Doç. Dr. DOĞAN YÜKSEL


Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

İngiliz Dili Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Dil Ve Dilbilim, Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: İngilizce Eğitimi, Dilbilim


Yayınlardaki İsimler: Yuksel Dogan

Metrikler

Yayın

78

Yayın (WoS)

36

Yayın (Scopus)

36

Atıf (WoS)

563

H-İndeks (WoS)

13

Atıf (Scopus)

730

H-İndeks (Scopus)

15

Atıf (Scholar)

1899

H-İndeks (Scholar)

23

Proje

7

Tez Danışmanlığı

8

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2003 - 2007

2003 - 2007

Doktora

The Florida State University, Multilingual Multicultural Education, Amerika Birleşik Devletleri

2002 - 2003

2002 - 2003

Yüksek Lisans

University of Pennsylvania, Tesol, Amerika Birleşik Devletleri

1996 - 2000

1996 - 2000

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

İngilizce Eğitimi

Dilbilim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

2007 - 2014

2007 - 2014

Yrd. Doç. Dr.

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Bölüm Başkanı

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü

2015 - 2017

2015 - 2017

Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü

Kocaeli Üniversitesi, REKTÖRLÜK

2014 - 2017

2014 - 2017

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Kocaeli Üniversitesi, REKTÖRLÜK

2009 - 2015

2009 - 2015

Bölüm Başkanı

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

2009 - 2012

2009 - 2012

Dekan Yardımcısı

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2000 - 2001

2000 - 2001

İngilizce Öğretmeni

Milli Eğitim Bakanlığı, İngilizce Öğretmeni

Makaleler

Tümü (44)
SCI-E, SSCI, AHCI (26)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (34)
ESCI (6)
Scopus (36)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (6)

2017

2017

38. Learning English in Turkey

İNAN KARAGÜL B., YÜKSEL D.

Language Issues , cilt.28, sa.2, ss.55-56, 2017 (Hakemli Dergi)

2013

2013

42. Technology Use in Reflective Teaching: A Practicum Research Project

Yuksel D.

ANTHROPOLOGIST , cilt.16, ss.145-152, 2013 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus) identifier identifier

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

1. EAP educators' perceptions of the requisite teaching qualifications in EMI context

ALTAY M., YÜKSEL D.

BALEAP TELSIG, Sheffield, İngiltere, 12 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

2. A Discipline-based Comparison of the Interplay between Receptive ESP Skills and Success in EMI

ALTAY M., YÜKSEL D.

BAAL 2021, Newcastle upon Tyne, İngiltere, 9 - 10 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

3. EAP as a Predictor of Academic Success in Partial and Full EMI at Higher Education

ALTAY M., YÜKSEL D.

BALEAP 2021, Glasgow, İngiltere, 6 - 10 Nisan 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

4. Factors influencing EFL university instructors’ provision of oral corrective feedback.

Yüksel D., Soruc A., Grimshaw T.

BAAL Language Learning and Teaching SIG: Language Learning and Teaching in Different Contexts, Bath, Birleşik Krallık, 17 - 19 Haziran 2019, (Yayınlanmadı)

2017

2017

5. The Contribution of Action Research to Practising Teachers’ Professional Development: ClassroomInteractional Competence

İNAN KARAGÜL B., YÜKSEL D., ALTAY M.

Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

6. EFL teachers awareness levels of their own error correction practices in Turkey

İNAN KARAGÜL B., YÜKSEL D.

ALA2016: Languages for Life: Educational, Professional and Social Contexts, Viyana, Avusturya, 19 - 22 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

7. The effects of type of the error proficiency level of the learners and nature of the recast on the uptake of learnersand noticing of the corrective feedback practices

YÜKSEL D., İNAN KARAGÜL B.

ALA2016: Languages for Life: Educational, Professional and Social Contexts, Viyana, Avusturya, 19 - 22 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

2014

2014

8. The Effects of Captioning and Kew-word Captioning on the Comprehension and Awareness of Language Learners

Yüksel D., İnan Karagül B.

ALA 2014, Conference of Association of Language Awareness, Hamar, Norveç, 21 - 23 Temmuz 2014, (Yayınlanmadı)

2012

2012

9. Evaluating the contributions of native and non-native teachers to an English Language Teaching program

GÜRKAN S., YÜKSEL D.

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.2951-2958, (Tam Metin Bildiri) identifier

2012

2012

10. Expectations of department lecturers and/or professors from prep school education and prepatory English language lessons

Inan B., YÜKSEL D., GÜRKAN S.

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.3164-3171, (Tam Metin Bildiri) identifier

Kitaplar

2022

2022

1. EMI Programmes in Turkey: Evidence of Exponential Growth

YÜKSEL D., ALTAY M., Curle S.

English-Medium Instruction in Higher Education in the Middle East and North Africa, Curle, Samantha; Holi Ali, Holi Ibrahim; Alhassan, Awad; Scatolini, Sergio Saleem, Editör, BLOOMSBURY ACADEMIC, Londrina, ss.109-128, 2022

2022

2022

2. An Investigation of Language-Related Challenges in Full and Multilingual English-Medium Instruction Models in Turkey

ALTAY M., YÜKSEL D.

RESEARCH ON INTEGRATING LANGUAGE AND CONTENT IN DIVERSE CONTEXTS, MaryAnn Christison, JoAnn (Jodi) Crandall, Donna Christian, Editör, Routledge, New York, ss.181-194, 2022

2021

2021

3. Programs that Integrate Content and Language Learning: From EMI to EFL

ALTAY M., YÜKSEL D.

Current Discussions on Foreign/Second Language Education, Bardakçı Mehmet, Ünaldı İhsan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.199-210, 2021

2020

2020

4. Assessment Literacy Levels of Teachers in a Turkish EFL Context

İNAN KARAGÜL B., YÜKSEL D., ALTAY M.

English as a Foreign Language: Perspectives on Teaching, Multilingualism and Interculturalism, Anastassiou, Fotini; Andreou, Georgia, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle, ss.167-185, 2020

2020

2020

5. Grup Çalışması ile Öğretim

SORUÇ A., YÜKSEL D.

İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi, Çakır, İsmail, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.143-159, 2020

2019

2019

6. Assessment Practices of Turkish as a Second Language (TSL) instructors

İNAN KARAGÜL B., YÜKSEL D., ALTAY M.

Foreign Language Teaching and Learning: New Research, Terrel Welch, Editör, Nova Science Publishers, New-York, ss.229-240, 2019

2018

2018

8. Self‐Assessment in Listening

İnan Karagül B., Yüksel D.

The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching, John I. Liontas, Editör, John Wiley & Sons, West Sussex, UK , Oxford, ss.1-7, 2018

2018

2018

9. Research Methods for Studying L2 Listening

Yüksel D., İnan Karagül B.

The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching, John I. Liontas, Editör, John Wiley & Sons, West Sussex, UK , Oxford, ss.1-5, 2018

2017

2017

10. L1 use by teachers and students in EFL classrooms: A study of university setting

YÜKSEL D., İNAN KARAGÜL B.

Progress in Education, Roberta V. Nata, Editör, Nova Science Publishers, New-York, ss.135151, 2017

2016

2016

11. The Theory and Practice of English Language Teaching

İNAN KARAGÜL B., YÜKSEL D.

Kocaeli Universitesi Vakfı Yayınları, Kocaeli, 2016

2016

2016

12. How to Teach Grammar

İNAN KARAGÜL B., YÜKSEL D.

The Theory and Practice of English Language Teaching, Banu Inan Karagul, Dogan Yuksel, Editör, Kocaeli Universitesi Vakfı Yayınları, Kocaeli, ss.212-222, 2016

2015

2015

13. A Perspective to Examine Learning Environments: Discourse Analysis

İNAN KARAGÜL B., YÜKSEL D.

Progress in Education Volume 36, Roberta V. Nata, Editör, Nova Science Publishers, New-York, ss.135-147, 2015

2014

2014

14. Teaching language skills

İnan Karagül B. (Editör), Yüksel D. (Editör)

NOVA Science Publishers Inc. , New-York, 2014


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 558

h-indeksi (WOS): 13