Eğitim Bilgileri
2012 - 2016
2012 - 2016Doktora
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü, Türkiye
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü, Türkiye
2004 - 2009
2004 - 2009Lisans
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
Günümüz medya ekonomisi çerçevesinde çevrimiçi gazetecilik ve reklam ilişkisi
İstanbul Üniversitesi, Havacılık Elektrik Elektroniği, Teknik Programlar
2011
2011Yüksek Lisans
Türkiye'deki 2010 referandum sürecinde yapılan kamuoyu araştırmalarına ait medya yansımalarının kamuoyu üzerindeki etkileri
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik
2017 - 2018
2017 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik
2013 - 2017
2013 - 2017Araştırma Görevlisi
Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Reklamcılık
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorKoordinatör Yardımcısı
Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik
2017 - 2025
2017 - 2025Bölüm Başkan Yardımcısı
Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2012 - 2013
2012 - 2013Medya İlişkileri Uzmanı
Kamil Koç Otobüsleri A.Ş., Medya İlişkileri Uzmanı
2011 - 2012
2011 - 2012Marka Yönetmeni
Aristo İletişim, Marka Yönetmeni
2009 - 2011
2009 - 2011Marka Danışmanı
Proaktif İletişim, Marka Danışmanı
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
SOSYAL MEDYADAKİ ALGORİTMA VE BOTLARA YÖNELİK FARKINDALIKTA DİJİTAL OKURYAZARLIĞIN ROLÜ
Çetinkaya A. (Danışman)
N.BAYLACI(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
E-SPOR ALANINDA TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTSİZLİĞİ: LİSANSLI E-SPORCULARIN ALGI VEGÖRÜŞLERİ
Çetinkaya A. (Danışman)
S.KARAOĞLU(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Amerika Birleşik Devletleri'nin Afganistan'dan çekiliş süreci ve Taliban'ın 20 yıl sonra tekrar iktidara gelişinin yazılı basında temsili
Çetinkaya A. (Danışman)
M.KHALID(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Haber ajanslarında ülke temsilinin karşılaştırmalı analizi: Anadolu Ajansında Kazakistan, Kazinform Ajansında Türkiye
Çetinkaya A. (Danışman)
A.RYMKUL(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Çevrimiçi gazetecilikte oyun temelli içerik formatları
Çetinkaya A. (Danışman)
M.KHOZREVANIDZE(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Savaş ve çatışma haberciliği bağlamında ikinci Karabağ savaşının medyada temsili
Çetinkaya A. (Danışman)
A.HUSEYNOVA(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Gazetecilikte Yeni İçerik Formatları Haberoyunları Okuma Pratikleri Üzerine Bir İnceleme
, Çetinkaya A. (Danışman)
G.ZALİMALİOĞLU(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Comparative analysis of online newspapers in Turkey and in Benin in the context of media economy
Çetinkaya A. (Danışman)
N.CLAUDEL(Öğrenci)
Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri
Dünya Su Günü Su Verimliliği Zirvesi
Kurumsal Temsil, T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı, Sıfır Atık Vakfı, Türkiye, İstanbul, 2025 - 2025
Makaleler
2025
20251. THE CONSTRUCTION OF THE MYTH OF YOUTH AND BEAUTY IN CINEMA: A STRUCTURALIST AND SEMIOTIC ANALYSIS OF THE FILM SUBSTANCE
CILIZOĞLU N. D. G., DONDURUCU DEDE Z. B., ÇETİNKAYA A.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DESIGN, ART AND COMMUNICATION (TOJDAC) , cilt.15, sa.4, ss.1640-1655, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Academic Trends on Information Disorder and Misinformation in Turkey: A Bibliometric Analysis of Graduate Theses (2005–2024)
ORAN İ., ÇETİNKAYA A.
Social Sciences Studies Journal , cilt.11, sa.5, ss.804-810, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20253. Claude Lévi-Strauss’un İkili Karşıtlıklar Teorisi Bağlamında League of Legends Örneği
KARAOĞLU S., ÇETİNKAYA A.
TAM Akademi Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.28-62, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20244. Yerel Basında Kadın İstihdamı: Kocaeli Yerel Gazeteleri Üzerinden Keşifsel Bir Analiz
Çetinkaya A., Alnıaçık Ü.
Şura Akademi
, cilt.7, sa.1, ss.11-22, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. İletişim Bilimleri Alanındaki Sürdürülebilirlik Konulu Akademik Çalışmalara Yönelik Bibliyometrik Bir Analiz
DONDURUCU DEDE Z. B., ÇETİNKAYA A.
THE JOURNAL OF THE FACULTY OF COMMUNICATION OF THE UNIVERSITY OF AKDENIZ
, cilt.45, ss.27-46, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Haber Üretim ve Dağıtım Pratikleri Bağlamında Tiktok Kullanımı
ÇETINKAYA A., DONDURUCU Z. B.
İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi
, sa.61, ss.79-97, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20227. Analysis of the News Published Regarding the Turkish World in the Context of Public Diplomacy
ÇETİNKAYA A., SEÇİM M. Ö.
JOURNAL OF SELCUK COMMUNICATION
, cilt.15, sa.2, ss.583-615, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20228. Analysis of Authentic Brand Activism Activities on Twitter from a Public Relations Perspective: The Case of Ben&Jerry's and Patagonia
ÇETİNKAYA A., Dondurucu Z. B.
TURKIYE ILETISIM ARASTIRMALARI DERGISI-TURKISH REVIEW OF COMMUNICATION STUDIES
, cilt.0, sa.39, ss.73-103, 2022 (ESCI)
2020
20209. Uluslararası Havayolları Şirketlerinin Covid-19 Salgını Sürecinde Instagram’da Marka İletişimi Stratejilerinin Analizi
DONDURUCU Z. B., ÇETİNKAYA A.
Turkish Studies
, cilt.15, sa.4, ss.325-356, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202010. Sosyal Pazarlama Bağlamında Covid-19 Salgını Sürecinde GSM Operatörlerinin Youtube Reklamlarının Analizi
CILIZOĞLU N. D. G., DONDURUCU Z. B., ÇETİNKAYA A.
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.301-320, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202011. Üretim ve Emek Ekseninde Dijital Oyun Sektöründe Kadın
ÇETİNKAYA A.
Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi , cilt.3, sa.5, ss.201-219, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202012. Magazin Haberciliğinin Yeni Platformu: Instagram
ÇETİNKAYA A.
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.104-132, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201913. BENİ BAŞTAN YARAT! BEDENİN İDEALİZE EDİLEREK SOSYAL MEDYA ARACILIĞIYLA YENİDEN YARATILMASI
ÇETİNKAYA A., CILIZOĞLU N. D. G.
Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.2, sa.38, ss.33-54, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201914. Çevrimiçi Gazetelerin Instagram Üzerinden Haber Paylaşımı
ÇETİNKAYA A.
Kritik , cilt.1, ss.1-28, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201915. Türkiye’deki Çevrimiçi Gazetelerin Doğal Reklam Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme
ÇETİNKAYA A., ÖZDEMİR Z.
KİLAD-Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi , ss.38-56, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201816. Selfie’den Reklama: Instagramda E-Kaynakların Paylaşımları Üzerine Bir İnceleme
CILIZOĞLU N. D. G., ÇETİNKAYA A.
Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , ss.71-104, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201817. Selfie’den Reklama: Instagramda E-Kaynakların Paylaşımları Üzerine Bir İnceleme
CILIZOĞLU N. D. G., ÇETİNKAYA A.
Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , ss.71-104, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201818. Haberciliğin Değişen Pratikleri: Çoklu Ortam, Çoklu Yetenek , Çevrimiçi Gazetecilik
ÇETİNKAYA A., KARLI İ.
AJİT-e , cilt.9, ss.17-30, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201819. Zaman ve Mekandan Bağımsız Katılım Örgütlü Yurttaştan Dijital Bireye: Change.org Örneği
CILIZOĞLU N. D. G., ÇETİNKAYA A.
Journal of Human Sciences
, cilt.15, ss.1944-1958, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201720. Çevrimiçi Gazetecilikte Fikri Mülkiyet Hakları Sorunu
ÇETİNKAYA A.
AJIT-e: Bilişim Teknolojileri
, cilt.8, ss.71-90, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201721. Toplumsal Yarar Amaçlı Örgütlerin Yeni Medya Aracılığıyla Baskı Grubu Olma Süreci
CILIZOĞLU N. D. G., ÇETİNKAYA A.
Global Media Journal , cilt.8, ss.259-275, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201722. Basın İşletmelerinde Çevrimiçi Gazetecilik ile İstihdamve İşgücü Becerilerinin Dönüşümü
ÇETİNKAYA A.
Erciyes İletişim Dergisi , cilt.5, ss.380-398, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201623. Çevrimiçi Gazetecilikte Yeni Bir Reklam Modeli Olarak Doğal Reklamlar
ÇETİNKAYA A.
AJIT-e: Bilişim Teknolojileri
, cilt.7, ss.123-136, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201624. Sivil Toplum Örgütlerinin Instagram Kullanımı
CILIZOĞLU N. D. G., ÇETİNKAYA A.
Asos Journal , ss.161-181, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201525. Building Social Media Identity in Turkey Using Selfies
ÖZDEMİR Z., ÇETİNKAYA A.
Turkish Studies , cilt.10, ss.597-612, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Sosyal Medyada Üst Düzey Yönetici Kaynaklı Krizler: Patiswiss Örnek Olay Analizi
Cılızoğlu N. D. G., Çetinkaya A., Dondurucu Dede Z. B.
Toplumsal Araştırmalar Merkezi (TAM) 3. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2024, ss.36-37, (Özet Bildiri)
2023
20232. Belediyelerin Sürdürülebilirlik İletişiminde Sosyal Medya Kullanımı
Çetinkaya A., Seçim M. Ö.
Toplumsal Araştırmalar Merkezi (TAM) 2. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2023, ss.22-23, (Özet Bildiri)
2022
20223. Bilgi Düzensizliğinin Siyasi İçeriklerle Dolaşımı ve Doğrulama Platformları Üzerine Bir İnceleme
ÇETİNKAYA A.
5. Kültürel, Bilişim, İletişim ve Medya Çalışmaları Sempozyumu (CICMS), Türkiye, 16 Mayıs 2022, cilt.1, ss.10, (Özet Bildiri)
2022
20224. Dijital İşitsel Mecrada Haberciliğin Yeni Biçimi: Podcast’ler
ÇETİNKAYA A., KARTAL N.
5. Kültürel, Bilişim, İletişim ve Medya Çalışmaları Sempozyumu (CICMS), Türkiye, 16 Mayıs 2022, cilt.1, ss.83, (Özet Bildiri)
2021
20215. Kadın Bedeninin Bir Tüketim Nesnesi ve İkna Edici Bir Unsur Olarak Reklamlarda Kullanımı
ÇETİNKAYA A., DARICI S.
Anatolian Congresses 8th International Social Sciences Congress, Türkiye, 24 Aralık 2021, cilt.1, ss.426-434, (Tam Metin Bildiri)
2021
20216. Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Bağlamında UN Women Organizasyonunun Farklı Toplumlardaki İletişim Sürecinin Twitter Üzerinden İncelenmesi
ÇETİNKAYA A.
4. Kültürel, Bilişim, İletişim ve Medya Çalışmaları Sempozyumu (CICMS), Türkiye, 20 Mayıs 2021, cilt.1, ss.64, (Özet Bildiri)
2020
20207. Üretim ve Emek Ekseninde Dijital Oyun Sektöründe Kadın
ÇETİNKAYA A.
World Women Conference, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Mart 2020, ss.132-133, (Özet Bildiri)
2019
20198. Beni Baştan Yarat! Bedenin İdealize Edilerek Sosya MEdya Aracılığıyla Yeniden Yaratılması
ÇETİNKAYA A., CILIZOĞLU N. D. G.
Yeni Medya Çalışmaları IV. Kongre Yeni Eşitsizlikler, İzmir, Türkiye, 4 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20199. A Change of the Advertisement Language from X Generation to Dijital Natives: A Study on Advertisement Texts of Mobile Phones
CILIZOĞLU N. D. G., ÇETİNKAYA A.
Taras Shevchenko, Ankara, Türkiye, 1 - 03 Şubat 2019, cilt.1, ss.463-480, (Tam Metin Bildiri)
2018
201810. Haberciliğin Değişen Pratikleri: Çoklu Ortam, Çoklu Yetenek , Çevrimiçi Gazetecilik
ÇETİNKAYA A., KARLI İ.
Bilişim ve İletişim Teknolojileri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Aralık 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. Yeni Medya İle Birlikte Gazetecilik Pratiğindeki Dönüşüm: Haber Üretiminde ”Çoklu Yetenek”
ÇETİNKAYA A., ÖZDEMİR Z.
International Congress on Political, Economic and Social Studies, Venedik, İtalya, 28 - 30 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2017
201712. Doğal Reklam Uygulamalarının Türkiye’deki Çevrimiçi Gazeteler Üzerinden İncelenmesi
ÇETİNKAYA A., ÖZDEMİR Z.
2. International Communication Science Media Studies Congress, İstanbul, Türkiye, 1 - 04 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201713. The Economics of Online Journalism in Turkey
ÇETİNKAYA A.
7th Annual International Conference on Humanities and Social Sciences, Prag, Çek Cumhuriyeti, 19 - 22 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201614. The Transformation of Journalism with the Use Online Media
ÇETİNKAYA A.
Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Barselona, İspanya, 4 - 07 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2015
201515. New Trend In Identity Building In Social Media Using Selfies In Turkey
ÖZDEMİR Z., ÇETİNKAYA A.
13th International Symposium Communication in the Millennium, 12 - 15 Mayıs 2015, ss.287-306, (Tam Metin Bildiri)
2014
201416. Sosyal Ağların Pazarlama Disiplinleri İçinde Kullanımı Instagram Üzerine Bir İnceleme
ÇETİNKAYA A., ÖZDEMİR Z.
Digital Communication Impact, İstanbul, Türkiye, 16 - 17 Ekim 2014, cilt.1, ss.580-597, (Tam Metin Bildiri)
2014
201417. Sosyal Medyanın Ekonomisi Youtube Facebook Twitter ve Google Plus ın İncelenmesi
KOÇER S., ÇETİNKAYA A.
1. Uluslararası İletişim Bilimi ve Medya Araştırmaları Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2014, ss.694-724, (Tam Metin Bildiri)
2014
201418. Müşteri Etkileşimi Yaratma Açısından Sosyal Medya Türkiye deki Hazır Giyim Lovemark ları Üzerine Bir İnceleme
ÖZDEMİR Z., ÇETİNKAYA A.
1. Uluslararası İletişim Bilimi ve Medya Araştırmaları Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2014, cilt.1, ss.81-101, (Tam Metin Bildiri)
2014
201419. Sosyal Medyanın Ekonomisi Youtube Facebook Twitter ve Google ın İncelenmesi
Koçer S., Çetinkaya A.
1. Uluslararası İletişim Bilimi ve Medya Araştırmaları Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2014, cilt.2, ss.694-724, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Analysis of the Use of Industry 4.0 Technologies in the Hospitality Industry in the Context of Uncertainty and Risk Aversion
Çetinkaya A.
New Strategy Models in Digital Entrepreneurship, Ayşe Meriç Yazıcı,Ahmad Albattat,Marco Valeri,Viana Hassan, Editör, IGI Global yayınevi, Pennsylvania, ss.330-347, 2024
2024
20242. Dijital Oyunlarda Propaganda Algısının Call of Duty Modern Warfare 2 (2019) Üzerinden İncelenmesi
DOĞAN A., ÇETİNKAYA A.
Oyunların Dijital Hali 3, KUŞ ÖZGÜN ARDA, UĞURLU AKBAŞ ÖZGE, Editör, Urzeni, İstanbul, ss.127-159, 2024
2024
20243. Teorik Bağlamda Sponsorluk
SEÇİM M. Ö., ÇETİNKAYA A.
Kurumsal İletişime Teorik Yaklaşımlar, AKPINAR GÜLİZ MÜGE, Editör, Nobel, ss.99-129, 2024
2024
20244. Kriz Dönemlerinde Marka İletişimi
DONDURUCU DEDE Z. B., ÇETİNKAYA A., CILIZOĞLU N. D. G.
Kurumsal İletişime Teorik Yaklaşımlar, AKPINAR GÜLİZ MÜGE, Editör, Nobel, ss.163-209, 2024
2023
20235. Kahramanmaraş Depremlerinde Galeria Sitesinde Mahsur Kalan Hayvanların Kurtarılması Amacıyla Yürütülen Etiket Aktivizmi Faaliyetlerinde Yeni Medya Platformlarının Kullanımı
DONDURUCU DEDE Z. B., ÇETİNKAYA A.
Deprem İletişimi, Türk Gül Dilek, Kölgeliler Yelda Özlem, Öztürk Bahar, Editör, Nobel, ss.143-185, 2023
2023
20236. Dijital Haber Üretim Sürecinde Algoritmik Ön Yargı/Yanlılık Üzerine Yapılan Akademik Çalışmaların Bibliyometrik Analizi
ÇETİNKAYA A., DONDURUCU DEDE Z. B.
Algoritmalar Habercilik ve Medya, KARAL TEMÜROĞLU ŞİRİN, DEMİR ZUHAL, Editör, Nobel, ss.59-93, 2023
2023
20237. Atatürk'ün Basına Verdiği Önem: Genç Cumhuriyet Reformlarının Duyurulmasında Basının Rolü
ÇETİNKAYA A.
100. Yılında Atatürk ve Cumhuriyet, HALICI ŞADUMAN, Editör, İBB Yayınları, ss.232-255, 2023
2022
20228. Bilgi Düzensizliği Bağlamında Taksim Patlamasına Yönelik İddiaların Teyit.Org Üzerinden İncelenmesi
ÇETİNKAYA A., SEÇİM M. Ö.
Dijital Çağda Etik Tartışmalar, Çetinkaya, Aysel; Yetkin Cılızoğlu, Gamze, Editör, Literatürk, ss.103-136, 2022
2022
20229. HAYVAN HAKLARI HAREKETİ BAĞLAMINDA AKTİVİSTLERİN VE HAYVANSEVERLERİN INSTAGRAM KULLANIMINA YÖNELİK BİR ANALİZ
DONDURUCU DEDE Z. B., ÇETİNKAYA A.
Dijital İletişime Alternatif Bir Bakış, Güçdemir, Yeşim; Kuş, Oğuz, Editör, Der, İstanbul, ss.23-54, 2022
2022
202210. Podcast Gazeteciliği
ÇETİNKAYA A., KARTAL N.
Dijital Çağda Uzman Gazetecilik II, Bayrakcı Serkan, Özay Seçil, Editör, Çizgi Kitapevi, ss.223-242, 2022
2022
202211. Hayvan Hakları Hareketi Bağlamında Aktivistlerin ve Hayvanseverlerin Instagram Kullanımlarına Yönelik Bir Analiz
DONDURUCU DEDE Z. B., ÇETİNKAYA A.
Dijital İletişime Alternatif Bir Bakış, Güçdemir Yeşim, Kuş Oğuz Ü., Editör, DER, ss.23-53, 2022
2022
202212. Examination of Claims against Covid-19 Vaccines Within The Context Of Infodemi And Fake News Through Teyit.Org
ÇETİNKAYA A., CILIZOĞLU N. D. G.
Covid Communication III, Diker, Ersin, Editör, Strategic Researches Academy, ss.1-26, 2022
2021
202114. Dijital Çağda SEO Uygulamaları: Sağlık İletişiminde Acıbadem Sağlık Grubu ve Medical Park Hastaneleri Üzerine Bir Analiz
ÇETİNKAYA A., DONDURUCU Z. B., AR M. İ.
Dijital Dünyada Halkla İlişkilerin Dönüşümü, Kuşay, Yeliz, Editör, EĞİTİM, İstanbul, ss.420-466, 2021
2021
202115. Instances of Hate Speech Directed toward LGBTIQ+ People on Social Media Platforms in Turkey and Measures Taken against Discrimination
ÇETİNKAYA A., DONDURUCU DEDE Z. B., CILIZOĞLU N. D. G.
Challenging Discrimination in Different Areas: Turkey, Akıncılar Köseoğlu, Nihan; Apak, Dilhan, Editör, Peter Lang, Berlin, ss.45-78, 2021
2021
202116. Markalar Politik Olabilir mi? Türkiye ve ABD'deki Politik Marka Aktivizmi Örnekleri Üzerinden Bir Değerlendirme
ÇETİNKAYA A., DONDURUCU Z. B.
Siyasal İletişimciler Diyor ki, Mustafa Özgür Seçim, Dilan Çiftçi, Editör, Literatürk, ss.63-117, 2021
2021
202117. Instances of Hate Speech Directed toward LGBTIQ+ People on Social Media Platforms in Turkey and Measures Taken against Discrimination
ÇETİNKAYA A., DONDURUCU Z. B., CILIZOĞLU N. D. G.
Challenging Discrimination in Different Areas: Turkey, Akıncılar Köseoğlu, Nihan; Apak, Dilhan, Editör, Peter Lang, Berlin, ss.45-80, 2021
2021
202118. E-sporun Medyada Temsili: Türkiye ve Amerika'daki Çevrimiçi Gazeteler Üzerinden Bir İnceleme
ÇETİNKAYA A., ZALİMALİOĞLU G.
Oyunların Dijital Hali, ÖZGE UĞURLU AKBAŞ, ÖZGÜN ARDA KUŞ, Editör, URZENİ, İstanbul, ss.119-150, 2021
2021
202119. Siyasal İletişim Aracı Olarak TikTok
ÇETİNKAYA A., YILDIZ G.
Dijitalleşen Dünyada Siyasal İletişim, Yazıcı, Tolga; Karlı, İhsan; Dondurucu, Z. Benan, Editör, Literatürk, Konya, ss.211-245, 2021
2021
202120. Kadınlara Yönelik Nefret Söylemi ve Sosyal Medya Okuryazarlığı Bağlamında Sosyal Ağların Ayrımcılığa Karşı Aldığı Önlemler
DONDURUCU Z. B., ÇETİNKAYA A.
Sosyal Medya Okuryazarlığı, Gül Dilek Türk, Editör, Nobel, ss.195-239, 2021
2021
202121. Dijital Çağda SEO Uygulamaları: Sağlık İletişiminde Acıbadem Sağlık Grubu ve Medical Park Hastaneleri Üzerine Bir Analiz
ÇETİNKAYA A., DONDURUCU Z. B., Ar M. İ.
Dijital Dünyada Halkla İlişkilerin Dönüşümü, Kuşay, Yeliz, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.420-471, 2021
2021
202122. The Sun ve Hürriyet Gazetelerinde Covid-19 Konulu Haberlerin Kültürel Farklılıklar Bağlamında Değerlendirilmesi
CILIZOĞLU N. D. G., DONDURUCU Z. B., ÇETİNKAYA A.
Covid-19 Sürecinde İletişimin Değişen Yüzü, Diker Ersin, Çalışır Gülsüm, Editör, Eğitim, İstanbul, ss.198-232, 2021
2020
202023. Çevrimiçi Gazetecilikte Arama Motoru Optimizasyonu“Google Odaklı Gazetecilik”
ÇETİNKAYA A.
Ağ Toplumunda İletişim Pratikleri, Yetkin, Cılızoğlu, Gamze Çetinkaya, Aysel, Editör, Literatürk Academia, ss.234-260, 2020
2020
202024. Çevrimiçi Gazetecilikte Yeni Bir Hikaye Anlatım Türü Olarak Haberoyunlar
ÇETİNKAYA A.
İletişim Çalışmalarında Yaratıcı ve Yenilikçi Uygulamalar, Yayınoğlu Pınar Eraslan, Küçüksaraç Banu, Editör, Literatürk, ss.79-107, 2020
2020
202025. Çevrimiçi Gazetecilikte Alternatif Bir Gelir Modeli Olarak Kitlesel Fonlar
ÇETİNKAYA A.
Yeni Gazetecilik: Mecralar, Deneyimler, Olanaklar, Erkmen, Özlem Ataman, Bora Çoban, Barış, Editör, Kafka, ss.82-113, 2020
2020
202026. Brand Activism in The New Media Age: USA and Turkey Samples
ÇETİNKAYA A., DONDURUCU Z. B., CILIZOĞLU N. D. G.
Consumer From A Communication, Marketing and Advertising Perspective, Darıcı, Sefer, Editör, Sciendo, Varşova, ss.1-36, 2020
2019
201927. Gazetecilik Pratiğinin Dönüşümü: Haber Üretiminde Çoklu Yetenek
ÇETİNKAYA A.
Dijital Çağda Habercilik Kuram ve Uygulamada Yeni Yönelimler, Özdemir Zafer, Çetinkaya Aysel, Editör, Der Yayınevi, ss.143-173, 2019
Desteklenen Projeler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorBelediyelerin Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilirlik İletişimi Faaliyetlerinin İncelenmesi: Kocaeli İli Örneği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÇETİNKAYA A. (Yürütücü), CILIZOĞLU N. D. G., DONDURUCU DEDE Z. B.
2024 - 2026
2024 - 2026The Science for Stronger Societies (Science&Future) Daha Güçlü Toplumlar için Bilim
UFUK AVRUPA Projesi , UFUK AVRUPA Projesi
Çetinkaya A., Öğüt E., Veli S., Çetin Doğruparmak Ş., Türkmenoğlu Bayraktar N., Çimşit C., et al.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorKocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi
Editör
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2019
Kasım 2019GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ ELEKTRONİK DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2019
Ekim 2019ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2019
Ekim 2019SELÇUK İLETİŞİM
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2018
Kasım 2018ERCİYES İLETİŞİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
30 Nisan 2024 - 30 Nisan 2024
30 Nisan 2024 - 30 Nisan 2024
Liselerde Bilim Uygulamaları Programı
Moderatör
Kocaeli-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Ekim 2025
Ekim 2025Post-Truth Çağında Gerçeği Bulmak
Seminer
Renault Group-Türkiye
Haziran 2025
Haziran 2025Akademiden Sahaya Liderlik
Seminer
I&D Danışmanlık Eğitim ve Koçluk Hizmetleri-Türkiye
Mayıs 2025
Mayıs 2025Sürdürülebilir Girişimcilik İçin Dijital Fikirler/Dijital Medyada Yeşil Dönüşüm
Seminer
Sakarya Üniversitesi-Türkiye
Şubat 2025
Şubat 2025Dezenformasyonun Gölgesinde Doğru Medyaokuryazarlığı
Seminer
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Dezenformasyonla Mücadele Merkezi-Türkiye
Aralık 2024
Aralık 2024Hedef Sağlıklı Bir Deniz Ekosistemi / İzmit Körfezi Örneğinde; Yapılan Çalışmalar, Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Seminer
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı-Türkiye
Ocak 2024
Ocak 2024Sosyal Medya Okuryazarlığı
Konferans
24 Kasım Anadolu Lisesi-Türkiye
Eylül 2023
Eylül 2023Dijital Medya Okuryazarlığı
Seminer
Habitat Derneği ve Unicef-Türkiye
Eylül 2023
Eylül 2023Eğitmen Eğitimi
Seminer
NewsLab Turkey-Türkiye
Ekim 2022
Ekim 20226. Kültürel Bilişim İletişim ve Medya Çalışmaları Konferansı
Konferans
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi-Türkiye
Nisan 2022
Nisan 2022Dijital Diplomasi
Seminer
DİPAM -Türkiye
Aralık 2021
Aralık 2021Yeni Medya Okulu
Seminer
Ankara Kalkınma Ajansı ve Basın İlan Kurumu-Türkiye
Temmuz 2019
Temmuz 2019Yeni Nesil Gazetecilik Eğitimi
Seminer
Orta Anadolu Kalkınma Ajansı / Basın İlan Kurumu-Türkiye
Jüri Üyelikleri
Kasım-2023
Kasım 2023Tez Savunma (Doktora)
Leyla Yıldırım, Sosyal Medya Ünlüleri İle Kurulan Parasosyal Etkileşim ve Güvenin Takipçi Davranışlarına Etkisi - Marmara Üniversitesi
Ekim-2023
Ekim 2023Tez Savunma (Doktora)
Erke Kesova, Cannes Filmleri Bağlamında Hollywood ve Avrupa Sinemasında Üstkurmaca - Marmara Üniversitesi
Nisan-2022
Nisan 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Ayşegül Dahi, Gerçek-sonrası dönemde sosyal medya dezenformasyonu ve sahte haberler: Türkiye'de COVİD-19 salgını örneği - Marmara Üniversitesi
Eylül-2019
Eylül 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Şive Bağdiken, Kocaeli yerel basınında yer alan yerel yönetimlerin basın bültenleri üzerine bir inceleme - Kocaeli Üniversitesi
Eylül-2019
Eylül 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Ezgi Boztepe, Yazılı basından dijital medyaya yeni reklam pratikleri - Kocaeli Üniversitesi
Ağustos-2019
Ağustos 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Sevda Yılmaz Yayla, Türkiye'de ekonomi haberciliğinde reaktif habercilik anlayışından proaktif habercilik anlayışına geçiş - Marmara Üniversitesi
Temmuz-2019
Temmuz 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Abdullah Tevge, Haber Üretim Sürecinde Sosyal Medya Kullanımı: Muhabirler Üzerine Bir Araştırma - Marmara Üniversitesi
Mayıs-2019
Mayıs 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Hüseyin Serbes, Consumer behavior in the age of social media: The sample of Sakarya University - Sakarya Üniversitesi
Mayıs-2019
Mayıs 2019