
2015
20154. Ülkeler Rehberlik Sistemleri
Kablan Z.
Karşılaştırma Yazıları Ülkeler ve Eğitim Sistemleri, Füsun Akarsu, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2015