Doç. Dr. SEVİM KOÇER


İletişim Fakültesi, Reklamcılık

Reklamcılık


WoS Araştırma Alanları: İletişim, Yönetim


Avesis Araştırma Alanları: Halkla İlişkiler, Reklamcılık ve Tanıtım

İş Telefonu: +90 262 303 1822
Web: https://avesis.kocaeli.edu.tr/skocer
Ofis: İletişim Fakültesi
Posta Adresi: İzmit/Kocaeli

Metrikler

Yayın

55

Atıf (Scopus)

6

Atıf (Scholar)

310

H-İndeks (Scholar)

11

Atıf (TrDizin)

22

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

5

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

47

Tez Danışmanlığı

19

Açık Erişim

25
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2002 - 2009

2002 - 2009

Doktora

Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr), Türkiye

1999 - 2002

1999 - 2002

Yüksek Lisans

Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri (Yl) (Tezli), Türkiye

1991 - 1996

1991 - 1996

Lisans

Ankara Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2009

2009

Doktora

Örgütsel alanın dönüşümü ve örgüt yapılarına etkisi: Türkiye'de televizyon işletmeleri

Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr)

2002

2002

Yüksek Lisans

Yazılı basında yapısal değişim, tekelleşmenin ve promosyonun rolü

Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Halkla İlişkiler

Reklamcılık ve Tanıtım

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Reklamcılık

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Reklamcılık

2011 - 2018

2011 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Reklamcılık Bölümü

2001 - 2011

2001 - 2011

Araştırma Görevlisi

Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü

Yönetimsel Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Bölüm Kalite Komisyonu Başkanı

Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi

Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Reklamcılık

2011 - Devam Ediyor

2011 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü

2011 - Devam Ediyor

2011 - Devam Ediyor

Bölüm Başkan Yardımcısı

Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Örgütsel İletişim Çözümlemeleri

Seminer I

Seminer II

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Halkla İlişkilerde İnsan Kaynakları Yönetimi

Seminer II

Seminer I

Medya Ekonomisi ve Politiği

Lisans

Lisans

İşletme Yönetimi

Örgütsel Davranış

Ekonomi

Halkla İlişkilerde İnsan Kaynakları Yönetimi

Reklamcılık

Halkla İlişkilerde Yönetim ve Organizasyon

Stratejik Halkla ilişkiler Yönetimi

Reklamın Ekonomiye Etkileri

Bitirme Projesi II

Reklam Ajanslarında Organizasyon ve Yönetim

Bitirme Projesi I

Yönetilen Tezler

2024

2024

Yüksek Lisans

Yapay zekanın pazarlama iletişiminde kullanımı

Koçer S. (Danışman)

S.GÜNEŞ(Öğrenci)

2018

2018

Yüksek Lisans

Kuşakların tüketim davranışlarında değişim üzerine bir inceleme

Koçer S. (Danışman)

A.AYSEL(Öğrenci)

2017

2017

Yüksek Lisans

Coca Cola'nın marka bağlılığı üzerine bir inceleme

Koçer S. (Danışman)

C.AKYOL(Öğrenci)

2015

2015

Yüksek Lisans

Marka sadakati:GSM operatörü kullanıcıları üzerine bir inceleme

Koçer S. (Danışman)

S.DOĞRU(Öğrenci)

Verdiği Kurs ve Eğitimler

2013 - 2013

2013 - 2013

Motivasyon ve Ekip Çalışması

Sürekli Eğitim Merkezi - Eğitim

Koçer S.

2011 - 2011

2011 - 2011

GAZETECİLİK KURSU

Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı

Koçer S.

Makaleler

Tümü (25)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (17)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Reklam Çekiciliklerinin Kullanımı: Parfüm Reklamları Üzerine Bir İnceleme

YÜRÜMEZ Ö., KOÇER S.

11. International Palandöken Scientific Studies Congress, Erzurum, Türkiye, 20 - 21 Haziran 2025, ss.121-140, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

2. Vakıf Üniversitelerinin Sosyal Medya Postlarındaki Aday Öğrencilerine Yönelik Vaatlerinin Göstergebilimsel Analizi

KOÇER S., Mutafoğlu A.

Ege 12th International Conference On Social Sciences, İzmir, Türkiye, 26 Aralık 2024, ss.2482-2501, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

3. Şehir Pazarlaması: Sakarya Şehri İncelemesi

KOÇER S., Altun N.

Anadolu 16th International Conference On Social Sciences, Van, Türkiye, 20 Aralık 2024, ss.442-461, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

4. Laz Enstitüsü’nün Laz Topluluğu Kültürel Belleği Oluşturmaya Yönelik Faaliyetleri Üzerine Bir İnceleme

Kahraman C., KOÇER S.

Selçuk 11th International Conference On Social Sciences, Konya, Türkiye, 13 Aralık 2024, ss.45-64, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

5. YAPAY ZEKA DESTEKLİ PAZARLAMA İLETİŞİMİ: E-TİCARETTE YAPAY ZEKA KULLANIMI ÜZERİNE İNCELEME

KOÇER S., Güneş S.

MUNZUR 6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Tunceli, Türkiye, 24 Mayıs 2024, ss.251-261, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

6. Z KUŞAĞININ SİYASAL KATILIMI ÜZERİNE BİR İNCELEME

ÇOLAK M., KOÇER S.

ANATOLIAN CONGRESSES 6th INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES CONGRESS, Van, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2021, ss.80-96, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2021

2021

7. HABER KAYNAKLARINA GÜVEN: COVİD-19 HABERLERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

KOÇER S., ZORCİ B.

4. INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON CURRENT DEVELOPMENTS IN SCIENCE, TECHNOLOGY AND SOCIAL SCIENCES, Gaziantep, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2021, ss.292-309, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

8. Sivil Havacılıkta Halkla İlişkiler Uygulamaları Örnek İncelemeleri

Akın A., Koçer S.

2. Uluslararası İletişim Bilimi ve Medya Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 04 Kasım 2017, ss.182-209, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

9. Bir Etkileşimli Reklam Aracı Olan Oyun Reklam Advergaming Üzerine Bir İnceleme

Oskay T., Koçer S.

2. Uluslararası Medya Çalışmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2016, ss.120-137, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2014

2014

10. 30 Mart 2014 Yerel Seçimlerinde Ulusal Basın Ve Kocaeli Yerel Basınında Yer Alan Siyasal Reklamların Analizi

Koçer S., Ölçer N.

I. Uluslararası Yeni Medya Yeni Yaklaşımlar Konferansı, Çanakkale, Türkiye, 8 - 09 Mayıs 2014, ss.506-530, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

11. Üniversitelerde Teknolojiye Bağlı Örgütsel Stres Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Üzerine Bir İnceleme

Yazıcı T., Koçer S.

Dijital İletişim Etkisi Uluslararası Akademik Konferansı, İstanbul, Türkiye, 16 - 17 Ekim 2014, ss.449-470, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

12. Sosyal Medyanın Ekonomisi Youtube Facebook Twitter ve Google ın İncelenmesi

Koçer S., Çetinkaya A.

1. Uluslararası İletişim Bilimi ve Medya Araştırmaları Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2014, cilt.2, ss.694-724, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2009

2009

13. Televizyon Yayıncılığı Sektöründe Çalışan Profesyonellerin Kariyerinin Sınırsız Kariyer Kuramı Açısından İncelenmesi

Erdoğmuş N., Koçer S.

7. Uluslararası Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Yalova, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2009, ss.1469-1479, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2009

2009

14. Örgütsel Alanın Dönüşümü Ve Örgüt Yapılarına Etkileri Türkiye de Televizyon İşletmeleri

Erdoğmuş N., Koçer S.

17. Ulusal Yönetim Ve Organizasyon Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009, ss.662-668, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2004

2004

15. Entelektüel Toplum Dinamizmi Olarak Sivil Toplum Kuruluşları

KONAKAY G., KOÇER S.

1.Ulusal Sivil Toplum Kuruluşları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 4 - 06 Haziran 2004, ss.402-408, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Hastanelerde Etkili Kurumsal İletişim: New Amsterdam Dizisi Üzerine Bir İnceleme ve Öneriler

KOÇER S., ARTUKARSLAN B.

Halkla İlişkiler Alanında Uluslararası Araştırmalar –II, KOÇER SEVİM, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.127-155, 2025

2025

2025

2. Üniversitelerde Görev Yapan Akademik ve İdari Kadrodaki Personelin Kariyer Yönetimi: Kocaeli Üniversitesi Üzerine Bir İnceleme

Öner Ş., KOÇER S.

Yönetim ve Organizasyon Alanında Uluslararası Araştırmalar –IV, ÇAVUŞOĞLU SELİN, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.143-171, 2025

2024

2024

3. Kurumsal Web Sitelerinde Kurumsal İtibarın Ugulanması: Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri Üzerine Bir İnceleme

KOÇER S., KEBA EKİNCİ D.

Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Gelişmeler 2, ULUKAN MEHMET, DİLBER FADİME, Editör, Platanus Publishing, Ankara, ss.513-543, 2024

2024

2024

4. Sağlık İletişiminde İnstagramın Kullanımı: Kocaeli’de Yer Alan Özel Hastaneler Üzerine Bir İnceleme

KOÇER S., Ölçer N.

Halkla İlişkiler Alanında Uluslararası Araştırma ve Değerlendirmeler, SAĞLAM MURAT, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.93-117, 2024

2024

2024

5. Hediyeleşmenin Kişiler Arası İletişimdeki Rolü Üzerine Bir İnceleme

KOÇER S., Ayem G.

Halkla İlişkiler Alanında Uluslararası Araştırma ve Değerlendirmeler, SAĞLAM MURAT, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.21-48, 2024

2021

2021

6. İş Görüşmesi Süreci ve Etkin Planlama Teknikleri

KOÇER S.

Kariyer Planlama ve Yönetimi, Mehmet Mecek, Mehmet Akif Çakırer ve Özge Kocakula, Editör, Nobel, Ankara, ss.286-251, 2021

2020

2020

7. Sağlık İletişiminde Farkındalık Yaratmada Etkin Bir Araç Sinema : Still Alice Film Çözümlemesi

Koçer S., Polat H.

Dijital(in) Ritmi İletişim, Medya Ve Kültür Alanlarında Yeni Perspektifler, Selma Koç Akgül ve Betül Pazarbaşı, Editör, Hiperyayın, İstanbul, ss.514-539, 2020

2020

2020

8. Sağlık İletişiminde Farkındalık Yaratmada Etkin Bir Araç Sinema : Still Alice Film Çözümlemesi

KOÇER S., Polat H.

Dijital(in) Ritmi İletişim, Medya Ve Kültür Alanlarında Yeni Perspektifler, Selma Koç Akgül ve Betül Pazarbaşı, Editör, HİPERYAYIN, İstanbul, ss.514-539, 2020

2019

2019

9. Örgüt Kültürü ve Örgütsel Sosyalleşme Sürecinde Hemşehrilik

KOÇER S., ÖZKAN G.

İletişim Bilimleri Çalışmaları I, Melda Cinman ve Ezgi Dinçerden, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.171-190, 2019

2019

2019

10. Şehir Pazarlaması: Üniversite Öğrencilerinin Kocaeli Şehrine Yönelik Algılarının Ölçülmesi

KOÇER S.

İletişim Bilimleri Çalışmaları I, Melda Cinman ve Ezgi Dinçerden, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.111-126, 2019

2018

2018

11. Televizyon Kuruluşları Örgütsel Alanının Dönüşümü

KOÇER S., ERDOĞMUŞ N.

Televizyon Çalışmaları, MERT GÜRER, Editör, DER, İstanbul, ss.135-188, 2018

2016

2016

13. Halkla İlişkiler ve Reklam Ajanslarında Yönetim ve Organizasyon

KOÇER S.

Halkla İlişkilerde Uzmanlaşma II, Aybike Pelenk Özel, Editör, Derin, İstanbul, ss.131-180, 2016

2015

2015

14. Stratejik Yönetim Süreci: Kocaeli Üniversitesi Örneği

KOÇER S.

Halkla İlişkilerde Uzmanlaşma, Sevim Koçer, Editör, Derin, İstanbul, ss.121-166, 2015

2013

2013

15. Radyo ve Televizyon İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon

KOÇER S.

Radyo ve Televizyon İşletmeciliği, Sinan Bozok, Ufuk Küçükcan, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir, ss.2-29, 2013


Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Kasım 2017 - 01 Kasım 2017

01 Kasım 2017 - 01 Kasım 2017

2. Uluslararası İletişim Bilimi ve Medya Araştırmaları Kongresi

Çalışma Grubu

İstanbul-Türkiye

01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016

01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016

2. Uluslararası Medya Çalışmaları Kongresi

Çalışma Grubu

Antalya-Türkiye

01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 2014

01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 2014

1. Uluslararası İletişim Bilimi ve Medya Araştırmaları Kongresi

Çalışma Grubu

Kocaeli-Türkiye

01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 2014

01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 2014

Dijital İletişim Etkisi Uluslararası Akademik Konferansı

Çalışma Grubu

İstanbul-Türkiye

01 Mayıs 2009 - 01 Mayıs 2009

01 Mayıs 2009 - 01 Mayıs 2009

7. Uluslararası Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi

Çalışma Grubu

Eskişehir-Türkiye