Yayınlar & Eserler

Makaleler 36
Tümü (36)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (4)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (25)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 55

1. The Role of Female Vendors in Consumer Perceptions of Street Food

4th INTERNATIONAL CONGRESS OF NEW GENERATIONS AND NEW TRENDS IN TOURISM, Sakarya, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2025, (Özet Bildiri)

2. A DIGITAL RESPONSE TO FOOD WASTE: FOOD PAIRING THEORY AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE INTEGRATION

ASES INTERNATIONAL EUROPEAN SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Almanya, 12 - 14 Kasım 2025, (Tam Metin Bildiri)

3. Gastronomide Teknolojik Determinizm Üzerine Bir Değerlendirme

23. Geleneksel Turizm Sempozyumu, Türkiye, 08 Mayıs 2025, (Tam Metin Bildiri)

6. The Use of Roquefort Cheese and Chocolate in Product Development Within the Scope of Food Pairing Theory

MTCON (The 6th Conference on Managing Tourism Across Continents), Türkiye, 30 Nisan - 03 Mayıs 2025, (Tam Metin Bildiri)

7. Gastronomi Turizminin Gelişiminde Yerel İşletmelerin Rolü: Kocaeli Tatlı Güven Örneği

8. Uluslararası Gastronomi Turizmi Araştırmaları Kongresi, Aydın, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2024, (Yayınlanmadı)

8. Türkiye’de Yemek Kültürü Üzerine Yapılmış Çalışmaların Bibliyometrik Analizi

8. Uluslararası Gastronomi Turizmi Araştırmaları Kongresi, Aydın, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2024, (Yayınlanmadı)

9. Restoran İşletmelerinde Sürdürülebilir Mutfak Yönetim Süreci Üzerine Bir Durum Çalışması

3. Uluslararası Turizmde Yeni Jenerasyonlar ve Yeni Trendler Kongresi, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)

10. Endüstriyel Miras Alanlarına İlişkin Yapılan Bilimsel Yayınlara Yönelik Bir Değerlendirme

3. Uluslararası Turizmde Yeni Jenerasyonlar ve Yeni Trendler Kongresi, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, (Tam Metin Bildiri)

11. VEGANLARIN BESLENME ALIŞKANLIKLARI VE BİTKİSEL BAZLI SÜT TERCİHLERİNE YÖNELİK ARAŞTIRMA

7. Uluslararası Gastronomi Turizmi Araştırmaları Kongresi, Kastamonu, Türkiye, 28 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)

12. TEMEL SANAT EĞİTİMİ DERSİNİN GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI ÖĞRENCİLERİNİN ESTETİK ALGILARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

7. Uluslararası Gastronomi Turizmi Araştırmaları Kongresi, Kastamonu, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)

13. YEREL MUTFAK HİZMETİ SUNAN İŞLETMELERE YÖNELİK ZİYARETÇİ DENEYİMLERİ: ŞANLIURFA MUTFAĞI

7. Uluslararası Gastronomi Turizmi Araştırmaları Kongresi, Kastamonu, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)

14. KOCAELİ SIFIR ATIK FESTİVALİ’NE KATILAN KATILIMCILARIN GIDA ATIĞINA YÖNELİK FARKINDALIKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

7. Uluslararası Gastronomi Turizmi Araştırmaları Kongresi, Kastamonu, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)

17. Göç ve Kentleşme-Mutfak Kültürü Etkileşiminde Kadının Rolü

The 3th Conference on Managing Tourism Across Continents – Tourism for a better World (MTCON’22), Antalya, Türkiye, 24 Mart 2022, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

19. COVID-19 KAYGISININ DUYGUSAL YEME DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

V. ULUSLARARASI GASTRONOMİ TURİZMİ ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Sakarya, Türkiye, 07 Ekim 2021, ss.596-610, (Tam Metin Bildiri)

20. COVID-19 Kaygısının Duygusal Yeme Davranışı Üzerindeki Etkisi

UGTAK - Uluslararası Gastronomi Turizmi Araştırmaları Kongresi, 07 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

21. GASTRONOMİ TURİZMİNDE TURİSTİK ÇEKİCİLİK UNSURU: İSTANBUL SOKAK LEZZETLERİ

International Marmara Social Sciences Congress, 19 - 20 Haziran 2020, (Tam Metin Bildiri)

22. TURİZMDE ETKİNLİK PAZARLAMASI KONUSUNDA YAPILAN ARAŞTIRMALARA YÖNELİK KAVRAMSAL BİR DEĞERLENDİRME

International Marmara Social Sciences Congress, 19 - 20 Haziran 2020, (Tam Metin Bildiri)

23. OTEL İŞLETMELERİNDE ÇEVRİMİÇİ DEĞERLENDİRMELERE YÖNELİK İÇERİK ANALİZİ

International Marmara Social Sciences Congress, 19 - 20 Haziran 2020, (Tam Metin Bildiri)

28. ÇÖLYAK HASTALARININ YİYECEK-İÇECEK İŞLETMELERİNDEN BEKLENTİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Uluslararası Gastronomi Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

29. WEB SITES AS MARKETING TOOL - “A Content Analysis of Turkish Wine Companies’xx Websites”

6th International Annual Meeting of Sosyoekonomi Society, 24 - 25 Ekim 2019, ss.133-143, (Tam Metin Bildiri)

31. Deneyimsel Pazarlama Kapsamında Destinasyonlar İçin Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına Yönelik Bir Araştırma

III. International Applied Social Sciences Congress (C-iasoS – 2019), 4 - 06 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)

33. Sakin Şehirler Yerel Halk İçin de Sakin mi?Uzundere Örneğinde Yaklaşma-Kaçınma Çatışması

III. International Rural Tourism and Development Congress, 13 - 15 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)

34. Kültürel Miras Madenciliği: Kocaeli Ilinin Kültür Varliklarina Yönelik Bir Değerlendirme

Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi (IMASCON), Kocaeli, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

35. Sakin Şehirler Yerel Halk İçin de Sakin mi? Uzundere Örneğinden Yaklaşma Kaçınma Çatışması

3rd Rural Tourism and Development Congress, 13 - 16 Haziran 2019, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)

36. The Effects of Brand Experience on Brand Love in Food and Beverage Sector: A Research on Starbucks

International Gastronomy Tourism Studies Congress, 20 - 22 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

37. Social Media Marketing in Restaurants: An Evaluation of Michelin-Starred Restaurants

International Gastronomy Tourism Studies Congress, 20 - 22 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

38. Engellerde Yeni Umut: Hippoterapi

Uluslararası Marmara Fen ve Sosyal Bilimler Kongresi (IMASCON 2018), Kocaeli, Türkiye, 23 - 25 Kasım 2018, ss.379-384, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

39. Hippoterapi Uygulamalarında Dengeli Beslenmenin Önemi

IMASCONGRESS – Uluslararası Marmara Fen ve Sosyal Bilimler Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 23 - 25 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

40. Engellerde Yeni Umut

IMASCONGRESS – Uluslararası Marmara Fen ve Sosyal Bilimler Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 23 - 25 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

41. The Effects of Brand Experıence on Brand Love in Food and Beverage Sector: A Research on Starbucks

International Gastronomy Tourism Study Congress, Türkiye, 20 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

42. BEDENSEL VE ZİHİNSEL ENGELLİOLGULARDA HİPPOTERAPİ UYGULAMALARIVE BU OLGULARIN ÖZEL BESLENME İLEDESTEKLENMESİ

1st INTERNATIONAL HEALTH SCIENCE AND LIFE CONGRESS (IHSLC 2018), Isparta, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.196-197, (Özet Bildiri)

43. ENGEL TANIMAYAN TERAPİ: HİPPOTERAPİ

1st INTERNATIONAL HEALTH SCIENCE AND LIFE CONGRESS (IHSLC 2018), Isparta, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.196, (Özet Bildiri)

44. Kırsal Turizmin Gelişimi İçin Bir Öneri: Katılım Öncesi Yardım Aracı Programı

7.Ulusal Kırsal Turizm Kongresi, Muğla, Türkiye, 10 - 13 Mayıs 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

45. A New Strategy to Create Competitive Advantage in the Health Tourism: Hippotherapy

4th International Symposium on Multidisciplinary Studies (ISMS), Paris, Fransa, 26 - 27 Nisan 2018, ss.200-201, (Özet Bildiri)

48. A Study on the Effects of Demographic Factors on Hotel Selection Process

TOSOK 82nd International TOURISM Conference, Güney Kore, 5 - 07 Temmuz 2017, (Tam Metin Bildiri)

51. USING SOCIAL MEDIA IN CITY MARKETING A Content Analysıs of Hashtags for Istanbul in Instagram

VIII. EUROPEAN CONFERENCE ON SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES, Belgrade, Sırbistan Ve Karadağ, 3 - 06 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

52. Gay Men and Tourism Gay Men s Tourism Perspectives and Expectations

International Conference on Leadership, Technology and Innovation Management (Bu bildiri 2012 yılında Procedia – Social and Behavioral Sciences, Volume: 41’de basılmıştır – s. 394-401)., İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2011, ss.432-438, (Tam Metin Bildiri)

53. Dark Tourism in Gallipoli Forecast Analysis to Determine Potential of Australian Visitors

International Conference on Leadership, Technology and Innovation Management (Bu bildiri 2012 yılında Procedia – Social and Behavioral Sciences, Volume: 41’de basılmıştır – s. 386-393), İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2011, ss.424-431, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 42

1. Türkiye’de Yemek Kültürü Üzerine Yapılmış Çalışmaların Bibliyometrik Analizi

Gastronomi Turizmi Araştırmaları 2, ÖZDOĞAN OSMAN NURİ, AYYILDIZ TUĞRUL, Editör, Detay Yayıncılık, ss.299-318, 2025

2. Turizm Pazarlama Çevresi

Turizm Pazarlaması, Erdoğan Koç,Ahu Ayyıdız Yazıcı,Tuğrul Ayyıldız, Editör, Detay Yayıncılık , Ankara, ss.37-66, 2024

3. Veganların Beslenme Alışkanlıkları ve Bitkisel Bazlı Süt Tercihlerine Yönelik Araştırma

SOFRADAKİ BİLİM VE LEZZETTEKİ SANAT: GASTRONOMİYE KAPSAMLI BİR BAKIŞ, ALPTEKİN SÖKMEN,ÇAĞDAŞ AYDIN, Editör, DETAY YAYINCILIK, Ankara, ss.1172-1192, 2024

4. Yerel Mutfak Hizmeti Sunan İşletmelere Yönelik Ziyaretçi Deneyimleri: Şanlıurfa Mutfağı

SOFRADAKİ BİLİM VE LEZZETTEKİ SANAT: GASTRONOMİYE KAPSAMLI BİR BAKIŞ, ALPTEKİN SÖKMEN,ÇAĞDAŞ AYDIN, Editör, DETAY YAYINCILIK, Ankara, ss.1111-1130, 2024

5. Temel Sanat Eğitimi Dersinin Gastronomi ve Mutfak Sanatları Öğrencilerinin Estetik Algıları Üzerindeki Etkisi

SOFRADAKİ BİLİM VE LEZZETTEKİ SANAT: GASTRONOMİYE KAPSAMLI BİR BAKIŞ, ALPTEKİN SÖKMEN,ÇAĞDAŞ AYDIN, Editör, DETAY YAYINCILIK, Ankara, ss.1383-1399, 2024

6. Veganların Beslenme Alışkanlıkları ve Bitkisel Bazlı Süt Tercihlerine Yönelik Araştırma

SOFRADAKİ BİLİM VE LEZZETTEKİ SANAT: GASTRONOMİYE KAPSAMLI BİR BAKIŞ, SÖKMEN ALPTEKİN, AYDIN ÇAĞDAŞ, Editör, DETAY YAYINCILIK, Ankara, ss.1172-1192, 2024

7. Tarih Öncesi Devirler (Prehistorya)

Gastronomi Tarihi, Prof.Dr. Mehmet Sarıışık, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.1-23, 2023

8. KÜLTÜREL MIRAS ALAN YÖNETIMINDE ERISILEBILIRLIK

DISIPLINLER ARASI YAKLASIMLA KÜLTÜREL MIRAS YÖNETIMI, Oğuz Diker,Emrah Özkul,Derman Küçükaltan, Editör, Paradigma, Çanakkale, ss.49-74, 2023

9. Restoran İşletmelerinde Sürdürülebilir Mutfak Yönetim Süreci Üzerine Bir Durum Çalışması

Turizmde Yeni Trendler, Gökçe, A.; Coşkun, G.; Eker, N.; Dilmaç, E. ve Çolak, O., Editör, Özgür Yayınları, ss.259-276, 2023

10. KÜLTÜREL MİRAS ALAN YÖNETİMİNDE ERİŞİLEBİLİRLİK

DİSİPLİNLER ARASI YAKLAŞIMLA KÜLTÜREL MİRAS YÖNETİMİ, Diker, O.; Özkul, E. ve Küçükaltan, E., Editör, Paradigma Akademi, ss.49-74, 2023

11. Destinasyon Aşkı

Turizm Destinasyonu El Kitabı, Güçlü Caner; Çelik Sedat, Editör, Paradigma Akademi, ss.323-343, 2021

12. Gastronomi ve Felsefe

Disiplinlerarası Bakıs Açısıyla Gastronomi, O. Güler; G. Akdağ. ve A. Kale, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.448-461, 2021

13. Destinasyon Aşkı

TURİZM DESTİNASYONU EL KİTABI, , Editör, Paradigma Akademi, ss.293-311, 2021

14. Kırsal Turizmin Pazarlanması

Kırsal Turizm ve Kalkınma, G. Yüksek ve P. Çakır, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıkögretim Fakültesi, Eskişehir, ss.197-215, 2020

15. Kırsal Kalkınma

Kırsal Turizm ve Kalkınma, G. Yüksek ve P. Çakır, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıkögretim Fakültesi, Eskişehir, ss.3-28, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

16. Dünya Mutfak Kültürleri

Dünya Mutfak Kültürleri, Nilüfer Şahin Perçin, Editör, Beta Books , İstanbul, ss.25-33, 2020

17. Yiyecek-Içecek Isletmelerinde Kullanılan Ekipmanlar

YIYECEK VE IÇECEK ISLETMECILIGI, H. R. Yüncü, Editör, Anadolu Üniversitesi Açıkögretim Fakültesi, Eskişehir, ss.29-66, 2020

18. ALTERNATİF TURİZM Turizmin 41 Türü

ALTERNATİF TURİZM Turizmin 41 Türü, Rahman Temizkan,Duran Cankül,Fikret Gökçe, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.241-249, 2020

19. Gastronomi ve Din

Gastronominin Temelleri, H. R. Yüncü, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.61-88, 2020

20. Gastronomi ve Antropoloji

Gastronominin Temelleri, H. R. Yüncü, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.147-168, 2020

21. Şehir Turizmi

Detay Yayıncılık, Ankara, 2019

22. Turizm Endüstrilerinde Mobbing ve Kadın

Turizmde Kadın Olmak, Ahmet Vatan, Editör, Değisim Yayınları, İstanbul, ss.110-122, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

23. Dünyada Kültürel Miras

Kültürel Miras Yönetimi, Bedia Yelda Uçkan, Editör, Anadolu Yayınları, Eskişehir, ss.184-215, 2019

24. Türkiye’de Kültürel Miras

Kültürel Miras Yönetimi, Bedia Yelda Uçkan, Editör, Anadolu Yayınları, Eskişehir, ss.158-183, 2019

25. Destinasyon Yönetimi

Destinasyon Yönetimi, D. Karagöz Yüncü, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.2-18, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

26. Termal ve SPA Hizmetleri Yönetim ve Organizasyonu

Termal ve SPA Hizmetleri, R. Kozak, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.116-138, 2018

27. Türkiye Turizmine Genel Bakış

Türkiye Turizm Coğrafyası, Duran, E. ve Sertkaya Doğan, Ö., Editör, Paradigma Akademi, ss.199-215, 2018

28. Career Development in Tourism Industry

Contemporary Human Resources Management in the Tourism Industry, Tüzünkan, D. ve Altıntaş, V., Editör, IGI Global, ss.130-156, 2018

29. BRICS Turizm Pazarının Artan Önemi – BRICS Tourism

Turizmde Güncel Konu ve Eğilimler II, Aydın,Ş. ve Boz,M., Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.183-196, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

31. The Role of Culture in City Branding

Strategic Place Branding Methodologies and Theory for Tourist Attraction, A. Bayraktar ve C. Uslay, Editör, IGI Global, Oregon, ss.1-30, 2017

32. Using Social Media in City Marketing: A Content Analysisof Hashtags for Istanbul in Instagram

Research on Humanities and Social Sciences, H. Aslan ve M. A. İçbay,C. Reggireo, Editör, Peter Lang Publishing, Inc., Frankfurt, ss.107-120, 2016

33. Kongre Turizmi

ALTERNATIF TURIZM, G. Yüksek, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.138-157, 2016

34. Kültür Turizmi ve Kültürel Miras Turizmi

ALTERNATIF TURIZM, G. Yüksek, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi,, Eskişehir, ss.1-30, 2016

35. Özel Ilgi Turizmi

ALTERNATIF TURIZM, G. Yüksek, Editör, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir, ss.45-71, 2016

36. Turist ve Çevre

Turizmin Sosyo Psikolojik Dinamikleri, Duran,Erol ve Aslan Cumhur, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.155-170, 2016 Sürdürülebilir Kalkınma

37. Şehir Pazarlaması

Çağdaş Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar, Doç.Dr. Murat Akın ve Yrd.Doç.Dr. Murat Toksarı, Editör, Paradigma Akademi, Edirne, ss.125-145, 2015

38. Turizm Ulaştırması ve Pazarlama

Turizm Ulaştırması, İrfan Arıkan, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.213-237, 2015

39. Entegre Destinasyon Yönetimi: Isbirlikçi Aglar ve Ortaklıklar

Turizmde Güncel Konu ve Egilimler, Ş. Aydın ve M. Boz, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.253-270, 2013 Sürdürülebilir Kalkınma

40. Demografik Degisimler ve Turizm Pazarlamasına Yansımaları

Turizmde Güncel Konu ve Egilimler, Ş. Aydın ve M. Boz, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.271-288, 2013

41. Gambling Tourism and Turkey “Casinos’ Role at Tourism Development

THE SCIENCE AND EDUCATION AT THE BEGINNING OF THE 21ST CENTURY IN TURKEY, A. Drujinin,Z. Kostova,I. Sharuho,E. Atasoy, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.200-211, 2013

42. Eskisehir Odunpazarı Bölgesinin Turizm Amaçlı Kullanımı

Eskisehir Turizm Gelistirme Projeleri, İ. Arıkan, Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, ss.125-141, 2006
Metrikler

Yayın

145

Yayın (WoS)

2

Yayın (Scopus)

4

Atıf (WoS)

46

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

58

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

495

H-İndeks (Scholar)

13

Atıf (TrDizin)

13

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

628

H-İndeks (Sobiad)

13

Atıf (Diğer Toplam)

116

Proje

4

Tez Danışmanlığı

20

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları