Makaleler
44
Tümü (44)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (1)
Scopus (7)
TRDizin (21)
Diğer Yayınlar (23)
12. Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının matematik ve matematik öğretmeni algıları: Metaforik bir yaklaşım
Academic Social Studies/Akademik Sosyal Araştırmalar
, cilt.5, sa.18, ss.21-41, 2021 (Hakemli Dergi)
13. Geometri ile ilgili öz-yeterlik ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
Academic Social Studies
, cilt.4, sa.14, ss.19-29, 2020 (Hakemli Dergi)
15. Ortaokul öğrencilerinin problem çözme ve problem oluşturma becerilerinin incelenmesi
Milli Eğitim
, cilt.49, sa.226, ss.149-184, 2020 (Scopus, TRDizin)
20. Ortaokul düzeyinde geometriye yönelik bir tutum ölçeğinin geliştirilmesi
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.27, sa.4, ss.1563-1573, 2019 (TRDizin)
21. Matematik ile ilgili düşünceler ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.78-89, 2019 (TRDizin)
25. The analysis of middle school students’ mathematical understanding in terms of different variables
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.25, sa.4, ss.1421-1434, 2017 (TRDizin)
27. Ortaokul öğrencilerinin geometriye yönelik tutumları ve öz-yeterlikleri
The Journal of Academic Social Science Studies
, cilt.52, ss.335-350, 2016 (Hakemli Dergi)
28. Developing the rubric for evaluating problem posing (REPP)
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.8, sa.1, ss.8-25, 2016 (Hakemli Dergi)
29. Ortaokul öğrencilerinin farklı değişkenlere göre matematiksel anlamaları
The Journal of Academic Social Science Studies
, cilt.42, ss.345-360, 2016 (Hakemli Dergi)
32. Semi-structured problem posing cases of prospective mathematics teachers: Experiences and suggestions
International Journal on New Trends in Education and Their Implications
, cilt.6, sa.2, ss.56-69, 2015 (Hakemli Dergi)
34. Structured problem posing cases of prospective mathematics teachers: Experiences and suggestions
International Journal on New Trends in Education and Their Implications
, cilt.5, sa.4, ss.173-187, 2014 (Hakemli Dergi)
35. Ortaokul öğrencilerinin ”matematik öğretmeni” kavramına ilişkin metafor algıları
The Journal of Academic Social Science Studies
, cilt.25, ss.89-111, 2014 (Hakemli Dergi)
36. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının TIMSS hakkındaki görüşleri: Kocaeli üniversitesi örneği
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.24-36, 2014 (Hakemli Dergi)
37. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin olasılık bilgisini oluşturma ve pekiştirme süreci
Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.11-58, 2013 (TRDizin)
38. The process of constructing absolute value function knowledge for high school students
International Journal on New Trends in Education and Their Implications
, cilt.4, sa.4, ss.1-13, 2013 (Hakemli Dergi)
39. RSA şifrelemesi yardımıyla modüler aritmetik konusunun pekiştirilmesi
Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.149-186, 2013 (TRDizin)
40. Learning styles of prospective teachers: Kocaeli university case
Journal of Educational and Instructional Studies
, cilt.3, sa.2, ss.1-12, 2013 (Hakemli Dergi)
41. İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin ”tablo ve grafikler” konusu ile ilgili yakınsal gelişim alanlarının belirlenmesi
The Journal of Academic Social Science Studies
, cilt.6, sa.5, ss.633-665, 2013 (Hakemli Dergi)
42. A research on the beliefs about mathematics learning and teacher efficacy of prospective teachers in Turkey
World Journal of Education
, cilt.2, sa.6, ss.66-78, 2012 (Hakemli Dergi)
43. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin ”matematik” kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
, cilt.1, sa.4, ss.355-369, 2012 (Hakemli Dergi)
44. Teaching the subject ’sets’ with the ‘dissociation and re-association’ (Jigsaw)
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.4, sa.1, ss.1-18, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
86
2. Matematiksel problem kurmaya yönelik tutumların incelenmesi
9. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar ve İnovasyon Kongresi, Venedik, İtalya, 28 - 29 Eylül 2024, (Tam Metin Bildiri)
5. Determination of Pre-service Mathematics Teachers' Views on the Use of Artificial Intelligence
XI. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, ss.691, (Özet Bildiri)
14. Ortaokul öğrencilerinin STEM’e yönelik tutumlarının incelenmesi
Ulusal Eğitimde Dönüşüm Forumu UEDFOR-IV, Antalya, Türkiye, 13 - 17 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
15. Math taksonomisine göre 2018-2023 yılları arasındaki TYT geometri sorularının analizi
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (TÜRKBİLMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
16. Ortaokul öğrencilerinin geometri ile ilgili öz-yeterliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (TÜRKBİLMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
17. Lise öğrencilerinin geometri öz-yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler bağlamında incelenmesi
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (TÜRKBİLMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
18. Geometri öğretiminde manipülatif kullanımının önemi ve gerekliliği
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023), Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
19. Matematik problemi çözmeyi değerlendirme: Bir rubrik geliştirme çalışması
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023), Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
20. Öğretmen adayları olarak empatik yönelime sahip miyiz?
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023), Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
21. Probleme dayalı öğrenme ile ilgili lisansüstü tezlerin eğilimleri
4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (FMGTEK 2023), Bursa, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2023, (Tam Metin Bildiri)
24. Türkiye'de 2001-2019 yılları arasında geometriye yönelik tutum üzerine yapılan tezlerin analizi
5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-5 (TÜRKBİLMAT-5), Alanya/Antalya, Türkiye, 28 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
27. Beceri temelli ortaokul matematik sorularının incelenmesi
5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-5 (TÜRKBİLMAT-5), Alanya/Antalya, Türkiye, 28 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
32. Geometriye yönelik sorgulayıcı öğrenme becerileri ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
VIITh International Eurasion Educational Reserach Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
33. Beşinci sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerine göre problem oluşturma becerilerinin incelenmesi
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
34. Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının ”geometri” kavramına ilişkin metafor algılarının incelenmesi
International Marmara Social Sciences Congress (Autumn), 1 - 03 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)
35. Sekizinci sınıf öğrencilerinin problem çözme ve oluşturma becerilerinin değerlendirilmesi
The 28th International Conference on Educational Sciences, 25 - 28 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
36. Matematiksel problem çözmeye yönelik düşünceler ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
37. Matematiğe yönelik inanç ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, 12 - 14 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
38. Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının problem çözme becerilerinin incelenmesi
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 21 - 24 Mart 2019, (Tam Metin Bildiri)
39. Ortaokul öğrencilerinin matematik problemi çözme tutumları ile problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerileri arasındaki ilişki
X. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 20 - 22 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
40. Ortaokul öğrencilerinin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerinin incelenmesi
International Congress on Social Sciences, 26 - 28 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)
41. Investigation of middle school students’ opinions regarding the concept of a problem
International Congress on Social Sciences, 26 - 28 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
42. Sınıf öğretmeni adaylarının matematik ile ilgili düşüncelerinin incelenmesi
Uluslararası Marmara Fen ve Sosyal Bilimler Kongresi, 23 - 25 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
43. Ortaokul öğrencilerinin matematik kaygılarının incelenmesi
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
44. Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının matematiğe yönelik düşüncelerinin incelenmesi
3. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, 9 - 12 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
45. Ortaokul öğrencilerinin problem çözme ve problem oluşturma becerilerinin incelenmesi
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
46. Ortaokul öğrencilerinin görsel matematik okuryazarlığı öz-yeterlik algıları ile geometriye yönelik tutumları arasındaki ilişki
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
47. Metaphorical perceptions of pre-service math teachers regarding problem concept and investigation of posed problems
Global Conference on Education and Research (GLOCER 2018), 17 - 20 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
48. Analysis of pre-service math teachers’ perceptions about problem concept using mind maps
Global Conference on Education and Research (GLOCER 2018), 17 - 20 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
49. The relationship between middle school students’ mathematical understanding and math anxiety-apprehensions
Global Conference on Education and Research (GLOCER 2017), 22 - 25 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
50. The effect of realistic mathematics education on 6th grade students’ skills of using operational estimation strategies for verbal estimation problems
Global Conference on Education and Research (GLOCER 2017), 22 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri)
51. Matematik öğretmeni adaylarına göre ”matematik” nedir?
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
52. Investigation of middle school students’ visual math literacy self-efficacy perceptions
9th World Conference on Educational Sciences (WCES 2017), 1 - 04 Şubat 2017, cilt.4, ss.454-461, (Tam Metin Bildiri)
53. The relationships between middle school students’ problem posing achievements and math problem solving attitudes: Fractions
9th World Conference on Educational Sciences (WCES 2017), 1 - 04 Şubat 2017, cilt.4, ss.462-471, (Tam Metin Bildiri)
54. The analysis of middle school students’ anxieties-apprehensions about mathematics in terms of different variables
International Conference on New Horizons in Education (INTE 2016), 13 - 15 Temmuz 2016, ss.718-723, (Tam Metin Bildiri)
55. The analysis of understanding factorial concept processes of 7th grade students who have high academic achievements with Pirie-Kieren theory
International Conference on New Horizons in Education (INTE 2016), 13 - 15 Temmuz 2016, ss.730-737, (Tam Metin Bildiri)
56. What is the meaning of ”mathematics” for the prospective preschool teachers?
International Conference on Mathematics and Mathematics Education, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
58. The analysis of middle school students’ attitudes towards mathematics in terms of various variables
International Conference on New Horizons in Education (INTE 2015), 10 - 12 Haziran 2015, ss.574-580, (Tam Metin Bildiri)
59. Middle school students’ perceptions about concepts of ”sports” and ”mathematics”: Relationship of sports and mathematics
International Conference on New Horizons in Education (INTE 2015), 10 - 12 Haziran 2015, cilt.2, ss.395-403, (Tam Metin Bildiri)
60. The relationship between 7th and 8th grade students’ conceptual learning and mathematics self-efficacy levels of subject of ”algebraic expressions and equations”
7th World Conference on Educational Sciences (WCES 2015), 5 - 07 Şubat 2015, (Özet Bildiri)
63. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının yapılandırılmış problem oluşturma durumları: Yaşanan deneyimler ve öneriler
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.345-346, (Özet Bildiri)
64. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının yarı-yapılandırılmış problem oluşturma durumları: Yaşanan deneyimler ve öneriler
23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
65. TIMSS kapsamındaki 8. sınıf matematik konuları: İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının görüşleri
I. Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Ulusal Kongresi, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
70. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının TIMSS hakkındaki görüşleri: Kocaeli üniversitesi örneği
2nd World Conference on Educational and Instructional Studies (WCEIS 2013), 7 - 09 Kasım 2013, ss.36, (Özet Bildiri)
71. Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri: Kocaeli üniversitesi örneği
4th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 25 - 27 Nisan 2013, ss.87, (Özet Bildiri)
75. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin ”matematik” kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar
World Conference on Educational and Instructional Studies (WCEIS 2012), 7 - 09 Kasım 2012, ss.11, (Özet Bildiri)
76. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin görsel matematik okuryazarlığı öz-yeterlik algılarının incelenmesi
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
77. A research on the beliefs about teaching and learning mathematics, teacher efficacy and the NCTM standards of prospective teachers
IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 4 - 07 Mayıs 2012, (Tam Metin Bildiri)
78. The relationship between pre-service teachers’ beliefs about mathematics and self-efficacy beliefs about mathematical literacy
IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 4 - 07 Mayıs 2012, ss.771-783, (Tam Metin Bildiri)
79. Teacher trainees’ self-efficacy beliefs about mathematical literacy: Turkey case
23rd International Conference Society for Information Technology Teacher Education, 5 - 09 Mart 2012, ss.4330-4337, (Tam Metin Bildiri)
80. İlköğretim matematik öğretmenliği adaylarının “matematik öğretmeni” kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi
10. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
81. Matematik başarısı düşük ilköğretim öğrencilerinin olasılık bilgisini oluşturma ve pekiştirme süreci
The International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE 2010), 11 - 13 Kasım 2010, (Özet Bildiri)
82. Lise öğrencilerinin gözüyle matematik
9. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
83. Comparison of mathematics education curricula of Turkey and New Jersey (NJ-USA)
XIV. World Congress World Council of Comparative Education Societies (WCCES 2010), 14 - 18 Haziran 2010, (Özet Bildiri)
84. Lise öğrencilerinin mutlak değer fonksiyonu bilgisini oluşturma süreci
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
85. Cinsiyet, yaşam standardı ve matematik başarısı ile matematiğe yönelik tutum arasındaki ilişki
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
86. Fonksiyon bilgisinin oluşturulması sürecinde gözlenen kısmi doğru bilgi yapıları
The First International Congress of Educational Research, 1 - 03 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)
Kitaplar
8
1. Geometriye yönelik sorgulayıcı öğrenme (GYSÖ)
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2024-I, ERDOĞAN FATMA, Editör, Efe Akademi Yayınları, İstanbul, ss.179-198, 2024
2. Problem kurma
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2023-II, Doç. Dr. Fatma ERDOĞAN, Editör, Efe Akademi Yayınları, İstanbul, ss.27-42, 2023
4. Problem çözme
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2023-II, Doç. Dr. Fatma ERDOĞAN, Editör, Efe Akademi Yayınları, İstanbul, ss.7-25, 2023
5. Matematik Kaygısı
MATEMATİK KAYGISI: Tanımı, Özellikleri, Yaygınlığı, Nedenleri ve Tanılanması, Doç. Dr. Mehmet Hayri SARI, Prof. Dr. Mustafa BALOĞLU, Editör, Vizetek Yayıncılık, ss.35-70, 2022
Metrikler