Doç. Dr. FUNDA DAĞ


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel, Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Eğitim Teknolojisi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi, Teknik Eğitim, Bilgisayar Teknolojisi Eğitimi

E-posta: fundadag@kocaeli.edu.tr
Diğer E-posta: fundadag@gmail.com
İş Telefonu: +90 262 303 2486 Dahili: 2486
Fax Telefonu: +90 262 303 2403
Web: https://avesis.kocaeli.edu.tr/fundadag
Ofis: Eğitim Fakültesi, Oda No: B03A
Posta Adresi: Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 41380 Umuttepe-İzmit / KOCAELİ

Metrikler

Yayın

80

Yayın (WoS)

11

Yayın (Scopus)

11

Atıf (WoS)

159

H-İndeks (WoS)

7

Atıf (Scopus)

176

H-İndeks (Scopus)

6

Atıf (Scholar)

1255

H-İndeks (Scholar)

15

Atıf (TrDizin)

26

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

99

H-İndeks (Sobiad)

4

Atıf (Diğer Toplam)

76

Proje

8

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

12
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2004 - 2008

2004 - 2008

Doktora

Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektrik Eğitimi (Dr), Türkiye

2000 - 2003

2000 - 2003

Yüksek Lisans

Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektronik Ve Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

1994 - 1999

1994 - 1999

Lisans

Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Elektronik Ve Bilgisayar Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2008

2008

Doktora

Anlambilimsel örün teknolojilerine dayalı bireyselleştirilmiş öğretim sistemi tasarımı

Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektrik Eğitimi (Dr)

2003

2003

Yüksek Lisans

Zeki öğretim sistemi bileşenlerinin prolog ile gerçekleştirilmesi

Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektronik Ve Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Eğitim Teknolojisi

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

Teknik Eğitim

Bilgisayar Teknolojisi Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

2018 - 2020

2018 - 2020

Dr. Öğr. Üyesi

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

2009 - 2018

2009 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

2008 - 2009

2008 - 2009

Öğretim Görevlisi Dr.

Kocaeli Üniversitesi, REKTÖRLÜK, Enformatik Bölümü

2001 - 2008

2001 - 2008

Öğretim Görevlisi

Kocaeli Üniversitesi, REKTÖRLÜK, Enformatik Bölümü

Yönetimsel Görevler

2014 - 2017

2014 - 2017

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

2013 - 2014

2013 - 2014

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

2012 - 2014

2012 - 2014

Bölüm Başkanı

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

2009 - 2013

2009 - 2013

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

2009 - 2012

2009 - 2012

Bölüm Başkanı

Kocaeli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

2008 - 2010

2008 - 2010

Merkez Müdür Yardımcısı

Kocaeli Üniversitesi, REKTÖRLÜK, UZEM

2003 - 2005

2003 - 2005

Bölüm Başkanı

Kocaeli Üniversitesi, REKTÖRLÜK, Enformatik Bölümü

2002 - 2003

2002 - 2003

Bölüm Başkan Yardımcısı

Kocaeli Üniversitesi, REKTÖRLÜK, Enformatik Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

1999 - 2001

1999 - 2001

Teknik Öğretmen

Bakanlık, Milli Eğitim Bakanlığı, Tuzla Teknik Lisesi, Teknik Öğretmen

1999 - 2001

1999 - 2001

Bilgisayar Teknik Öğretmeni

M.E.B Tuzla Anadolu Teknik Lisesi, Bilgisayar Teknik Öğretmeni

Makaleler

Tümü (30)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (3)
Scopus (11)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (10)

2012

2012

21. A Blended Learning Experience

Gecer A., DAĞ F.

KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI , cilt.12, sa.1, ss.425-442, 2012 (SSCI, TRDizin) identifier

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

1. Bilgi İşlemsel Düşünme Eğitimi – Sınıf Öğretmenleri İle Bir Araştırma

Cücü H., DAĞ F.

INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2022, Antalya, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

2. Eğitimcilerin Mesleki Gelişimine Yönelik Çevrimiçi Öğrenme Araştırmalarının Sistematik Analizi

ÖZDEMİR E., DAĞ F.

INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2022, Antalya, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

3. BİREYSEL YETENEKLERİ FARK ETTİRME PROGRAMINDAKİ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN E-PORTFOLYO DENEYİMLERİ

ARBAĞ S. S., DAĞ F.

15.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

4. Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Öz-Düzenlemeli Öğrenmeye İlişkin Bir Analiz

Yıldırım B. D., DAĞ F.

8.Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 17 Kasım 2021, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

5. Dijital Hikaye Atölyesi: Ücretli Çalışan Annelerin Ev İçi Sorumluluklarında Covid 19 Etkisine İlişkin Görüşleri

Mutlu C. G., Dağ F.

UKAS 2021 – International Woman and Family Symposium, Samsun, Türkiye, 4 - 05 Kasım 2021, cilt.1, ss.1-13, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

6. Dijitalleşen Toplumda Kadının Yeri

DAĞ F., COŞGUN E.

EJER 2019 - VI. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, cilt.1, ss.473-492, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

7. Programlama öğretimine yönelik öğretmen görüşleri

Dağ F., Durdu L.

13th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Kırşehir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.41-42, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. Öğretmen Adaylarının Programlama Öğretimi’ne Yönelik Bir Derse İlişkin Algıları ve Görüşleri

DAĞ F.

12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim TeknolojileriSempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. Meslek Seçimine Yönelik Bir Destek Aracı: “meslegimiseciyorum.org”

ULUSOY Y., DAĞ F.

5.Uluslararası Avrupa-Asya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. TPAB (TPACK) tabanlı dersgeliştirme süreci

Durdu L., Dağ F.

12th International Computer and Instructional Technologies Symposium, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, ss.231-232, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu: 2012-2016 Analizi

Durdu L., Dağ F.

11th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, cilt.11, ss.154-155, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. FATİH Projesi ve Matematik Eğitimine Teknoloji Entegrasyonuna İlişkin ÖğretmenGörüşlerinin İncelenmesi

DAĞ F., ÇOKYAŞA M. Ç.

3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Afyon, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, cilt.1, ss.385, (Özet Bildiri)

2015

2015

13. EXAMINATION OF THE PROFESSIONAL DEVELOPMENT STUDIES FOR THEDEVELOPMENT OF TECHNOLOGICAL COMPETENCE OF TEACHERS IN TURKEY INTHE CONTEXT OF LIFELONG LEARNING

DAĞ F.

1st INTERNATIONAL CONFERENCE ONLIFELONG LEARNING AND LEADERSHIP FOR ALL, 29 - 31 Ekim 2015, ss.74, (Özet Bildiri)

2015

2015

14. Aktif sınıfta aktif öğrenme modeline göre işlenen derslerin değerlendirilmesi

Dağ F., Şumuer E., Durdu L.

3rd International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.233, (Özet Bildiri)

2015

2015

15. AKTİF SINIFTA AKTİF ÖĞRENME MODELİNE GÖRE İŞLENEN DERSLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

DAĞ F., ŞUMUER E., DURDU L.

3.Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2015, ss.233, (Özet Bildiri)

2014

2014

17. Matematik öğretmenliği öğretmen adaylarının TPACK gelişimine nitel bir bakış açısı

Durdu L., Dağ F.

8th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Edirne, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

18. Semantik Web ve Eğitimde Etkileri

DAĞ F.

8th International Computer & Instructional TechnologiesSymposium, Edirne, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

19. Evaluation of Educational Authoring Tools for Teachers stressing of Perceived Usability Features

DAĞ F., DURDU L., GERDAN S.

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.888-901, (Tam Metin Bildiri) identifier

2013

2013

20. Personal, educational and vocational needs profiles of Kocaeli University students: problems and solution suggestions

Ulusoy Y. O., Varlikli G. O., DAĞ F., Sahranc U., TURAN H.

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.1059-1063, (Tam Metin Bildiri) identifier

2013

2013

22. Yazarlık araçlarının kullanılabilirlik test süreci Bir durum çalışması Usability testing process of authoring languages A case study

Durdu L., Dağ F.

7th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Erzurum, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, ss.100-104, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2011

2011

24. Öğretmen adaylarının proje tabanlı öğrenme sürecine yönelik görüşleri

Dağ F., Durdu L.

5th International Computer and Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2011, cilt.1, ss.772-777, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2011

2011

25. 8 Sınıf Doğal Süreçler Ünitesi için Web Tabanlı Öğretim Materyali Hazırlığı Farklı Alan Uzmanlarının Materyal Hakkındaki Görüşleri

DAĞ F., KIRIKKAYA E.

5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2011, ss.14-23, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

26. Değişen Eğitim Anlayışı İçinde Üniversite Öğrencilerinin Seçmeli Derslerle İlgili Görüşleri KOÜ Eğitim Fakültesi Örneği

ULUSOY Y., DAĞ F., FİDAN D., SAHRANÇ Ü., İNAN KARAGÜL B., GÜLLÜ D.

International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.286, (Özet Bildiri)

2010

2010

27. Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarına Yönelik Araştirmaların İncelenmesi ve Harmanlanmış Öğrenme Tasarımına İlişkin Öneriler

DAĞ F.

ICITS 2010- 4.Uluslar arası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sepozyumu, Konya, Türkiye, 24 - 26 Eylül 2010, ss.369-375, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

28. Bireyselleştirilmiş Öğretim Sistemleri ve Yeni Yaklaşımlar

DAĞ F., ERKAN K.

International Educational Technologies Conference (IETC 2010), İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2010, cilt.1, ss.233-236, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

29. Domain Ontology for Personalized E learning Environment

DAĞ F., ERKAN K.

Second International Conference on Innovations in Learning for The Future 2008, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mart 2008, ss.307-314, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

30. E Öğrenme ve Anlamsal WEB

DAĞ F., ERKAN K.

Ulusal Teknik Eğitim, Mühendislik ve Eğitim Bilimleri Genç Araştırmacılar Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, cilt.1, ss.146-150, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

31. Uyarlanır Hiper Ortamların Eğitim Sistemine Getirdiği Katkılar

DAĞ F., GEÇER A.

Ulusal Teknik Eğitim, Mühendislik ve Eğitim Bilimleri Genç Araştırmacılar Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, cilt.2, sa.0, ss.929-933, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

32. Realizing the Personalized Learning Paths in a LMS

DAĞ F., ERKAN K.

International Educational Technology (IETC) Conference (7th, Nicosia, Turkish Republic of Northern Cyprus, May 3-5, 2007), Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

33. Öğretim Sistemleri İçin Bilginin Gösterimi Web Tabanlı Bir Zeki Öğretim Sistemi Örneği

DAĞ F., ERKAN K.

1. Mesleki ve Teknik Eğitim Kongresi, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2005, cilt.2, ss.743-749, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

34. Zeki Öğretim Sistemleri nde Kullanıcı Modeli

DAĞ B., ERKAN K., DAĞ F.

1. Mesleki ve Teknik Eğitim Kongresi Bildiri Kitabı, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2005, cilt.2, ss.705-711, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

35. Realizing of Optimal Curriculum Sequences for A Web Based General Purpose Intelligent Tutoring System

DAĞ F., ERKAN K.

International XII. Turkish Symposium of Artificial Intelligence and Neural Networks (TAINN 2003), Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 2 - 04 Temmuz 2003, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

36. Prolog Tabanlı Zeki Öğretim Sistemi

DAĞ F., ERKAN K.

Bilgi Teknolojileri Kongresi II (Pamukkale Üniversitesi), Türkiye, 1 - 04 Mayıs 2003, cilt.1, ss.88-90, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

2. PROGRAMA DE FORMAÇÃO PARA O ENSINO SUPERIOR

KONAKLI T., DAĞ F., DURDU L., ÇELEBİ ÖNCÜ E., DEMİRTAŞ D., Figuera M., et al.

Escola Superior de Educação de Viseu, Instituto Politécnico de Viseu, Viseu, 2024

2024

2024

3. Türkiye’de İlkokul Düzeyinde Yapılan STEM Yaklaşımı Araştırmalarında 21.yy Becerilerine Yönelik Teknolojinin Kullanım Biçimi Üzerine Alanyazın Taraması

Ulutepe N., DAĞ F.

Eğitimde Yapay Zekayla Değişen Paradigmalar Güncel Araştırmalar, DAĞ FUNDA, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.148-169, 2024

2023

2023

4. HIGHER EDUCATION COURSE CURRICULUM

Konaklı T., Dağ F., Durdu L., Çelebi Öncü E., Demirtaş D.

HIGHER EDUCATION COURSE CURRICULUM, Tuğba Konaklı,Maria Figueiredo,ValterAlves,Fiorella Operto,LucaGilardi, Editör, Escola Superior de Educação de Viseu, Instituto Politécnico de ViseuRua Maximiano Aragão, 3504-501 Viseu, Portugal, Vila-Nova-De-Gaia, ss.1-70, 2023

2023

2023

5. Basic concepts of computational thinking

Konaklı T., Dağ F., Durdu L., Çelebi Öncü E., Demirtaş D., Anda E.

Higher Education Course Curriculum for a Distance Learning Model Reinforced with Robotics for 3 to7 Years Old Children, Tuğba Konakli, Maria Figueiredo, Valter Alves, Fiorella Operto, Luca Gilardi, Editör, Escola Superior de Educação de Viseu, Instituto Politécnico de Viseu, Lisbon, ss.9-18, 2023

2023

2023

6. Digitalization and Intergenerational Learning

Dağ F.

Perspectives on Empowering Intergenerational Relations in Educational Organizations, Çağlar Çelik,Soner Polat, Editör, IGI GLOBAL, Illinois, ss.82-113, 2023 Creative Commons License

2023

2023

7. Basic concepts of computational thinking

Konaklı T., Dağ F., Durdu L., Çelebi Öncü E., Demirtaş D.

Distance learning model reinforced with robotics for 3-7 years old children: Lesson plans from the higher education course curriculum, Tuğba Konakli,Maria Figueiredo,Valter Alves,Fiorella Operto,Luca Gilardi, Editör, Escola Superior de Educação de Viseu, Instituto Politécnico de Viseu, Porto, ss.1-66, 2023

2020

2020

8. Eğitimde Yapay Zeka Uygulamalarına İlişkin Teknolojik vePedagojik Yaklaşımlar

Dağ F.

Eğitimde Yapay Zeka: Kuramdan Uygulamaya, Nabiyev,Vasif Erümit,Ali Kürşat, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.148-169, 2020

2020

2020

9. Eğitimde Yapay Zeka Uygulamalarına İlişkin Yaklaşımlar ve Modeller

Dağ F.

Eğitimde Yapay Zeka: Kuramdan Uygulamaya, Nabiyev,Vasif Erümit,Ali Kürşat, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.114-144, 2020

2019

2019

10. E-Öğrenme Ortamları İçin İçerik Geliştirme

ÇAKIROĞLU Ü., DAĞ F.

Eğitim Teknolojileri Okumaları 2019, Aytekin İşman, Hatice Ferhan Odabaşı, Buket Akkoyunlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.349-364, 2019

2010

2010

11. A Personalized Learning System Based on Semantic Web Technologies

Dağ F., Erkan K.

Intelligent Tutoring Systems in E Learning Environments Design Implementation and Evaluation, Stankov,Slavomir; Glavinic,Vlado; Rosic,Marko, Editör, IGI GLOBAL, Alabama, ss.258, 2010

Ansiklopedide Bölümler

2006

2006

1. Türkiye Bilişim Ansiklopedisi

DAĞ F.

Papatya Yayıncılık, ss., 2006

2006

2006

2. Türkiye Bilişim Ansiklopedisi

DAĞ F.

Papatya Yayıncılık, ss., 2006

Desteklenen Projeler

2024 - 2024

2024 - 2024

Doğadan Algoritmaya

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Dağ F.

2024 - 2024

2024 - 2024

Üretken Yapay Zeka Teknolojilerinin Eğitimde Kullanımı (Bilgi Ve Farkındalık Eğitimi)

TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları

Dağ F.

2021 - 2024

2021 - 2024

3-7 Yaş Çocuklar İçin Robotlarla Güçlendirilmiş Uzaktan Eğitim Modeli

Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Ulusal Düzey

(Proje Özeti)
KONAKLI T. (Yürütücü), DAĞ F., DURDU L., ÇELEBİ ÖNCÜ E.

2012 - 2013

2012 - 2013

İLKÖĞRETİM 8.SINIF DOĞAL SÜREÇLER ÜNİTESİ İÇİN WEB TABANLI ÖĞRENME MATERYALİ ve DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

DAĞ F. (Yürütücü), DURDU L.


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 149

h-indeksi (WOS): 7