Eğitim Bilgileri
2004 - 2008
2004 - 2008Doktora
Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektrik Eğitimi (Dr), Türkiye
2000 - 2003
2000 - 2003Yüksek Lisans
Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektronik Ve Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
1994 - 1999
1994 - 1999Lisans
Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Elektronik Ve Bilgisayar Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
Anlambilimsel örün teknolojilerine dayalı bireyselleştirilmiş öğretim sistemi tasarımı
Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektrik Eğitimi (Dr)
2003
2003Yüksek Lisans
Zeki öğretim sistemi bileşenlerinin prolog ile gerçekleştirilmesi
Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektronik Ve Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitim Teknolojisi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
Teknik Eğitim
Bilgisayar Teknolojisi Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
2018 - 2020
2018 - 2020Dr. Öğr. Üyesi
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
2009 - 2018
2009 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
2008 - 2009
2008 - 2009Öğretim Görevlisi Dr.
Kocaeli Üniversitesi, REKTÖRLÜK, Enformatik Bölümü
2001 - 2008
2001 - 2008Öğretim Görevlisi
Kocaeli Üniversitesi, REKTÖRLÜK, Enformatik Bölümü
Yönetimsel Görevler
2014 - 2017
2014 - 2017Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
2013 - 2014
2013 - 2014Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
2012 - 2014
2012 - 2014Bölüm Başkanı
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
2009 - 2013
2009 - 2013Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
2009 - 2012
2009 - 2012Bölüm Başkanı
Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
2008 - 2010
2008 - 2010Merkez Müdür Yardımcısı
Kocaeli Üniversitesi, REKTÖRLÜK, UZEM
2003 - 2005
2003 - 2005Bölüm Başkanı
Kocaeli Üniversitesi, REKTÖRLÜK, Enformatik Bölümü
2002 - 2003
2002 - 2003Bölüm Başkan Yardımcısı
Kocaeli Üniversitesi, REKTÖRLÜK, Enformatik Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1999 - 2001
1999 - 2001Teknik Öğretmen
Bakanlık, Milli Eğitim Bakanlığı, Tuzla Teknik Lisesi, Teknik Öğretmen
1999 - 2001
1999 - 2001Bilgisayar Teknik Öğretmeni
M.E.B Tuzla Anadolu Teknik Lisesi, Bilgisayar Teknik Öğretmeni
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Çevrimiçi informal öğrenme topluluklarının sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişimine yansıması: TPAB bağlamında bir inceleme
Dağ F. (Danışman)
E.Özdemir(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin bilgi işlemsel düşünmeye yönelik farkındalık ve deneyimlerinin incelenmesi
Dağ F. (Danışman)
H.Cücü(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Covid-19 pandemisinin Türkiye'deki sağlık çalışanı kadınların aile içi sorumluluklarına etkisi
Dağ F. (Danışman)
C.GÜL(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Bireysel yetenekleri fark ettirme programındaki özel yetenekli öğrencilerin matematiksel yeteneklerini keşfetme sürecinde elektronik portfolyo kullanımının incelenmesi
Dağ F. (Danışman)
S.SEZER(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin acil uzaktan eğitim dönemine ilişkin algılarının dijital öğretmen yeterlikleri ve hayat boyu öğrenme yeterlikleri ile ilişkisinin incelenmesi
Dağ F. (Danışman)
S.Demiröz(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Ebeveynlerin toplumsal cinsiyet algılarına göre sosyal ağlarda çocuklarının güvenlikleriyle ilgili farkındalıklarının incelenmesi
Dağ F. (Danışman)
E.COŞGUN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (30)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (3)
Scopus (11)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (10)
2025
20251. Bridging a gap: developing computational thinking knowledge and skills for kindergarten pre-service teachers
DAĞ F., DOĞAN B.
JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD TEACHER EDUCATION
, 2025 (ESCI, Scopus)
2024
20242. A digital narrative study concerning global crisis period: The pandemic's impact on the domestic responsibilities of women health workers in Türkiye
Mutlu C. G., DAĞ F.
Women's Studies International Forum
, cilt.107, 2024 (SSCI)
2024
20243. Eğitimcilerin mesleki gelişimine yönelik çevrimiçi öğrenme araştırmalarının sistematik analizi
Özdemir E., Dag F.
Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi (Online)
, cilt.7, sa.1, ss.38-66, 2024 (TRDizin)
2024
20244. Acil Uzaktan Eğitim Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin Algıları Üzerine Bir İnceleme
Demiröz S., Dag F.
Yaşadıkça Eğitim Dergisi
, cilt.38, sa.2, ss.392-409, 2024 (TRDizin)
2023
20235. Views of parents with preschool children on computational thinking and educational robotic
Durdu L., Dağ F., Konaklı T.
Journal of Computer Education
, cilt.2, sa.2, ss.18-28, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. The effect of an unplugged coding course on primary school students' improvement in their computational thinking skills
Dağ F., Şumuer E., Durdu L.
Journal of Computer Assisted Learning
, cilt.39, sa.6, ss.1902-1918, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
20237. A Scoping Review on Computational Thinking and Coding Teaching in Terms of Classroom Teacher
CÜCÜ H., DAĞ F.
Milli Egitim
, cilt.52, sa.239, ss.1807-1844, 2023 (Scopus, TRDizin)
2022
20228. Woman, Gender and Story in a Digitalized World: A Content Analysis for Digital Storytelling
Mutlu C. G., Dağ F.
KADIN / WOMAN 2000:KADIN ARASTIRMALARI DERGISI - JOURNAL FOR WOMEN STUDIES , cilt.23, sa.1, ss.41-66, 2022 (TRDizin)
2020
20209. Programlama öğretimine yönelik öğretmen görüşleri
Dağ F., Durdu L.
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.70-86, 2020 (TRDizin)
2020
202010. Kariyer Planlaması Sürecine Destek: ”meslegimiseciyorum.org” Web Portalına İlişkin Kullanıcı Görüşleri / Support for Career planning: User Opinions on ”meslegimiseciyorum.org” Web Site
ULUSOY Y., DAĞ F.
Kalem Uluslararasi Egitim ve Insan Bilimleri Dergisi
, cilt.10, ss.529-562, 2020 (TRDizin)
2020
202011. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumunun Sistematik Analizi: 2013-2018 Dönemi
Durdu L., Dağ F.
SDU International Journal of Educational Studies
, cilt.7, sa.2, ss.188-211, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201912. Pre-service teachers’ perceptions and experiences: Courses based on the active learning model and environment
Dağ F., Şumuer E., Durdu L.
Journal of Learning Spaces
, cilt.8, sa.2, ss.41-56, 2019 (Scopus)
2019
201913. Prepare pre-service teachers to teach computer programming skills at K-12 level: experiences in a course
Dağ F.
Journal of Computers in Education
, cilt.6, ss.277-313, 2019 (ESCI, Scopus)
2017
201714. Pre-Service Teachers' TPACK Development and Conceptions through a TPACK-Based Course
Durdu L., Dağ F.
AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
, cilt.42, ss.150-171, 2017 (ESCI, Scopus)
2017
201715. Pre-Service Teachers’ Experiences and Views on Project-Based Learning Processes
Dağ F., Durdu L.
International Education Studies
, cilt.10, sa.7, ss.18-39, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201616. The Turkish Version of Web-Based Learning Platform Evaluation Scale: Reliability and Validity Study
Dağ F.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.16, ss.1531-1561, 2016 (SSCI)
2016
201617. 8 Sınıf Doğal Süreçler Ünitesi İçin Hazırlanan BDÖ Yazılımı ve Akademik Başarıya Etkisi CAI Software for 8th Grade Natural Processes Unit and Its Effect on Academic Success
Kırıkkaya E., Dağ F., Durdu L., Gerdan S.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.15, ss.234-250, 2016 (Scopus)
2016
201618. Examination of the professional development studies for the development of technological competence of teachers in Turkey in the context of lifelong learning Yaşam boyu öğrenme bağlamında Türkiye de öğretmenlerin teknolojik yeterliliklerinin geliştirilmesine yönelik mesleki gelişim çalışmalarının incelenmesi
DAĞ F.
İnsan Bilimleri Dergisi (IBD)
, cilt.13, ss.90-111, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
201419. Determination of the needs of university students for psychological counseling and guidance services The case of Kocaeli University Turkey
Ulusoy Y., Varlıklı G., Dağ F., Sahranç Ü., Turan H.
EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS
, cilt.9, sa.10, ss.286-293, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201320. Turkish Adaptation of Technological Pedagogical Content Knowledge Survey for Elementary Teachers
KAYA S., DAĞ F.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.13, sa.1, ss.302-306, 2013 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2012
201221. A Blended Learning Experience
Gecer A., DAĞ F.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.12, sa.1, ss.425-442, 2012 (SSCI, TRDizin)
2012
201222. Student opinions about elective courses in changing education The example of Kocaeli University faculty of Education
ULUSOY Y., DAĞ F., FİDAN D., SAHRANÇ Ü., İNAN KARAGÜL B., GÜLLÜ D.
Journal of Educational and Instructional Studies in the World , cilt.2, ss.135-142, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201223. STUDENT OPINIOINS ABOUT ELECTIVE COURSES IN CHANGING EDUCATION THE EXAMPLE OF KOCAELI UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION
ULUSOY Y., DAĞ F., FİDAN D., İNAN KARAGÜL B., SAHRANÇ Ü., GÜLLÜ D.
Journal of Educational and Instructional Studies in the world , cilt.2, sa.6, ss.135-141, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201224. 8 Sınıf Doğal Süreçler Ünitesi İçin Web Tabanlı Öğretim Materyali Hazırlığı Farklı Alan Uzmanlarının Materyal Hakkındaki Görüşleri
DAĞ F., KIRIKKAYA E.
NWSA Edu - e-Journal Of New World Science Academy , cilt.7, ss.212-229, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201225. Öğretmen adaylarının proje tabanlı öğrenme sürecine yönelik görüşleri
Dağ F., Durdu L.
NWSA-Education Sciences
, cilt.7, sa.1, ss.200-211, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201126. Harmanlanmış Karma Öğrenme Ortamları ve Tasarımına İlişkin Öneriler
DAĞ F.
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) , cilt.12, ss.73-97, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201127. Bireyselleştirilmiş Öğretim Sistemleri ve Semantik Web in Etkisi
DAĞ F.
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi (ETAD) , cilt.2, 2011 (Hakemsiz Dergi)
2010
201028. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR OKUR YAZARLIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
GEÇER A., DAĞ F.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.7, ss.20-44, 2010 (TRDizin)
2009
200929. Relations between online learning and learning styles
DAĞ F., GEÇER A.
Procedia - Social and Behavioral Sciences
, cilt.1, sa.1, ss.862-871, 2009 (Scopus)
2004
200430. Prolog Tabanlı Zeki Öğretim Sistemi ZÖS
DAĞ F., ERKAN K.
PAU Mühendislik Bilimleri Dergisi , cilt.10, ss.47-55, 2004 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Bilgi İşlemsel Düşünme Eğitimi – Sınıf Öğretmenleri İle Bir Araştırma
Cücü H., DAĞ F.
INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2022, Antalya, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20222. Eğitimcilerin Mesleki Gelişimine Yönelik Çevrimiçi Öğrenme Araştırmalarının Sistematik Analizi
ÖZDEMİR E., DAĞ F.
INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2022, Antalya, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20223. BİREYSEL YETENEKLERİ FARK ETTİRME PROGRAMINDAKİ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN E-PORTFOLYO DENEYİMLERİ
ARBAĞ S. S., DAĞ F.
15.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2021
20214. Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Öz-Düzenlemeli Öğrenmeye İlişkin Bir Analiz
Yıldırım B. D., DAĞ F.
8.Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 17 Kasım 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
20215. Dijital Hikaye Atölyesi: Ücretli Çalışan Annelerin Ev İçi Sorumluluklarında Covid 19 Etkisine İlişkin Görüşleri
Mutlu C. G., Dağ F.
UKAS 2021 – International Woman and Family Symposium, Samsun, Türkiye, 4 - 05 Kasım 2021, cilt.1, ss.1-13, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. Dijitalleşen Toplumda Kadının Yeri
DAĞ F., COŞGUN E.
EJER 2019 - VI. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, cilt.1, ss.473-492, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. Programlama öğretimine yönelik öğretmen görüşleri
Dağ F., Durdu L.
13th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Kırşehir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.41-42, (Özet Bildiri)
2018
20188. Öğretmen Adaylarının Programlama Öğretimi’ne Yönelik Bir Derse İlişkin Algıları ve Görüşleri
DAĞ F.
12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim TeknolojileriSempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. Meslek Seçimine Yönelik Bir Destek Aracı: “meslegimiseciyorum.org”
ULUSOY Y., DAĞ F.
5.Uluslararası Avrupa-Asya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. TPAB (TPACK) tabanlı dersgeliştirme süreci
Durdu L., Dağ F.
12th International Computer and Instructional Technologies Symposium, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, ss.231-232, (Özet Bildiri)
2017
201711. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu: 2012-2016 Analizi
Durdu L., Dağ F.
11th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, cilt.11, ss.154-155, (Özet Bildiri)
2017
201712. FATİH Projesi ve Matematik Eğitimine Teknoloji Entegrasyonuna İlişkin ÖğretmenGörüşlerinin İncelenmesi
DAĞ F., ÇOKYAŞA M. Ç.
3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Afyon, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, cilt.1, ss.385, (Özet Bildiri)
2015
201513. EXAMINATION OF THE PROFESSIONAL DEVELOPMENT STUDIES FOR THEDEVELOPMENT OF TECHNOLOGICAL COMPETENCE OF TEACHERS IN TURKEY INTHE CONTEXT OF LIFELONG LEARNING
DAĞ F.
1st INTERNATIONAL CONFERENCE ONLIFELONG LEARNING AND LEADERSHIP FOR ALL, 29 - 31 Ekim 2015, ss.74, (Özet Bildiri)
2015
201514. Aktif sınıfta aktif öğrenme modeline göre işlenen derslerin değerlendirilmesi
Dağ F., Şumuer E., Durdu L.
3rd International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.233, (Özet Bildiri)
2015
201515. AKTİF SINIFTA AKTİF ÖĞRENME MODELİNE GÖRE İŞLENEN DERSLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
DAĞ F., ŞUMUER E., DURDU L.
3.Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.233, (Özet Bildiri)
2014
201416. Matematik Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının TPACK Gelişimine Nitel Bir Bakış Açısı A Qualitative Point of View to Pre Service Mathematics Education Teachers TPACK Development
DURDU L., DAĞ F.
8th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Edirne, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201417. Matematik öğretmenliği öğretmen adaylarının TPACK gelişimine nitel bir bakış açısı
Durdu L., Dağ F.
8th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Edirne, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201418. Semantik Web ve Eğitimde Etkileri
DAĞ F.
8th International Computer & Instructional TechnologiesSymposium, Edirne, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2013
201319. Evaluation of Educational Authoring Tools for Teachers stressing of Perceived Usability Features
DAĞ F., DURDU L., GERDAN S.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.888-901, (Tam Metin Bildiri)
2013
201320. Personal, educational and vocational needs profiles of Kocaeli University students: problems and solution suggestions
Ulusoy Y. O., Varlikli G. O., DAĞ F., Sahranc U., TURAN H.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.1059-1063, (Tam Metin Bildiri)
2013
201321. Üniversite Öğrencilerinin Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerine Yönelik İhtiyaçlarının Belirlenmesi Kocaeli Üniversitesi Örneği
ULUSOY Y., VARLIKLI G., DAĞ F., SAHRANÇ Ü., TURAN H.
XXII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. ESOGÜ, 5-7 Eylül 2013. Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
201322. Yazarlık araçlarının kullanılabilirlik test süreci Bir durum çalışması Usability testing process of authoring languages A case study
Durdu L., Dağ F.
7th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Erzurum, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, ss.100-104, (Tam Metin Bildiri)
2012
201223. STUDENT OPINIOINS ABOUT ELECTIVE COURSES IN CHANGING EDUCATION:THE EXAMPLE OF KOCAELI UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION
ULUSOY Y., DAĞ F., FİDAN D., SAHRANÇ Ü., İNAN KARAGÜL B., GÜLLÜ D.
WJEIS, 1 - 03 Mayıs 2012, (Tam Metin Bildiri)
2011
201124. Öğretmen adaylarının proje tabanlı öğrenme sürecine yönelik görüşleri
Dağ F., Durdu L.
5th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2011, cilt.1, ss.772-777, (Tam Metin Bildiri)
2011
201125. 8 Sınıf Doğal Süreçler Ünitesi için Web Tabanlı Öğretim Materyali Hazırlığı Farklı Alan Uzmanlarının Materyal Hakkındaki Görüşleri
DAĞ F., KIRIKKAYA E.
5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2011, ss.14-23, (Tam Metin Bildiri)
2011
201126. Değişen Eğitim Anlayışı İçinde Üniversite Öğrencilerinin Seçmeli Derslerle İlgili Görüşleri KOÜ Eğitim Fakültesi Örneği
ULUSOY Y., DAĞ F., FİDAN D., SAHRANÇ Ü., İNAN KARAGÜL B., GÜLLÜ D.
International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.286, (Özet Bildiri)
2010
201027. Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarına Yönelik Araştirmaların İncelenmesi ve Harmanlanmış Öğrenme Tasarımına İlişkin Öneriler
DAĞ F.
ICITS 2010- 4.Uluslar arası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sepozyumu, Konya, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2010, ss.369-375, (Tam Metin Bildiri)
2010
201028. Bireyselleştirilmiş Öğretim Sistemleri ve Yeni Yaklaşımlar
DAĞ F., ERKAN K.
International Educational Technologies Conference (IETC 2010), İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2010, cilt.1, ss.233-236, (Tam Metin Bildiri)
2008
200829. Domain Ontology for Personalized E learning Environment
DAĞ F., ERKAN K.
Second International Conference on Innovations in Learning for The Future 2008, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mart 2008, ss.307-314, (Tam Metin Bildiri)
2007
200730. E Öğrenme ve Anlamsal WEB
DAĞ F., ERKAN K.
Ulusal Teknik Eğitim, Mühendislik ve Eğitim Bilimleri Genç Araştırmacılar Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, cilt.1, ss.146-150, (Tam Metin Bildiri)
2007
200731. Uyarlanır Hiper Ortamların Eğitim Sistemine Getirdiği Katkılar
DAĞ F., GEÇER A.
Ulusal Teknik Eğitim, Mühendislik ve Eğitim Bilimleri Genç Araştırmacılar Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, cilt.2, sa.0, ss.929-933, (Tam Metin Bildiri)
2007
200732. Realizing the Personalized Learning Paths in a LMS
DAĞ F., ERKAN K.
International Educational Technology (IETC) Conference (7th, Nicosia, Turkish Republic of Northern Cyprus, May 3-5, 2007), Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)
2005
200533. Öğretim Sistemleri İçin Bilginin Gösterimi Web Tabanlı Bir Zeki Öğretim Sistemi Örneği
DAĞ F., ERKAN K.
1. Mesleki ve Teknik Eğitim Kongresi, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2005, cilt.2, ss.743-749, (Tam Metin Bildiri)
2005
200534. Zeki Öğretim Sistemleri nde Kullanıcı Modeli
DAĞ B., ERKAN K., DAĞ F.
1. Mesleki ve Teknik Eğitim Kongresi Bildiri Kitabı, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2005, cilt.2, ss.705-711, (Tam Metin Bildiri)
2003
200335. Realizing of Optimal Curriculum Sequences for A Web Based General Purpose Intelligent Tutoring System
DAĞ F., ERKAN K.
International XII. Turkish Symposium of Artificial Intelligence and Neural Networks (TAINN 2003), Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 2 - 04 Temmuz 2003, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)
2003
200336. Prolog Tabanlı Zeki Öğretim Sistemi
DAĞ F., ERKAN K.
Bilgi Teknolojileri Kongresi II (Pamukkale Üniversitesi), Türkiye, 1 - 04 Mayıs 2003, cilt.1, ss.88-90, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Eğitimde Yapay Zekayla Değişen Paradigmalar Güncel Araştırmalar
Dağ F. (Editör)
ANI YAYINCILIK, Ankara, 2024
2024
20242. PROGRAMA DE FORMAÇÃO PARA O ENSINO SUPERIOR
KONAKLI T., DAĞ F., DURDU L., ÇELEBİ ÖNCÜ E., DEMİRTAŞ D., Figuera M., et al.
Escola Superior de Educação de Viseu, Instituto Politécnico de Viseu, Viseu, 2024
2024
20243. Türkiye’de İlkokul Düzeyinde Yapılan STEM Yaklaşımı Araştırmalarında 21.yy Becerilerine Yönelik Teknolojinin Kullanım Biçimi Üzerine Alanyazın Taraması
Ulutepe N., DAĞ F.
Eğitimde Yapay Zekayla Değişen Paradigmalar Güncel Araştırmalar, DAĞ FUNDA, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.148-169, 2024
2023
20234. HIGHER EDUCATION COURSE CURRICULUM
Konaklı T., Dağ F., Durdu L., Çelebi Öncü E., Demirtaş D.
HIGHER EDUCATION COURSE CURRICULUM, Tuğba Konaklı,Maria Figueiredo,ValterAlves,Fiorella Operto,LucaGilardi, Editör, Escola Superior de Educação de Viseu, Instituto Politécnico de ViseuRua Maximiano Aragão, 3504-501 Viseu, Portugal, Vila-Nova-De-Gaia, ss.1-70, 2023
2023
20235. Basic concepts of computational thinking
Konaklı T., Dağ F., Durdu L., Çelebi Öncü E., Demirtaş D., Anda E.
Higher Education Course Curriculum for a Distance Learning Model Reinforced with Robotics for 3 to7 Years Old Children, Tuğba Konakli, Maria Figueiredo, Valter Alves, Fiorella Operto, Luca Gilardi, Editör, Escola Superior de Educação de Viseu, Instituto Politécnico de Viseu, Lisbon, ss.9-18, 2023
2023
20236. Digitalization and Intergenerational Learning
Dağ F.
Perspectives on Empowering Intergenerational Relations in Educational Organizations, Çağlar Çelik,Soner Polat, Editör, IGI GLOBAL, Illinois, ss.82-113, 2023
2023
20237. Basic concepts of computational thinking
Konaklı T., Dağ F., Durdu L., Çelebi Öncü E., Demirtaş D.
Distance learning model reinforced with robotics for 3-7 years old children: Lesson plans from the higher education course curriculum, Tuğba Konakli,Maria Figueiredo,Valter Alves,Fiorella Operto,Luca Gilardi, Editör, Escola Superior de Educação de Viseu, Instituto Politécnico de Viseu, Porto, ss.1-66, 2023
2020
20208. Eğitimde Yapay Zeka Uygulamalarına İlişkin Teknolojik vePedagojik Yaklaşımlar
Dağ F.
Eğitimde Yapay Zeka: Kuramdan Uygulamaya, Nabiyev,Vasif Erümit,Ali Kürşat, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.148-169, 2020
2020
20209. Eğitimde Yapay Zeka Uygulamalarına İlişkin Yaklaşımlar ve Modeller
Dağ F.
Eğitimde Yapay Zeka: Kuramdan Uygulamaya, Nabiyev,Vasif Erümit,Ali Kürşat, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.114-144, 2020
2019
201910. E-Öğrenme Ortamları İçin İçerik Geliştirme
ÇAKIROĞLU Ü., DAĞ F.
Eğitim Teknolojileri Okumaları 2019, Aytekin İşman, Hatice Ferhan Odabaşı, Buket Akkoyunlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.349-364, 2019
2010
201011. A Personalized Learning System Based on Semantic Web Technologies
Dağ F., Erkan K.
Intelligent Tutoring Systems in E Learning Environments Design Implementation and Evaluation, Stankov,Slavomir; Glavinic,Vlado; Rosic,Marko, Editör, IGI GLOBAL, Alabama, ss.258, 2010
Ansiklopedide Bölümler
Desteklenen Projeler
2024 - 2024
2024 - 2024Doğadan Algoritmaya
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Dağ F.
2024 - 2024
2024 - 2024Üretken Yapay Zeka Teknolojilerinin Eğitimde Kullanımı (Bilgi Ve Farkındalık Eğitimi)
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Dağ F.
2021 - 2024
2021 - 20243-7 Yaş Çocuklar İçin Robotlarla Güçlendirilmiş Uzaktan Eğitim Modeli
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey
(Proje Özeti)
KONAKLI T. (Yürütücü), DAĞ F., DURDU L., ÇELEBİ ÖNCÜ E.
2019 - 2020
2019 - 2020
İLKOKUL DÜZEYİNDE PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİLERİN 21. YÜZYIL BECERİLERİNE (İŞBİRLİĞİ VE İLETİŞİM, ELEŞTİREL DÜŞÜNME VE PROBLEM ÇÖZME, YARATICILIK VE YENİLENME) VE BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİNE ETKİLERİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Güdümlü
(Proje Özeti)
DAĞ F. (Yürütücü), DURDU L., ŞUMUER E.
2017 - 2017
2017 - 2017KENDİMİ TANIYORUM, MESLEĞİMİ SEÇİYORUM ?GÖLCÜKTE YAŞAYAN ÖĞRENCİLERİN MESLEK SEÇİMİ VE KARİYER PLANLAMASI BECERİLERİNE YÖNELİK PROGRAMLARIN -UYGULANMASI-DEĞERLENDİRİLMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ÖZTAN ULUSOY Y. (Yürütücü), DAĞ F., AKFIRAT O. N., KEZER F.
2014 - 2015
2014 - 2015Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Teknoloji ile Zenginleştirilmiş Öğrenci Merkezli Öğrenme Ortamları: Etkilerinin ve Yaşanmış Tecrübelerin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
DAĞ F. (Yürütücü), DURDU L.
2012 - 2013
2012 - 2013İLKÖĞRETİM 8.SINIF DOĞAL SÜREÇLER ÜNİTESİ İÇİN WEB TABANLI ÖĞRENME MATERYALİ ve DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
DAĞ F. (Yürütücü), DURDU L.