Yayınlar & Eserler

Makaleler 44
Tümü (44)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (1)
Scopus (7)
TRDizin (21)
Diğer Yayınlar (23)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 86

1. Ortaokul öğrencilerinin geometriye yönelik algılarının metaforlar aracılığıyla incelenmesi

6. BİLSEL International Sumela Scientific Researches Congress, Trabzon, Türkiye, 12 - 13 Nisan 2025, ss.275-292, (Tam Metin Bildiri)

2. Matematiksel problem kurmaya yönelik tutumların incelenmesi

9. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar ve İnovasyon Kongresi, Venedik, İtalya, 28 - 29 Eylül 2024, (Tam Metin Bildiri)

3. Matematiksel yılmazlığın cinsiyet, sınıf seviyesi, matematik başarısı ve ebeveyn eğitimi bağlamlarında incelenmesi

IV. Bilsel Uluslararası Efes Bilimsel Araştırmalar ve İnovasyon Kongresi, İzmir, Türkiye, 27 - 28 Temmuz 2024, (Tam Metin Bildiri)

4. Matematiksel ilişkilendirme öz-yeterlik inançlarının cinsiyet ve sınıf düzeyi açısından incelenmesi

4. BİLSEL International World Science and Research Congress, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Haziran 2024, (Tam Metin Bildiri)

5. Determination of Pre-service Mathematics Teachers' Views on the Use of Artificial Intelligence

XI. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, ss.691, (Özet Bildiri)

6. Matematik problemi çözmeye yönelik tutumların incelenmesi

II. International Turabdin Scientific Researches and Innovation Congress, Mardin, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)

7. Matematiğe ilişkin tutumların cinsiyet, sınıf seviyesi, matematik başarısı ve ebeveyn eğitim durumlarına göre incelenmesi

II. BILSEL Uluslararası Çatalhöyük Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Konya, Türkiye, 20 - 21 Nisan 2024, (Tam Metin Bildiri)

8. Examining middle school students’ visual mathematics literacy self-efficacy perceptions according to various variables

8th International Conference on Advanced Research in Education, Teaching and Learning, Berlin, Almanya, 14 - 16 Mart 2024, cilt.1, ss.26-36, (Tam Metin Bildiri)

9. Geometry literacy scale: Construction, validity, and reliability

8th International Conference on Advanced Research in Education, Teaching and Learning, Berlin, Almanya, 14 - 16 Mart 2024, ss.1, (Özet Bildiri)

10. Investigation of visual mathematics literacies of pre-service middle school mathematics teachers

8th International Conference on Advanced Research in Education, Teaching and Learning, Berlin, Almanya, 14 - 16 Mart 2024, ss.1, (Özet Bildiri)

11. Sekizinci sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik sorgulayıcı öğrenme becerilerinin çeşitli değişkenler bağlamında incelenmesi

16th Eurasian Conference on Language and Social Sciences (ECLSS 2023b), Antalya, Türkiye, 20 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)

12. Ortaokul öğrencilerinin matematiğe yönelik kaygılarının-endişelerinin çeşitli değişkenler bağlamında incelenmesi

16th Eurasian Conference on Language and Social Sciences (ECLSS 2023b), Antalya, Türkiye, 20 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)

13. Ortaokul öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler bağlamında incelenmesi

16th Eurasian Conference on Language and Social Sciences (ECLSS 2023b), Antalya, Türkiye, 20 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)

14. Ortaokul öğrencilerinin STEM’e yönelik tutumlarının incelenmesi

Ulusal Eğitimde Dönüşüm Forumu UEDFOR-IV, Antalya, Türkiye, 13 - 17 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

15. Math taksonomisine göre 2018-2023 yılları arasındaki TYT geometri sorularının analizi

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (TÜRKBİLMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

16. Ortaokul öğrencilerinin geometri ile ilgili öz-yeterliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (TÜRKBİLMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

17. Lise öğrencilerinin geometri öz-yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler bağlamında incelenmesi

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (TÜRKBİLMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

18. Geometri öğretiminde manipülatif kullanımının önemi ve gerekliliği

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023), Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

19. Matematik problemi çözmeyi değerlendirme: Bir rubrik geliştirme çalışması

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023), Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

20. Öğretmen adayları olarak empatik yönelime sahip miyiz?

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023), Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

21. Probleme dayalı öğrenme ile ilgili lisansüstü tezlerin eğilimleri

4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (FMGTEK 2023), Bursa, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2023, (Tam Metin Bildiri)

22. Matematiksel problem çözmeye ve kurmaya yönelik tutumlar

6. Uluslararası 24 Kasım Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Kongresi, Burdur, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2022, (Tam Metin Bildiri)

24. Türkiye'de 2001-2019 yılları arasında geometriye yönelik tutum üzerine yapılan tezlerin analizi

5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-5 (TÜRKBİLMAT-5), Alanya/Antalya, Türkiye, 28 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

25. Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının perspektifinden matematik okuryazarlığına genel bir bakış

5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-5 (TÜRKBİLMAT-5), Alanya/Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)

26. Problem çözme ile ilgili hazırlanan lisansüstü tez çalışmalarının betimsel içerik analizi

5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-5 (TÜRKBİLMAT-5), Alanya/Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)

27. Beceri temelli ortaokul matematik sorularının incelenmesi

5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-5 (TÜRKBİLMAT-5), Alanya/Antalya, Türkiye, 28 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

28. Metacognitive functions of solving routine and non-routine problems

4th Global Conference on Education and Research (GLOCER 2021), Sarasota, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 10 Haziran 2021, (Özet Bildiri)

29. Pre-service high school mathematics teachers’ perceptions about mathematics and mathematics teacher: A metaphorical approach

4th Global Conference on Education and Research (GLOCER 2021), Sarasota, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 10 Haziran 2021, (Özet Bildiri)

30. Geometrik düşünme düzeyleri ile ilgili tezlerin betimsel içerik analizi

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

31. Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının matematik ve matematik öğretmeni algıları: Metaforik bir yaklaşım

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

32. Geometriye yönelik sorgulayıcı öğrenme becerileri ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması

VIITh International Eurasion Educational Reserach Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

33. Beşinci sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerine göre problem oluşturma becerilerinin incelenmesi

4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

34. Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının ”geometri” kavramına ilişkin metafor algılarının incelenmesi

International Marmara Social Sciences Congress (Autumn), 1 - 03 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)

35. Sekizinci sınıf öğrencilerinin problem çözme ve oluşturma becerilerinin değerlendirilmesi

The 28th International Conference on Educational Sciences, 25 - 28 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)

36. Matematiksel problem çözmeye yönelik düşünceler ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması

4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

37. Matematiğe yönelik inanç ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması

Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, 12 - 14 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)

38. Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının problem çözme becerilerinin incelenmesi

Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 21 - 24 Mart 2019, (Tam Metin Bildiri)

41. Investigation of middle school students’ opinions regarding the concept of a problem

International Congress on Social Sciences, 26 - 28 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

42. Sınıf öğretmeni adaylarının matematik ile ilgili düşüncelerinin incelenmesi

Uluslararası Marmara Fen ve Sosyal Bilimler Kongresi, 23 - 25 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)

43. Ortaokul öğrencilerinin matematik kaygılarının incelenmesi

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

44. Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının matematiğe yönelik düşüncelerinin incelenmesi

3. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, 9 - 12 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

45. Ortaokul öğrencilerinin problem çözme ve problem oluşturma becerilerinin incelenmesi

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

47. Metaphorical perceptions of pre-service math teachers regarding problem concept and investigation of posed problems

Global Conference on Education and Research (GLOCER 2018), 17 - 20 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

48. Analysis of pre-service math teachers’ perceptions about problem concept using mind maps

Global Conference on Education and Research (GLOCER 2018), 17 - 20 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

49. The relationship between middle school students’ mathematical understanding and math anxiety-apprehensions

Global Conference on Education and Research (GLOCER 2017), 22 - 25 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

51. Matematik öğretmeni adaylarına göre ”matematik” nedir?

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

52. Investigation of middle school students’ visual math literacy self-efficacy perceptions

9th World Conference on Educational Sciences (WCES 2017), 1 - 04 Şubat 2017, cilt.4, ss.454-461, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

53. The relationships between middle school students’ problem posing achievements and math problem solving attitudes: Fractions

9th World Conference on Educational Sciences (WCES 2017), 1 - 04 Şubat 2017, cilt.4, ss.462-471, (Tam Metin Bildiri)

54. The analysis of middle school students’ anxieties-apprehensions about mathematics in terms of different variables

International Conference on New Horizons in Education (INTE 2016), 13 - 15 Temmuz 2016, ss.718-723, (Tam Metin Bildiri)

55. The analysis of understanding factorial concept processes of 7th grade students who have high academic achievements with Pirie-Kieren theory

International Conference on New Horizons in Education (INTE 2016), 13 - 15 Temmuz 2016, ss.730-737, (Tam Metin Bildiri)

56. What is the meaning of ”mathematics” for the prospective preschool teachers?

International Conference on Mathematics and Mathematics Education, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

57. Meta-cognitive aspects of solving indefinite integral problems

7th World Conference on Educational Sciences (WCES 2015), 5 - 07 Şubat 2015, cilt.197, ss.622-629, (Tam Metin Bildiri) identifier

58. The analysis of middle school students’ attitudes towards mathematics in terms of various variables

International Conference on New Horizons in Education (INTE 2015), 10 - 12 Haziran 2015, ss.574-580, (Tam Metin Bildiri)

59. Middle school students’ perceptions about concepts of ”sports” and ”mathematics”: Relationship of sports and mathematics

International Conference on New Horizons in Education (INTE 2015), 10 - 12 Haziran 2015, cilt.2, ss.395-403, (Tam Metin Bildiri)

61. Free problem posing cases of prospective mathematics teachers: Difficulties and solutions

International Conference on New Horizons in Education (INTE 2014), 25 - 27 Haziran 2014, cilt.174, ss.1983-1990, (Tam Metin Bildiri) identifier

62. The analysis of the problems posed by prospective mathematics teachers about ‘ratio and proportion’ subject

International Conference on New Horizons in Education (INTE 2014), 25 - 27 Haziran 2014, cilt.174, ss.1364-1370, (Tam Metin Bildiri) identifier

63. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının yapılandırılmış problem oluşturma durumları: Yaşanan deneyimler ve öneriler

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.345-346, (Özet Bildiri)

65. TIMSS kapsamındaki 8. sınıf matematik konuları: İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının görüşleri

I. Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Ulusal Kongresi, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

66. Effects of jigsaw technique on mathematics self-efficacy perceptions of seventh grade primary school students

5th World Conference on Educational Sciences (WCES 2013), 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.333-338, (Tam Metin Bildiri) identifier

67. Learning styles of prospective mathematics teachers: Kocaeli university case

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.328-332, (Tam Metin Bildiri) identifier

68. Effects of jigsaw technique on seventh grade primary school students’ attitude towards mathematics

5th World Conference on Educational Sciences (WCES 2013), 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.339-344, (Tam Metin Bildiri) identifier

69. The opinions of primary mathematics student-teachers on problem based learning method

5th World Conference on Educational Sciences (WCES 2013), 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.1826-1831, (Tam Metin Bildiri) identifier

70. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının TIMSS hakkındaki görüşleri: Kocaeli üniversitesi örneği

2nd World Conference on Educational and Instructional Studies (WCEIS 2013), 7 - 09 Kasım 2013, ss.36, (Özet Bildiri)

71. Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri: Kocaeli üniversitesi örneği

4th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 25 - 27 Nisan 2013, ss.87, (Özet Bildiri)

72. Problem solving and problem posing skills of prospective mathematics teachers about the ‘sets’ subject

International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2012), 10 - 13 Ekim 2012, cilt.69, ss.1650-1655, (Tam Metin Bildiri) identifier

73. Metaphors that prospective primary school teachers possess on the concept of ”mathematics”

4th World Conference on Educational Sciences (WCES 2012), 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.1470-1475, (Tam Metin Bildiri) identifier

74. Metacognitive aspects of solving function problems

4th World Conference on Educational Sciences (WCES 2012), 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.2178-2182, (Tam Metin Bildiri) identifier

75. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin ”matematik” kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar

World Conference on Educational and Instructional Studies (WCEIS 2012), 7 - 09 Kasım 2012, ss.11, (Özet Bildiri)

78. The relationship between pre-service teachers’ beliefs about mathematics and self-efficacy beliefs about mathematical literacy

IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 4 - 07 Mayıs 2012, ss.771-783, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

79. Teacher trainees’ self-efficacy beliefs about mathematical literacy: Turkey case

23rd International Conference Society for Information Technology Teacher Education, 5 - 09 Mart 2012, ss.4330-4337, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

81. Matematik başarısı düşük ilköğretim öğrencilerinin olasılık bilgisini oluşturma ve pekiştirme süreci

The International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE 2010), 11 - 13 Kasım 2010, (Özet Bildiri)

82. Lise öğrencilerinin gözüyle matematik

9. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, (Özet Bildiri)

83. Comparison of mathematics education curricula of Turkey and New Jersey (NJ-USA)

XIV. World Congress World Council of Comparative Education Societies (WCCES 2010), 14 - 18 Haziran 2010, (Özet Bildiri)

84. Lise öğrencilerinin mutlak değer fonksiyonu bilgisini oluşturma süreci

18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)

85. Cinsiyet, yaşam standardı ve matematik başarısı ile matematiğe yönelik tutum arasındaki ilişki

18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)

86. Fonksiyon bilgisinin oluşturulması sürecinde gözlenen kısmi doğru bilgi yapıları

The First International Congress of Educational Research, 1 - 03 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)
Kitaplar 8

1. Geometriye yönelik sorgulayıcı öğrenme (GYSÖ)

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2024-I, ERDOĞAN FATMA, Editör, Efe Akademi Yayınları, İstanbul, ss.179-198, 2024

2. Problem kurma

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2023-II, Doç. Dr. Fatma ERDOĞAN, Editör, Efe Akademi Yayınları, İstanbul, ss.27-42, 2023

3. Geometri öğretiminde manipülatif kullanımı

Eğitimde Güncel Araştırmalar-VI, Doç. Dr. Önder BALTACI, Editör, Özgür Yayınları, ss.183-206, 2023

4. Problem çözme

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2023-II, Doç. Dr. Fatma ERDOĞAN, Editör, Efe Akademi Yayınları, İstanbul, ss.7-25, 2023

5. Matematik Kaygısı

MATEMATİK KAYGISI: Tanımı, Özellikleri, Yaygınlığı, Nedenleri ve Tanılanması, Doç. Dr. Mehmet Hayri SARI, Prof. Dr. Mustafa BALOĞLU, Editör, Vizetek Yayıncılık, ss.35-70, 2022

6. Pre-service high school mathematics teachers’ perceptions about mathematics and mathematics teachers: A metaphorical approach

Advances in global education and research, Dr. Waynne James, Dr. Cihan Çobanoğlu, Dr. Muhittin Çavuşoğlu, Editör, University of South Florida M3 Center Publishing, Sarasota, FL, ss.1-14, 2021

7. Metacognitive functions of solving routine and non-routine problems

Advances in global education and research, Dr. Waynne James, Dr. Cihan Çobanoğlu, Dr. Muhittin Çavuşoğlu, Editör, University of South Florida M3 Center Publishing, Sarasota, FL, ss.1-14, 2021

8. Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının ”matematik” ile ilgili düşüncelerinin incelenmesi

Küreselleşen Dünyada Eğitim, Özcan Demirel, Serkan Dinçer, Editör, Pegem Akademi, ss.833-848, 2017
Metrikler

Yayın

138

Yayın (WoS)

16

Yayın (Scopus)

7

Atıf (WoS)

70

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

24

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

1009

H-İndeks (Scholar)

19

Atıf (TrDizin)

43

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

208

Proje

3

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları