Prof. Dr. ÖMER ACAR


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Fen Bilgisi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Bilimsel Disiplinler, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Fen Bilimleri Eğitimi, Fizik Eğitimi

Metrikler

Yayın

46

Yayın (WoS)

13

Yayın (Scopus)

13

Atıf (WoS)

157

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

161

H-İndeks (Scopus)

6

Proje

5

Tez Danışmanlığı

8

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2004 - 2008

2004 - 2008

Bütünleşik Doktora

Ohio State University, Eğitim Fakültesi, STEM Eğitimi, Amerika Birleşik Devletleri

1996 - 2000

1996 - 2000

Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2008

2008

Doktora

Argumentation skills and conceptual knowledge of undergraduate students in a physics by inquiry class

Ohio State University, Teaching And Learning, Stem

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2013

2013

Bilişim teknolojileri

Bilişim

Yıldız Teknik Üniversitesi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Fen Bilimleri Eğitimi

Fizik Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2018 - 2025

2018 - 2025

Doç. Dr.

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2010 - 2018

2010 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2003 - 2010

2003 - 2010

Araştırma Görevlisi

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2007 - 2008

2007 - 2008

Öğretmen adayı denetçisi

Ohio Devlet Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Öğretmen adayı denetçisi

2002 - 2003

2002 - 2003

Sınıf Öğretmeni

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Sınıf Öğretmeni

2000 - 2001

2000 - 2001

Sözleşmeli Fizik Öğretmeni

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Sözleşmeli Fizik Öğretmeni

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Argümantasyon

Yüksek Lisans Seminer

Fen Eğitiminde İstatistiksel Yöntemler

Lisans

Lisans

Özel Öğretim Yöntemleri 2

Bilimsel araştırma Yöntemleri

Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Fizik 3

Öğretmenlik Uygulaması

Bilimin Doğası ve Tarihi

Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

Fizik-1

Fizik II

Özel Öğretim Yöntemleri 1

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (15)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (10)
ESCI (4)
Scopus (11)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (1)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. GELİŞTİRİLEN MÜDAHALE PROGRAMININ ÖĞRENCİLERİN DÜŞÜNME BECERİLERİ ÜZERİNE ETKİSİ

ACAR Ö., BİLİCAN DEMİR S., KARAÇAM S.

XII International Eurasian Educational Research Congress, Ağrı, Türkiye, 25 - 28 Haziran 2025, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. Okul Türü ve Cinsiyet Faktörlerinin Fen Öğretimi Algısı ve Bilimsel Araştırmaların Doğası Anlayışı Üzerine Etkisinin İncelenmesi

Acar Ö., Kaya T.

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.173, (Özet Bildiri)

2022

2022

4. EXAMINATION OF CHANGE OF STUDENTS' VIEWS ON THE NATURE OF SCIENTIFIC INQUIRY ACCORDING TO GRADE LEVEL IN HIGH SCHOOLS WITH DIFFERENT ACHIEVEMENT LEVELS

ACAR Ö., Kaya T.

7. ANKARA ULUSLARARASI BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 02 Aralık 2022, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

5. EXAMINING CHANGE OF STUDENTS’ SCIENCE TEACHING PERCEPTIONS ACCORDING TO GRADE LEVEL IN HIGH SCHOOLS WITH DIFFERENT ACHIEVEMENT LEVELS

ACAR Ö., Kaya T.

7. ANKARA ULUSLARARASI BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 02 Aralık 2022, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

9. FeTeMM EĞİTİMİ VE ARGÜMANTASYONA DAYALI OLARAKİŞLENEN 7. SINIF ELEKTRİK ENERJİSİ ÜNİTESİNİNÖĞRENCİ KAZANIMLARINA ETKİSİ

BAYDAR Z., ACAR Ö.

ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYALBİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, 26 - 28 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

11. FeTeMM YAKLAŞIMIYLA İŞLENEN AYNALARDA YANSIMAVE IŞIĞIN SOĞRULMASI ÜNİTESİNİN ÖĞRENCİKAZANIMLARINA ETKİSİ

DURMAZ B., ACAR Ö., KARATAŞ A.

ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYALBİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, 26 - 28 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

12. Fen Başarısı Farklı Okullardaki Öğrencilerin Sınıf ve Cinsiyetleri Açısından Fen Başarısının İncelenmesi

ACAR Ö.

1. International Human and Social Science Researches Congress, 23 - 25 Kasım 2018

2017

2017

13. Cognitive And Motivational Variable Gender Differences In High And Low Achieving Schools

ACAR Ö.

ICES UEBK 2017, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. Cognitive And Motivational Variable Differences Between Students In High And Low Achieving Schools

ACAR Ö.

ICES UEBK 2017, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

15. Argümantasyon Öğretiminin 6 SınıfÖğrencilerinin Bilimsel Düşünme Ve BiliminDoğası Bileşenlerini Kavrama Düzeyine Etkisi

ACAR Ö., TOLA Z.

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİKEĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

17. Scientific Reasoning and Achievement of Prospective Science Teachers in an Argumentation Based Guided Inquiry Course

ACAR Ö., BRUCE P.

NARST, Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

18. Fen Başarı Farkı Bulunan Okullarda Fen Başarısına Etki Eden Bilişsel ve Duyuşsal Faktörlerin İncelenmesi

ACAR Ö., GÜL H.

3rd International Conference on Primary Education, Nevşehir, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

19. The effect of gender and socio-economic status of students on their physics conceptual knowledge, scientific reasoning, and nature of science understanding

ACAR Ö., BUBER A., TOLA Z.

5th International Conference on New Horizons in Education (INTE), Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.174, ss.2753-2756, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2014

2014

21. Cinsiyet Değişkeninin Argümantasyon ve Geleneksel Öğretim Metotlarının Kullanıldığı Sınıflardaki Öğrencilerin Fen Öğrenimine olan Etkisinin İncelenmesi

ACAR Ö.

1. Uluslar arası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2012

2012

22. Argumentation and formal reasoning skillsin an argumentation-based guided inquiry course

ACAR Ö., Patton B. R.

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.4756-4760, (Tam Metin Bildiri) identifier

2008

2008

23. Undergraduate Students Reasoning Skills and Conceptual Development in an Inquiry Class

ACAR Ö., Roychoudhury A., PATTON B. R.

NARST, BALTIMORE, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 28 Mart 2008, (Özet Bildiri)

2005

2005

24. Students' cognitive conflict and conceptual change in a physics by inquiry class

KİM Y., BAO L., Acar O.

2005 Physics Education Research Conference, Salt Lake City, UT, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 11 Ağustos 2005, cilt.818, ss.117-120, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License identifier

Kitaplar

2024

2024

4. Fen Bilimleri Eğitiminde Mantıksal Düşünme Becerileri

Acar Ö., Azaklı Z.

Üst Düzey Düşünme Becerileri: Teori ve Uygulama, Ömer ACAR,Sedat KARAÇAM, Editör, Palme Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-24, 2024

2023

2023

5. ÖĞRENCİLERİN FEN ÖĞRETİMİ ALGILARI, BİLİMSEL ARAŞTIRMALARIN DOĞASI GÖRÜŞLERİ VE FEN BAŞARILARINDA OKUL VE CİNSİYET BAZLI FARKLAR

Acar Ö., Kaya T.

Eğitimde Akademik Çalışmalar, Prof. Dr. Erdal BAY Doç. Dr. Çiğdem KAN, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.89-106, 2023 Creative Commons License

Desteklenen Projeler

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Aralık 2025

Aralık 2025

INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2025

Kasım 2025

RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2025

Kasım 2025

JOURNAL OF SCIENCE TEACHER EDUCATION

ESCI Kapsamındaki Dergi

Ekim 2025

Ekim 2025

JOURNAL OF EDUCATION FOR STUDENTS PLACED AT RISK

ESCI Kapsamındaki Dergi

Temmuz 2025

Temmuz 2025

LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2025

Mayıs 2025

COMPUTERS & EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Aralık 2024

Aralık 2024

THINKING SKILLS AND CREATIVITY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2024

Haziran 2024

PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS

SSCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2024

Nisan 2024

PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS

SSCI Kapsamındaki Dergi

Şubat 2024

Şubat 2024

CURRENT PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2024

Ocak 2024

CURRENT PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ekim 2023

Ekim 2023

Computers & Education: Artificial Intelligence

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Haziran 2023

Haziran 2023

PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2023

Mayıs 2023

RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2023

Nisan 2023

THINKING SKILLS AND CREATIVITY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Aralık 2022

Aralık 2022

COMPUTERS & EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Aralık 2022

Aralık 2022

JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ekim 2022

Ekim 2022

THINKING SKILLS AND CREATIVITY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2022

Eylül 2022

CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL

ESCI Kapsamındaki Dergi

Temmuz 2022

Temmuz 2022

RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2022

Mayıs 2022

JOURNAL OF ENGINEERING EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mart 2022

Mart 2022

EDUCATIONAL STUDIES

SSCI Kapsamındaki Dergi

Aralık 2021

Aralık 2021

RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mart 2021

Mart 2021

Journal of Food Science Education

ESCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2020

Eylül 2020

THINKING SKILLS AND CREATIVITY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Temmuz 2020

Temmuz 2020

COMPUTERS & EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2020

Ocak 2020

RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION

SCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2019

Kasım 2019

COMPUTERS & EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2019

Haziran 2019

COMPUTERS & EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2019

Haziran 2019

RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2019

Ocak 2019

RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2018

Kasım 2018

RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ekim 2018

Ekim 2018

COMPUTERS & EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2018

Haziran 2018

RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2018

Ocak 2018

RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2017

Nisan 2017

THINKING SKILLS AND CREATIVITY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mart 2017

Mart 2017

Thinking Skills And Creativity

SSCI Kapsamındaki Dergi

Şubat 2017

Şubat 2017

THINKING SKILLS AND CREATIVITY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2017

Ocak 2017

THINKING SKILLS AND CREATIVITY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Nisan 2024

Nisan 2024

TÜBİTAK Projesi

1002 - Hızlı Destek Programı, Kocaeli Üniversitesi, Türkiye

Bilimsel Danışmanlıklar

2020 - 2020

2020 - 2020

Diğer

TÜBİTAK

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Eylül 2023

Eylül 2023

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023)

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Acar Ö.
Kars, Türkiye

Eylül 2023

Eylül 2023

Yahya Kaptan Koleji Eğiticinin Eğitimi Zirvesi

Sosyal Faaliyet Organizasyonu

Acar Ö.
Kocaeli, Türkiye

Eylül 2016

Eylül 2016

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Acar Ö.
Trabzon, Türkiye

Eylül 2014

Eylül 2014

XI. ULUSAL FEN BĠLĠMLERĠ ve MATEMATĠK EĞĠTĠMĠ KONGRESĠ

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Acar Ö.
Adana, Türkiye

Ödüller

Haziran 2020

Haziran 2020

Yayın Teşvik

Tübitak

Aralık 2014

Aralık 2014

Yayın Teşvik

Tübitak

Ekim 2010

Ekim 2010

Yayın Teşvik

Tübitak



Burslar

2004 - 2009

2004 - 2009

YLS

YÖK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 151

h-indeksi (WOS): 6